Skocz do zawartości

Zablokowane 2 pytania o soundtrack


początkujący

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam 2 pytania, którym sam nie umiem rozwiązać. Oto one:

1. Mam soundtrack który w formacie mp3 i jakości 128(czegoś tam) zajmuję 11 MB. Jak to zrobić, żeby gra nie wczytywała się minutę przez ten jeden plik, tylko żeby jakoś to skrócić. Może by dało coś wprowadzanie tej piosenki później, podczas gry ale...

2. Musicie mi powiedzieć jak się wpisuje foldery w które program ma wejść. :D

(można odpowiedzieć tylko na drugie pytanie, nie są zbytnio powiązane ze sobą)

 

EDIT@ A, zapomniałem o czymś. Czy jest możliwe, żeby program podczas wczytywania nie wczytał wszystkich obiektów w roomie? np startu? U mnie raz na może 50 razy podczas uruchomienia nie ma startu a nigdzie w tej grze nie niszczy się startu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wrzucaj mp3 do exeka tylko skorzystaj z klocka (na pro) i wczytaj go dopiero jak bedzie potrzebny. Jak przestanie byc potrzebny podmieniasz go na inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie do końca cię rozumiem. Chodzi ci o sound_add(... ? A jeżeli tak, to jak to chcesz zrobić? bo ja się jeszcze zbytnio nie znam. A i jeszcze jeżeli tak ma być jak ja myślę (tzn z sound_add) to musisz mi jeszcze powiedzieć, jak się wypełnia nawias w sound_effect_... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

global.background_music=sound_add('Music/muza.mp3',3,0); // zakladamy //ze masz muzyke w tej samej teczce co gra i wtedy jeszcze w teczce Music, //3 to rodzaj, mmplayer poniewaz to mp3, a 0 to zeby nie preładowało. xD

 

Potem zakładamy że w następnej rundzie jest inna muza z teczki, wiec kasujemy poprzednia mp3 by nie zajmowała pamieci, i do tej samej zmiennej ładujemy wlasciwy plik

 

sound_delete(global.background_music);

 

I władowujemy tak samo jak wyżej :P

 

PS: Pamiętaj, że podając ścieżkę pliku wielkość liter ma znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pablo1517:

Już o tym myślałem, nawet tak robiłem, ale chciałbym także dodać efekty do dźwięku, a nie wiem, jak uzupełnić pola, przy wpisaniu np. sound_effect_chorus . Jak mi pomożesz too... podziękuję :D

 

Co do gnyska:

Dobrze, dobrze, ale nie umiem (jeszcze) wprowadzać DLL, a tym bardziej używać innych kodów oprócz tego, którego używam na Game_Makerze :D :D (czytałem gdzieś, że trzeba umieć jakiś inny język żeby używać DLL'ów) ... chyba że mi dasz przykład :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym arcie jest jak uzyc dll'a, bo przeciez o to prosiles. Ale w downloadzie powinien byc gotowy plik gm6 wraz ze skryptami wiec latwo zrozumiesz jak i do czego uzyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może najpierw powinieneś zapytać, jak odpalić dokumentację GM i z niej korzystać...

 

sound_effect_set(snd,effect) Sets a (combination of) sound effect(s) for the indicated sound. effect can be any of the following values:

se_none

se_chorus

se_echo

se_flanger

se_gargle

se_reverb

se_compressor

se_equalizer

 

You can set a combination of effects by adding up the values. So e.g. you can use

 

sound_effect_set(snd,se_echo+se_reverb);

 

to get a combination of echo and reverb effects.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...