doomtrader Opublikowano 30 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 Jako, że na forum jestem całkiem nowy. Witam wszystkich. Co mnie tu sprowadziło? Głównie chęć sprawdzenia czy w Game Makerze, da się stworzyć prostą grę strategiczą. Dlaczego Game Maker? Przede wszystkim dlatego, że czas potrzebny do jego opanowania w stopniu pozwalającym na osiągnięcie widocznych efektów jest mniejszy niż w przypadku C++. Dlaczego strategia(w sumie to zbyt mocne słowo ale przynajmniej z pozoru będzie tak wyglądać)? Ponieważ jest to mój ulubiony gatunek gier i to z nimi i nad nimi spędzam najwięcej czasu. Po co wogóle zakładam ten temat? Bardzo prosta odpowiedź. Poszukuję osoby, która zechce odpowiedzieć na wszystkie moje newbiowe i noobowe pytania i z która jeśli 'się dotrzemy' będę mógł zrealizować nieco większy być może komercyjny projekt. Czy jestem kolejną osobą tworzącą temat z cyklu "Zróbcie mi grę"? Nie, ponieważ grę chcę stworzyć sam i szukam wsparcia merytorycznego, ot mentora gotowego podpowiadać rozwiązania i pokazywać jak naprawić błędy. Co nieco o samej grze: (...) 2.1.2 Zasady rozgrywki (...) Każda jednostka może też w każdej rundzie poruszyć się o jedno pole w dowolną stronę. Jeśli na polu na który zamierza wejść jest wroga jednostka, wówczas wykonywane są dwa rzuty kostką. Dla jednostki broniącej się i dla jednostki atakującej. Ta jednostka, która będzie miała mniejszą ilość oczek na kostce przegrywa. Dodatkowo jednostka broniąca się ma jedno oczko bonusu. W przypadku wyrzucenia jednakowej liczby oczek wykonywany jest dodatkowy rzut aż do skutku. (...) Myślę, że mój grafik też jest nienajgorszy, poniżej przykład żetonu: Osoby zainteresowane bardziej szczegółową współpracą proszę o posta w tym temacie, PW lub maila. Tak, wiem że na swoje pytania mogę szukac odpowiedzi w starszych tematach na forum lub zadawać nowe pytania, jednak z doświadczenia wiem, że case study to najlepsza forma nauki. pozdrawiam, doomtrader Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Ostatnio czytałem o Bitter Glory. Myślałem, że macie już praktycznie wszystko, a nawet miałem ochotę się zaciągnąć u was na grafika czy programistę gdyby znalazła się wolne miejsce. Cóż. Jeśli szukasz mentora, to po prostu zgłoś się do jakiegoś, nie czekaj bo zgłosi się jakiś desperat. Pokręć się, poczytaj. Dowiesz się kto i jak. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Jeli chcesz to z checia pomoge - mam akurat przerwe w projektach, a co za tykm idzie wiecej czasu :) Co do moich mozliwosci to mozesz innych spytac ;) Jakby co, pisz na pm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomtrader Opublikowano 31 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Myślałem, że macie już praktycznie wszystko oj nie, nie Myślałem, że macie już praktycznie wszystko, a nawet miałem ochotę się zaciągnąć u was na grafika czy programistę gdyby znalazła się wolne miejsce. Nie widzę problemu żeby sprobować, rąk do pracy nigdy dość, ostrzegam jednak że robota czasem nudna ;) Najlepiej zaatakować Anraz'a Jeśli szukasz mentora, to po prostu zgłoś się do jakiegoś, nie czekaj bo zgłosi się jakiś desperat. Pokręć się, poczytaj. Dowiesz się kto i jak. Świetna rada. Mam jednak w zwyczaju przeglądać profile, nie mniej jednak upewnię się czy ktoś owym desperatem nie jest :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Ja Ci moge polecic PsichiX'a :) Mojego mistrza... Takze Tymon nie jest zly :) Zawsze oni rada dobra zarzuca :) Takze nie "namysluj sie" tylko bierz poki chca :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Najlepszą metodą na poznanie GMa jest po prostu przekopanie zasobów GMClanu i forum, a w razie czego zadawanie pytań. :) W sumie większość tutejszych mastah tak zaczynała. :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 tylko mi sie cos odkleiło i pierwszy raz helpa użyłem po paru latach użytkowania gma, z innych tutków nie korzystałem nigdy ;p kazdy musi rozpracowac swoj wlasny sposob na rozkminienie game makera, ja zawsze bylem samoukiem ;) Podejście w każdym razie masz dobre, mam nadzieje że przykozaczysz jeszcze jakąś porządną grą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ludzix Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Czy jestem kolejną osobą tworzącą temat z cyklu "Zróbcie mi grę"? Nie, ponieważ grę chcę stworzyć sam i szukam wsparcia merytorycznego, ot