Skocz do zawartości

GM + pack


Remx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Z tego co wiem mozna grafiki nie wsadzac do gry odrazu a pobierac ja z katalgu gdzie jest gra i tu moje pytania dotyczace innych rozwizań czy tak sie da:

 

1. Mam katalog z grą naprzyklad:

 

C:\Gry\MyGame\

..\Strart.exe

..\Grafa

......\Klasa1

......\Klasa2

......\Klasa3

 

Wiec czy sie da tak aby grafika(.jpg .png .bmp) byla wlasnie w tym katalogu "Grafa" i do tego posegregowana w roznych katalogach (klasa1 klasa2 ...) ??

 

 

2. Podobnie jak wyzej ale grafika byla by w jakis sposob spakowana tak aby naprzyklad byly to 4 pakunki kazdy zawiera inny typ grafiki.

I sama gra by odwolywala sie do tych pakonkow i pobierala z nich grafike

Pakunki nie musza byc typu zip, rar lecz naprzyklad cab. czy tam cos innego lecz moze to byc jakas konversia 100 obrazkow w 1 plik z dziwnym rozszezeniem :D

Rowniez jezeli to mozliwe jakos zabespieczyc owy pakunek przed rozpakowaniem w standardowy sposob.

 

 

Dla czego takie udziwnienia anu bo bede posiadal okolo 2100 obrazkow do mojej gry :) ale nie beda one uzywane wszystkie to bedzie zalezalo od przebiegu gry a gdybym zrobil multplayera puzniej do tego to w rezultacie bylo by nam potrzeba gora 100 obrazkow na strone :) a taka ilosc grafiki w grze spowoduje bardzo duze obciazenia kompa.

 

 

Z góry dziekuje i Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dobrze zrozumiałem, to chcesz spakować te obrazki w RAR albo ZIP? Bo do tego, to będziesz DLLa potrzebował. Co do ZIPa, to akurat Dawidsu kiedyś zakładał taki temat jak to rozpakowywać i Ranma dał linka do fajnego DLLa. Co do RARa to nie wiem. Bo raczej po rozpakowaniu to już będzie łatwo zrobić dodanie sprita z pliku :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a da sie taki owy zip zabespieczyc ?? tak aby nie bylo mozna pobrac grafiki ze srodka :D

nawed prostym hasełkiem :)

 

bo troszke grafiki jeden grafik mi uzyczy ale niechce aby byla ona ropowszechniana a gra moja ma byc niby reklama po czesci dla niego :D

 

 

 

 

DODATKOWE PYTANIE

moze i one było dla tego nie otwieram nowego posta.

chodzi o baze danych ale taką aby dzialala we wszystkich kompach bez instalacji

 

o co mi konkretnie chodzi a mianowicie kazdy z moich 2100 obrazkow posiadal by opis textowy + ze 3-5 innych zmiennych/stałych.

I chodzi tak aby baza ta działala na takiej zasadzie:

wywoluje nazwe obrazu lub ID naprzykład "Pompek" z koleji pod te słowo jest podpisany nr ID w bazie naprzyklad "0789", wyszukuje pozycji tej w bazie i pobiera z komorki wszystkie infa dotyczace ID 0789 czyli ten opis + 5 zmiennych ktore sa po odczycie przydzielane jakims tam global.zmienna i nastepnie wyswietlane.

 

:D aby to bylo bardzej jasne przedstawie mam maly wzorek graficzny :)

 

kjablko.jpg

 

cos w tym stylu :)

 

wiem ze to bylo by proste w SQL ale o to chodzi aby gracz nie instalowal sobie nic wiecej prucz samej gry. do tego chce zrobic tak aby bylo mozliwe naprzyklad danie owej bazy opisow komus do przetlumaczenia i dzieki temu mogla by powstac versjia wielo jezykowa.

 

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

a ja znam lepszy sposób na zabezpieczenie obrazków - z jpg zmień rozszerzenie na xxx (ale nie bierz w programie graficznym zapisz jako, tylko spod windowsa) - obrazek nadal będzie do odczytania przez większość programow. To samo tyczy się mp3. Tak samo można też zamiast pliku ini uzywać w gamemaker np. txt albo zrobić wlasne rozszerzenie - gra i tak go odczyta !!!

(dlatego, ze wszystkie pliki poza txt mają na początku wypisane jakiego są typu np. wave ma waveriff32 czy coś takeigo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez myslalem o zmianie rozszezenia ale moze nia na xxx ale co typu dat itp.. lub calkowicie usunac rozszezenie

 

 

Ale nadal niemoge odnalesc prykladu pakowania ;/ bo jest jeden post ale nieaktualny link :(

 

Tak samo baza danych :( bo to jakies stare posty yh....

a samemu projektowac baze troche duzo czasu by zajelo :(

moze sa jakies dll do takich baz :)

 

W rezultacie gra bedzie posiadala prosty Engine tylko te moje udziwnienia troche sa skomplikowane ale to dla tego ze musze sie liczyc z duza iloscia informacji jagby bylo ich 100 to bylo by bez problemu sam bym zrobil jaks baze txt byle jaka ale tu chodzi o ogrom informacji ktore najlepiej nie byly chaotycznie rozrzuconne :) tych danych nie bedzie sie dalo zmieniac bbeda one stale tylo niektore dane beda przekazywane innej zmiennej gdzie dopiero beda zachodzic modyfikacjie.

