Pablo-GM Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 Witam jak zrobic aby w tym przykladzie http://www.gmclan.org/up1775_11_PrzykladCh...AlaAlmora2.html dopiero po ubraniu itema on sie pojawial a po zdjeciu znikal pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 Bardziej sprecyzuj pytanie.Jakiego itema? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 a co to za różniąca jaki item ubiera :o zmienne, zmienne i jeszcze 2 razy zmienne; if (armor_abrany='pedalska zbroja') { draw_sprite(...pedalska zbroja...) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 24 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 no Marek podaj mi eventy i kod i podziekuje Ci z gory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 hmmm... a gdzie zazwyczaj się rysuje... może draw... nie bo skąd ten pomysł że draw to po angielsku rysuj/rysować :P możesz również użyć switcha co było by bardziej funkcjonalne i prostsze w przygotowaniu: switch(global.armor) { case 'pedalska kiecka' : draw_sprite(spr_kiecka,0,x,y); break case 'super mega fajna zbrojka' : draw_sprite(spr_super_zbrojka,0,x,y); break case 'bikini' : draw_sprite(spr_bikini,0,x,y); break } //i tak dalej :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 24 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 Marek ten 1 kod tylko do draw ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 A Na cholerę sobie życie komplikować ? :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 Marek: Po co mu pokazujesz aż tak bardzo złożone funkcje? jeśli nie potrafi użyć "sprite_index" xD Kod raczej w Draw ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 24 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 Do mojej gry mam ok 100 itemow no to co bede do kazdego pisal? <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 Najpierw radzę dopracować silnik a potem dodawać najmniej ważne itemy :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 24 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 I tak chce malo dac mam ok 200 :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 To napisz sobie bardzo "trudny" algorytm na zrobienie sobie takiego czegoś ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 24 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 Ah sory za 2 posty ale ja chce zeby po ubraniu dzialal czyli cos takiego ze gdu ubrany pokazuje sie i mozna nim walic tylko ze ten kod z waleniem to mam w object czyli nie wiem jak :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 W takim razie polecam zapisanie nazwy podniesionego itemu do zmiennej a potem tylko: daw_sprite(zmienna,0,x,y) :P Edit: To się odnosi 2x UP a to co wyżej to nie łapie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 24 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 Marek mozesz dac przyklad bo nie wychodzi probuje z tym 2 kodem a pozniej z 1 i nic:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 nawet gm mi sie nie chcę włączyć a co dopiero dodawać sprity :/ z czym masz problem w akcji podniesienia daj global.armor= sprite_index i potem w draw to co ci wyżej napisałem ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 24 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 Masz Marek https://gmclan.org/up2522_11_02a70843c9a.html tu przemontuj dzieki z gory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 Masz wszystko tak popieprzone że mnie głowa rozbolała. Już by szybciej napisać nowe niż połapać się co jest co. Poproś kogoś innego, ja muszę się na jutro do szkoły przygotować :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 24 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 No to prosze innych o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 PO co robić 10000 obiektów itmowych? zrób se jeden obiekt item i zmienną deklaruj jego rodzaj np. Fireball=0 Sword=0 Armour=0 i potem w step: if Fireball=1 { sprite_index=... damage=... } else if Armour=1 { ... } Omg obiekty masz nazwane jako object0 object 1 - weź mnie chłopie nie załamuj... jak można na takim czymś pracować :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 No to prosze innych o pomoc No to proszę bardzo. Itemy każdego rodzaju zbierz do pojedyńczych sprite'ów(jeżeli tego nie zrobiłeś). Jeżeli chodzi o bronie i tarcze(szczególnie bronie) to mógłbyś stworzyć dla nich osobny objekt(w create bohatera instance_create, a w drawie bohatera ustalanie pozycji). Robisz zmienną, która określa jaką broń masz założoną(numerycznie od 0 zaczynając). Ja nazwałem ją weaponeq. Teraz w objekcie tej przykładowej broni: Draw: image_index = weaponeq; draw_sprite(image_index, 0, x, y); Nie muszę chyba mówić, że sprite broni ma być ustawiony na spr_weapon(czy jak ty to nazwiesz). Z innym eq szablonowo tak samo. Armora oczywiście też możesz sprowadzić do objektu(i chyba ta opcja jest wygodna). Wtedy maską byłaby głowa. Mam nadzieję, że zrozumiałeś i udało mi się pomóc. I oczywiście, że nikt mnie nie uprzedził z tym rozwiązaniem(bo długo pisałem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 @up: za cholere nie rozumiem o co ci chodzi - namieszałeś tak że żal... Itemy każdego rodzaju zbierz do pojedyńczych sprite'ów(jeżeli tego nie zrobiłeś). ?? Armora oczywiście też możesz sprowadzić do objektu(i chyba ta opcja jest wygodna). Wtedy maską byłaby głowa. ?? :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 @up: za cholere nie rozumiem o co ci chodzi - namieszałeś tak że żal... ?? ?? :| Sorki. Przyznam, Ze troche niejasno, ale postaram się lepiej to objaśnic. Chodziło mi o stworzenie kilku sprite'ów i każdy reprezentowałby jeden rodzaj itema(spr_weapon, spr_shield, spr_armor, spr_usable, spr_resource i co tam jeszce on chce). Czyli jeżeli on chce mieć 120 broni tworzy spr_weapon, w którym jest 120 klatek animacji(od 0 do 119). A jeżeli chodzi o drugi zacytowany przez ciebie tekst, to chodzi o to, że mówiąc armor miałem na myśli tułów(korpus, zbroję, no ten taki zaokrąglony recktange, na którym opiera się głowa). Jaśniej? :D @PablooGM: Dopisz w create każdego z eq image_speed = 0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 @up: teraz rozumiem ale tam to tak nameiszałeś że boże... :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Ah pomyliłem się. W rysowaniu każdej części eq kod powinien być: draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y) Jak zdąże to zaniedługo zrobię ci ten przykład, a jak nie to bedzie wieczorkiem. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się