mentora gotowego podpowiadać rozwiązania i pokazywać jak naprawić błędy. Hm. No to teraz ja zakładam temat: "elo elo kto mi zrobi gre? Czy jestem kolejną osobą tworzącą temat z cyklu "Zróbcie mi grę"? Nie, ponieważ grę chcę stworzyć sam i szukam wsparcia merytorycznego, ot mentora gotowego podpowiadać rozwiązania i pokazywać jak naprawić błędy." Jeżeli NAPRAWDĘ chcesz sam zrobić grę, wymienione przez ciebie funkcje mentora będzie sprawował betatester =D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Ludzix zajrzyj w jego sygnature i zobacz sobie czym on sie juz zajmowal a nie bucz tyle. Napewno nie jest on jednym z ludzi ktorzy wpadli na GMa z forum tibia.pl i prosi sie o cuda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ludzix Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Obrzydliwie generalizujesz. //dół: ty za to lubisz wsadzac wszystkich do jednego wora z napisem 'noob' Napewno nie jest on jednym z ludzi ktorzy wpadli na GMa z forum tibia.pl i prosi sie o cuda.n/c Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 ty za to lubisz wsadzac wszystkich do jednego wora z napisem 'noob' EDIT down ja juz powiedzialem co mialem powiedziec ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Nie chcem sie bawic w moda, ale tu powoli robi sie offtop - chlopaki, wyluzujcie posladki, tu nie miejsce na sprzeczki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Hah, teraz trochę po ptakach. Szkoła męczy, a i pracę sobie człowiek znalazł. Szkoda bo strategie wręcz uwielbiam, ubóstwiam etc.. No i nie wiem czy przeglądanie profili coś pomoże - może trochę - po prostu pogadaj z Twoim typem na mentora. Wyjdzie wszystko w praniu. :) Na pewno możesz też liczyć na pomoc ogółu. Śmiało, śmiało. :) PsichiX, . Panowie, GG ew. PW. David Dark, 10 punkt regulaminu. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomtrader Opublikowano 4 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Okej, aby więc powrócić do tematu napisze pokrótce z jakimi problemami na początku się spotkałem. Otóż chciałbym stworzyc obiekt, który będzie korzystał ze sprite'a znajdującego się w katalogu, nie zaś w pliku exe. Jak więc podejść do tematu. Domyślam się, że powinienem użyć global.sprite_add() czy jednak w nawiasie podać ścieżkę dostępu do katalogu? sprite jest w katalogu gfx/sprites/ jeśli tak to w którym miejscu dodać kod? dla obiektu (w evencie kreacji?), jako oddzielny skrypt czy też dla sprite'a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Robimy to w taki sposób: global.sprite=sprite_add(to wpisujemy odpowiednie arguenty*) *Jak nie wiesz co zajrzyj do helpa! ;) Wszelklai kody dajemy do klocka Execute a piece of code w odpowiedni event :) Skryptów tez można uzywać ale to do ważniejszych celów( można np. dzięki nim tworzyć własne funkcje) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomtrader Opublikowano 4 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 dodałem kod następującej treści: global.sprite=sprite_add('gfx/sprites/tank_allied.png',1,0,0,0,0,0,0) dla obiektu, niestety nie pojawia się on w roomie po odpaleniu gry dodam, że wczesniej gdy użyłem standardowego sprite'a było obiekt widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Ładujesz samego sprita/obrazek jako zasób którego możesz później użyć, np. narysować w roomie/na planszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 A dałeś potem sprite_index=global.sprite ? ^^, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomtrader Opublikowano 5 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 Wielkie dzięki, udało się. Mam jednak kilka kolejnych pytań. Czy ciąg liczb po nazwie pliku jest konieczny do wpisywania? Ich znaczenie (mimo, że manuala przeczytałem kilka razy) jest dla mnie wciąż nie do końca jasne, czyli które mogę na razie olać i wpisywać na stałe 0 lub 1. Pojawia się też w mojej głowie wątpliwość czy czasem poprzez wpisanie tegoż wszystkiego w event create nie będzie mi się za każdym razem - gdy pojawi się na planszy nowy obiekt - tworzył/wczytywał nowy sprite? Innymi słowy czy nie powinienem użyć jakiejś funkcji if przed dodaniem sprite'a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 if !sprite_exists(global.sprite) gdzie ! oznacza odwrotność czyli w ten warunek sprawdza czy dany sprite NIE istnieje :) A co do tego 'ciągu cyfr' jest to konieczne - poczytaj dokładnie co tam