Wydaje sie ze to jest skomplikowane ale tak naprade tak nie jest :D

 

I tym razem nie bede zdradzal co to za gra :P Powiem ze niektozi znaja ją lub podobne :D a dzieki Engine bc moze w przyszlosci powstana inne typy tej gry choc troszke inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja znam lepszy sposób na zabezpieczenie obrazków - z jpg zmień rozszerzenie na xxx (ale nie bierz w programie graficznym zapisz jako, tylko spod windowsa) - obrazek nadal będzie do odczytania przez większość programow. To samo tyczy się mp3. Tak samo można też zamiast pliku ini uzywać w gamemaker np. txt albo zrobić wlasne rozszerzenie - gra i tak go odczyta !!!

(dlatego, ze wszystkie pliki poza txt mają na początku wypisane jakiego są typu np. wave ma waveriff32 czy coś takeigo)

Nie zapominaj, że ripperzy grafiki nie są głupkami i odrazu wyczają taki numer :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze byscie tak przestali dyskutowac o xxx :jezor:

I poradzili jak zrobic Baze danych na okolo 2100 komorek gdzie kazda komorka zawiera okolo 10-15 odzielnych informacji :P

 

Lub jakies namiary na GM zipa :P

 

Bo jak narazie znajduje martwe linki :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hyh.. :P

 

:D dzieki ale to nie bezradnosc ale nie to co trzeba wpisywalem kierowalem sie slowami kluczowymi zip i Data Base.

 

A szczegulnie przyznam szukalem wpierw Data Base i jak sam widzisz w tych linkach co podałes niema nic powiedzianego w prost ze to Data Base

 

Bo jak wpisalem zip i mi sie znalazlo na poczatku ze 100 postow :D z plikami zip to zwadpilem nawed napisalem posta na GMC to ludzie tez nie potrrafili mi pomoc jeden gosc zamiast DB dal linka mi do Fizycznych warunkow dla obiektow 2D i 3D

:D niewiem o co mu chodzilo eh...

 

Serdeczne dzieki :)

 

 

 

uff okazalo sie ze jest 1550 tylko obrazkow :D reszta bya tylko smieciami

ale mysle ze do 1000 powinienem zredukowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i pierwsza czesc jest zamna :)

 

http://forums.gamemaker.nl/index.php?showtopic=99481&st=0

 

 

Mam juz system ktory skutecznie zabespieczy wszystkie pliki takie jak muzyka, grafika oraz text a zarazem jest mozliwy do odczytania przez gre :)

nawed po zdobyciu programu ktory umozliwa rozpakowanie tego specyficznego pakunku trzeba posiadac password.

Moze tak powiem wada tego jest uzyce 2 plikow dodatkowo jdengo exe (500kb) oraz pliku dll.

No i trzeba odczekac aby plik sie wcyztał.

 

A tak pozatym wszystko jest OK !

 

 

Teraz czas na zabawe z baza danych bo mecze sie samemu ja napisac :> najwyzej jak nie podolam temu to uzyje gotowca :/

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie kobinuje jak wykonac ikonki w 3D ktorych w magic nima :)

 

expico.jpg

 

czesc bym sam zrobil ale chce aby byly wszystkie tej samej wielkosci i tak powiem rodzaju. textura itp...

:(

Moze poradzicie co najlepiej uzyc do wykonania tych ikonek ???

 

 

a o to prototyp mojej jednej z kart puzniej w 3Ds zrobie oprawke.

prototype_card_001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A i jeszcze co do tych zipów... Są programy które łamią hasła do archiwów więc najlepiej zrobić hasło na 1000 (lub więcej) znaków i na początku hasła nie stawiaj A, B, C lub Z, Y, X, nalepiej daj O. Wtedy będzie sie łamało baaaaaardzo dłuuuuuuugo.... W dodatku programy które łamią hasła do zipów są zazwyczaj shareware limitowane długością hasła. (np. mogą odgadnąć tylko 6 literowe hasło)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LoL

Zmienianie rozszezen to dla ułomnych tylko nawed w TotalCommander 2x klikniesz to wejdzesz do takiego pakunku

 

 

Ja juz mam zabespieczenie specjalny typ paczki do ktorej nieda sie wejsc po 2xkliku, nawed gdy masz zainstalowany maciezysty paker, a dodanie do tego hasla sprawia nie dozlamania tejze paczki dla byle jakiego lamusa :P

 

progam sie zwie 7-zip ;] a jeden czlowiek napisal przystawke co obsluguje owe paczki i jest GooD!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...