Yoda Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Mam taki problem i cos nie mam pomysłu jak mu zaradzić, otóż: Na create jakiegoś obiektu ładuję sobie sprita z folderu... i po zapisaniu gry, po wyłączeniu gry, kiedy włącze ją drugi raz i wczytam to wyskakują błędy bo zasoby się nie ładują... no i mam pytanko jak to obejść? ;p Nie chce mi sie robić swojego systemu save'owania więc chciałbym jakoś se z tym dać radę :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Mam taki problem i cos nie mam pomysłu jak mu zaradzić, otóż: Na create jakiegoś obiektu ładuję sobie sprita z folderu... i po zapisaniu gry, po wyłączeniu gry, kiedy włącze ją drugi raz i wczytam to wyskakują błędy bo zasoby się nie ładują... no i mam pytanko jak to obejść? ;p Nie chce mi sie robić swojego systemu save'owania więc chciałbym jakoś se z tym dać radę :) moze daj w skrypcie w ktorym robisz load save aby znowu ladowaly sie zasoby ponownie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 21 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 Hmmm no ale to moje wczytywanie jest zależne od rooma, obiektów i w ogóle... :F Nie ma jakiegoś prostszego sposobu? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 ładowanie grafiki dla obiektów dać w któryś z user_eventów, user eventy wywoływać przy ładowaniu. Ale tak czy siak pomysł ładowania grafiki w create obiektu to shit. Bo załóżmy ze masz 10 obiektów piłka, każdy z nich w create załaduje se sprite do pamięci, co daje ci 10 spriteów takich samych, i 10 razy więcej zmarnowanego miejsca w pamięci oraz 10 nowych indeksów :P sprity ładuje sie raz przed odpaleniem rooma, wtedy jest git. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 21 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 Ale u mnie ładuje sprity tylko jeden obiekt :P Czyli przy wczytaniu stawić swój event i na nim wczytywać mówisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 21 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 Sorry że odświeżam i doublepostuję ale problem jest poważniejszy niż myślałem - ani sposób Pabla ani inny PsichiXa nie działa :/ Ani zwykła zmienna ani event user... ciągle błędy... ja już nie wiem co jest nie tak dzis cały dzień się z tym męczyłem... może podeślę projekt komuś naprawdę zaufanemu i mi to zrobi :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Nie musisz. po poludniu wrzuce na upload dzialajacy przyklad - tak jak mowilem mi dziala :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maly158 Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Sorry że odświeżam i doublepostuję ale problem jest poważniejszy niż myślałem - ani sposób Pabla ani inny PsichiXa nie działa :/ Ani zwykła zmienna ani event user... ciągle błędy... ja już nie wiem co jest nie tak dzis cały dzień się z tym męczyłem... może podeślę projekt komuś naprawdę zaufanemu i mi to zrobi :( Mam pytanko - czy ten obiekt używa jednego sprita czy więcej ? Bo jeżeli wiecej niż jednego to mam pomysł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Tak jak obiecalem, dzialajacy sposob (postepowac zgodnie z wskazowkami i czytac uwaznie): ReLoader Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 22 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Wielkie dzięki PsichiX ale ja ten sposób rozwiązałem nieco inaczej - wszytskie sprity zrobiłem globalne i wczytuję je w jednym roomie przed załadowaniem /rozpoczęciem gry - tak mi jest najwygodniej w sumie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 22 Października 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Wielkie dzięki PsichiX ale ja ten sposób rozwiązałem nieco inaczej - wszytskie sprity zrobiłem globalne i wczytuję je w jednym roomie przed załadowaniem /rozpoczęciem gry - tak mi jest najwygodniej w sumie ;) No i to jest chyba najlepsze rozwiązanie, bo mniej kodu marnuje. Btw. jeśli gra nie jest aż tak mocno skomplikowana, można ją zapisywać i odczytywać z pliku ini, dzięki czemu będzie jeszcze łatwiej wszystko kontrolowac, bo masz eventy room_start itp. i duzo łatwiej tym zarządzać. Jedyny problem - to fakt, że plik ini można łatwo edytować, zatem trzeba by jakoś dane kodować (np. zamieniać cyfry na litery, a puste ciągi dla niepoznaki nie stawiać jako 0 czy odpowiednik zera, załóżmy a, a jakieś losowe znaki, które przy odkodowaniu zamienimy na 0). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się