wpisujesz - sa to ważne rzeczy jak np. czy sprite ma być transparent, który image_index, bodajże jego orginy i kilka innych - te rubryki/miejsca na argumenty trzeba uzupełniać ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomtrader Opublikowano 6 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Jakoś nie za bardzo jestem w stanie zrozumieć ideę działania if :/ Siedzę nad tym juz drugi wieczór i nic. Yoda, za Chiny Ludowe nie jestem w stanie złożyć wyrażenia, które podałeś z poprzednim wpisem. Ciągle dostaję info o złej (unknown) zmiennej Kod wygląda mniej więcej tak: if !sprite_exists(global.tank_allied_sprite) global.tank_allied_sprite=sprite_add(working_directory+'/gfx/sprites/tank_allied.jpg',1,0,0,0,0,0,0) sprite_index=global.tank_allied_sprite kombinowalem na różne sposoby i nic z tego. Następny problem jaki mam z if to próba stworzenia zmiennej w zależności od kliknięcia lewym buttonem na obiekt, powinenin on zmieniac wartośc zmiennej na: global.status="normalny" lub global.status="aktywny" gdzie jest błąd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Kod wygląda mniej więcej tak: if !sprite_exists(global.tank_allied_sprite) global.tank_allied_sprite=sprite_add(working_directory+'/gfx/sprites/tank_allied.jpg',1,0,0,0,0,0,0) sprite_index=global.tank_allied_sprite global.tank_allied_sprite=sprite_add(working_directory+'/gfx/sprites/tank_allied.jpg',1,0,0,0,0,0,0); if !sprite_exists(global.tank_allied_sprite) sprite_index=global.tank_allied_sprite Oczywiście zmienna global.tank_allied_sprite musi być zadeklarowana. Tzn. w create daj np. global.tank_allied_sprite = 0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomtrader Opublikowano 7 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 global.tank_allied_sprite=sprite_add(working_directory+'/gfx/sprites/tank_allied.jpg',1,0,0,0,0,0,0); if !sprite_exists(global.tank_allied_sprite) sprite_index=global.tank_allied_sprite Oczywiście zmienna global.tank_allied_sprite musi być zadeklarowana. Tzn. w create daj np. global.tank_allied_sprite = 0; Czy na pewno muszę ją deklarować w ten sposób? Czy nie zadeklaruje się ona sama przy stworzeniu pierwszego obiektu używającego sprite'a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 moja rada - zrób loadingi przed każdą misją itp. w której bedziesz wczytywał wszystkie wymagane zasoby. A po misji ciach i je usuwasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomtrader Opublikowano 7 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Problem w tym, że tutaj ma nie być misji a jedynie pojedyńcza rozgrywka, jednak może ona trwać zaledwie 10 tur lub aż 1000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 No to podobnie. Przed startem rozgrywki ładujesz zasoby, a po jej zakończeniu je zwalniasz. No i zmienne nie deklarują/definiują się same. W typ przypadku: global.tank_allied_sprite=sprite_add(working_directory+'/gfx/sprites/tank_allied.jpg',1,0,0,0,0,0,0); if !sprite_exists(global.tank_allied_sprite) sprite_index=global.tank_allied_sprite Jest deklarowana/definiowana, a następnie sprawdzane jest czy sprite istnieje - czyli czy się załadował poprawnie, jeśli tak to zmieniany jest sprite_index obiektu na załadowanego sprite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomtrader Opublikowano 7 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Tymon, ja wpisałem to tak: global.tank_allied_sprite=0 global.tank_allied_sprite=sprite_add(working_directory+'/gfx/sprites/tank_allied.jpg',1,0,0,0,0,0,0); if sprite_exists(global.tank_allied_sprite) sprite_index=global.tank_allied_sprite i sprite się pojawia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Bez global.tank_allied_sprite=0 też powinno działać tak jak należy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomtrader Opublikowano 7 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Mam nadzieję, że pewnego dnia będę mógł się odwzajemnić wiedzą. Kolejny błąd, który atakuje mnie z ekranu. W obiekcie 'counter' przy evencie creation, tworzę zmienną global.counter_allied_tank=0 następnie w obiekcie 'button' w evencie left mouse button, zwiekszam wartość zmiennej o jeden: global.counter_allied_tank+=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 A problem polega na? Bo go nie widzę. Z tego co napisałeś wynika, że wszystko jest ok. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się