trolu122 Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 postać porusza sie takim ruchem jak w przykladzie ze strony: ruch przechodnia w stylu gta czy cos takiego. z tą różnica że kiedy sie obraca nie zatrzymuje sie tylko idzie przed siebie. i nie wiem jak zrobić żeby kiedy dotyka do ściany zawracała a nie przechodziła przez nią. mógłby ktoś mnie nakierowac jak to zrobic? próbowałem cos w stylu: kolizja ze ścianą -> kierunek +=90 ale wtedy kręcił sie w kółko :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 W kolizji direction-=180 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 13 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 próbowałem, ale tak czasami sie zacina ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 To ustaw odpowiednią maskę i wycentruj orgin ;) U mnie ten sposób działa bez problemu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 13 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 ale u mnie ludzik jest taki podłużny i wąski... a z tymi maskami nie wiem o co chodzi ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 No maski to podstawa - zrób sprite koła troche wiekszy od tego 'ludzika' i w ustawieniach obiektu masz okienko 'mask' - ustawiasz tam nowo narysowane koło i już! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 13 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 hura działa :D znów nauczyłem sie czegoś nowego :P i chyba nawet wiem jak działa ta maska :D dzięki Yoda ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 Może się przyda ;p https://gmclan.org/up1717_11_GameRace.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 13 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 ale jednak nie rozumiem tej maski :P powie mi ktos na czym polega jej działanie/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyberdog Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 Więc masz kwadrat i maskę: kółko. I kółko jest większe. i kółko nachodzi na ścianę, zatrzymuje się dopiero po kolizji z kwadraciiem, który przykrywa kółko. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 14 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 http://up.wklej.org/download.php?id=a01286...5a0d567cd20de04 klucz: osram no i nadal sie wcina :/ :/ :/ co za gówno :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 A nie jest duzo latwiej ustawic murek w solid a w Stepie potwora wpisac move_bounce_solid(murek) ? To jest duzo latwiejsze :) Chyba ze chodzi Ci o cos innego to sorka :( PS. U mnie taki sposob chodzi perfekcyjnie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 Nie trzeba żadnego move_bounce_solid - trzeba po prostu zaznaczyć murkowi solid!!! Ja zaznaczyłem i zmienia direction jak cacy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 14 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 a co oznacza ten solid? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fallord Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 Ja jeszcze kiedy nie miałem zileonego pojęcia co to game maker,po włączeniu wiedziałem do czego służy ta opcja xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 Omg... definiuje czy obiekt jest 'solid' czyli... hmmm... :P solid po rpsotu czy jest solidny :F Zeby kolizjia zadziałała obiekt musi miec ustawione 'solid' - czyli że jest przeszkodą, stałą, solidną konkretną... :P nie wiem jak ci to jeszcze wytłumaczyć.... Btw to są podstawy :F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 a co oznacza ten solid? Czy to jest podpucha? :glare: Jak masz okno edycji obiektu (nie wiedzialem jak to nazwac XD) To tam masz takie pierdoly jak "persistent" itp. i tam tez jest checkbox (taki kwadracik do zaznaczania :twisted: ) przy napisie "Solid"... Czyli ogolem mowiac wystarczy go zaznaczyc XD @UP: Btw to masz racje Yoda co do zmiennej Solid ale mnie sie zdaje, ze on nie wie jak ja wogole uzyc :twisted: No i masz racje, ze to sa podstawy <_< (Do cholery jasnej! :rolleyes: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 14 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 czytanie ze zrozumieniem sie kłania :} a co oznacza ten solid? a nie gdzie go znaleźć? ale teraz sie rypie co nieco bo jak mam pocisk który w kolizji z murkiem zostaje zniszczony to nie zdąży dolecieć do murku i juz pare pikseli od niego sie niszczy :/ to samo dzieje sie w stosunku do przeciwnika na którego nałożona jest maska ten gm jest cholernie skomplikowany :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 ten gm jest cholernie skomplikowany :/ Hahhahaa żartujesz prawda? a co oznacza ten solid? Patrz mój poprzedni post... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 czytanie ze zrozumieniem sie kłania :} a co oznacza ten solid? a nie gdzie go znaleźć? ale teraz sie rypie co nieco bo jak mam pocisk który w kolizji z murkiem zostaje zniszczony to nie zdąży dolecieć do murku i juz pare pikseli od niego sie niszczy :/ to samo dzieje sie w stosunku do przeciwnika na którego nałożona jest maska ten gm jest cholernie skomplikowany :/ Sadze, ze to przez to, iz ktorys z Twoich pociskow ma zle ustawiony orgin <_< No ale moze znowu cos zle przeczytalem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 14 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 no juz widze :P ale w tym gm zeby cokolwiek zrobić to trza sie namęczyć a namęczyć :P chyba zostane przy tym zapyziałym tgf :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 ale w tym gm zeby cokolwiek zrobić to trza sie namęczyć a namęczyć Znowu żartujesz? -.- wystarczy dobrze znać podstawy żeby zrobić taką gierkę jaką robisz teraz... Takie coś to ja bym w 10min machnął nie chwaląc się :P @down: widać dla ciebie ciężko :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 14 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 a ja sie męcze już któryś dzien i nadal coś mi nie pasuje :P w tgf wszystko było ładnie pod ręką klik klik i działa! a tu błąd w kodzie nie wiedomo co gdzie wstawić i w ogóle :P no nie ciężko? ciężko! ;p dobra lece spać ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 po prostu obiekt nie przejdzie nie przeleci przez inny obiekt z zaznaczonym solid. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 16 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 nie pasuje mi jeszcze tylko to ze te pociski niszczą sie zanim dotkną ściany :/ te orginy czy co tam ma dobrze porobione.. czym to moze byc spowodowane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się