Skocz do zawartości

ubranie/zdjecie


Pablo-GM

Rekomendowane odpowiedzi

hmmm... a gdzie zazwyczaj się rysuje...

może draw... nie bo skąd ten pomysł że draw to po angielsku rysuj/rysować :P

 

możesz również użyć switcha co było by bardziej funkcjonalne i prostsze w przygotowaniu:

 

switch(global.armor)
{
case 'pedalska kiecka' : draw_sprite(spr_kiecka,0,x,y); break
case 'super mega fajna zbrojka' : draw_sprite(spr_super_zbrojka,0,x,y); break
case 'bikini' : draw_sprite(spr_bikini,0,x,y); break
}
//i tak dalej :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PO co robić 10000 obiektów itmowych? zrób se jeden obiekt item i zmienną deklaruj jego rodzaj np.

 

Fireball=0

Sword=0

Armour=0

 

i potem w step:

 

if Fireball=1

{

sprite_index=...

damage=...

}

else

if Armour=1

{

...

}

 

Omg obiekty masz nazwane jako object0 object 1 - weź mnie chłopie nie załamuj... jak można na takim czymś pracować :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to prosze innych o pomoc

No to proszę bardzo.

Itemy każdego rodzaju zbierz do pojedyńczych sprite'ów(jeżeli tego nie zrobiłeś).

Jeżeli chodzi o bronie i tarcze(szczególnie bronie) to mógłbyś stworzyć dla nich osobny objekt(w create bohatera instance_create, a w drawie bohatera ustalanie pozycji).

Robisz zmienną, która określa jaką broń masz założoną(numerycznie od 0 zaczynając). Ja nazwałem ją weaponeq.

Teraz w objekcie tej przykładowej broni:

Draw:

image_index = weaponeq;
draw_sprite(image_index, 0, x, y);

Nie muszę chyba mówić, że sprite broni ma być ustawiony na spr_weapon(czy jak ty to nazwiesz).

Z innym eq szablonowo tak samo. Armora oczywiście też możesz sprowadzić do objektu(i chyba ta opcja jest wygodna). Wtedy maską byłaby głowa.

Mam nadzieję, że zrozumiałeś i udało mi się pomóc. I oczywiście, że nikt mnie nie uprzedził z tym rozwiązaniem(bo długo pisałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up: za cholere nie rozumiem o co ci chodzi - namieszałeś tak że żal...

??

??

 

:|

Sorki. Przyznam, Ze troche niejasno, ale postaram się lepiej to objaśnic.

Chodziło mi o stworzenie kilku sprite'ów i każdy reprezentowałby jeden rodzaj itema(spr_weapon, spr_shield, spr_armor, spr_usable, spr_resource i co tam jeszce on chce). Czyli jeżeli on chce mieć 120 broni tworzy spr_weapon, w którym jest 120 klatek animacji(od 0 do 119).

A jeżeli chodzi o drugi zacytowany przez ciebie tekst, to chodzi o to, że mówiąc armor miałem na myśli tułów(korpus, zbroję, no ten taki zaokrąglony recktange, na którym opiera się głowa).

Jaśniej? :D

 

@PablooGM: Dopisz w create każdego z eq

image_speed = 0;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...