początkujący Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 Witam. Mam 2 pytania, którym sam nie umiem rozwiązać. Oto one: 1. Mam soundtrack który w formacie mp3 i jakości 128(czegoś tam) zajmuję 11 MB. Jak to zrobić, żeby gra nie wczytywała się minutę przez ten jeden plik, tylko żeby jakoś to skrócić. Może by dało coś wprowadzanie tej piosenki później, podczas gry ale... 2. Musicie mi powiedzieć jak się wpisuje foldery w które program ma wejść. :D (można odpowiedzieć tylko na drugie pytanie, nie są zbytnio powiązane ze sobą) EDIT@ A, zapomniałem o czymś. Czy jest możliwe, żeby program podczas wczytywania nie wczytał wszystkich obiektów w roomie? np startu? U mnie raz na może 50 razy podczas uruchomienia nie ma startu a nigdzie w tej grze nie niszczy się startu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 3 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 Sorry za double post ale muszę znać odpowiedź bo nie mogę robić teraz dalej, wszystko czeka na to, a pomyślałem że teraz dużo osób na forum, to się to szybko załatwi :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ludzix Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 Przecież nie musisz teraz pracować nad soundtrackiem =) Zajmij się fabułą albo grafiką i czekaj na odpowiedź ;* Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 3 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 Dobra, mniejsza o to. Zapisałem rodzaj muzyki w notatniku, ale dalej nie wiem, jak skrócić ten plik i jak zapisywać foldery... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 nie wrzucaj mp3 do exeka tylko skorzystaj z klocka (na pro) i wczytaj go dopiero jak bedzie potrzebny. Jak przestanie byc potrzebny podmieniasz go na inny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 3 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 nie do końca cię rozumiem. Chodzi ci o sound_add(... ? A jeżeli tak, to jak to chcesz zrobić? bo ja się jeszcze zbytnio nie znam. A i jeszcze jeżeli tak ma być jak ja myślę (tzn z sound_add) to musisz mi jeszcze powiedzieć, jak się wypełnia nawias w sound_effect_... :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 klocek replace sound for a file Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 4 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 A nie da się to zrobić na kodzie? Bo ja wszystko piszę na kodzie (jak wszyscy :D ). A i jeszcze powiedz mi jak się przechodzi przez foldery, jak wczytujesz plik/używasz tego klocka. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 4 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 global.background_music=sound_add('Music/muza.mp3',3,0); // zakladamy //ze masz muzyke w tej samej teczce co gra i wtedy jeszcze w teczce Music, //3 to rodzaj, mmplayer poniewaz to mp3, a 0 to zeby nie preładowało. xD Potem zakładamy że w następnej rundzie jest inna muza z teczki, wiec kasujemy poprzednia mp3 by nie zajmowała pamieci, i do tej samej zmiennej ładujemy wlasciwy plik sound_delete(global.background_music); I władowujemy tak samo jak wyżej :P PS: Pamiętaj, że podając ścieżkę pliku wielkość liter ma znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 4 Października 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 albo można użyć DLLa od dźwięku i wtedy jeszcze bardziej przyspieszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 4 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 Co do pablo1517: Już o tym myślałem, nawet tak robiłem, ale chciałbym także dodać efekty do dźwięku, a nie wiem, jak uzupełnić pola, przy wpisaniu np. sound_effect_chorus . Jak mi pomożesz too... podziękuję :D Co do gnyska: Dobrze, dobrze, ale nie umiem (jeszcze) wprowadzać DLL, a tym bardziej używać innych kodów oprócz tego, którego używam na Game_Makerze :D :D (czytałem gdzieś, że trzeba umieć jakiś inny język żeby używać DLL'ów) ... chyba że mi dasz przykład :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 4 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 nie trzeba żadnego innego języka, proste wpisywanie funkcji dołączonych do dll'i. A efektów do mp3 GM chyba nie może dodawać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 4 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 Co do dll'i: Kurs pisania i odczytu dll'i (autor: Tymon) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 4 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 Ale tu chodzi o wav a nie mp3 (a nawet jeżeli to se skonwertuje i będzie) A co do dll, to jeszcze nie myślałem o korzystaniu z dll'a. Najpierw nauczę się 3D, a potem zacznę robić biblioteki. Ale dzięki za link, pouczę się trochę :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 4 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 W tym arcie jest jak uzyc dll'a, bo przeciez o to prosiles. Ale w downloadzie powinien byc gotowy plik gm6 wraz ze skryptami wiec latwo zrozumiesz jak i do czego uzyc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 4 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 Nie wiem, czy jest, na razie ściągam Dev C++ bo pisało że najlepiej mieć. Ale skupmy się może na głównym pytaniu (obecnie głównym), czyli jak uzupełnić akcję tworzenia efektów do muzyki, tzw. sound_effect_... . Mam nadzieję że się nie obrazisz :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 4 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 Może najpierw powinieneś zapytać, jak odpalić dokumentację GM i z niej korzystać... sound_effect_set(snd,effect) Sets a (combination of) sound effect(s) for the indicated sound. effect can be any of the following values: se_none se_chorus se_echo se_flanger se_gargle se_reverb se_compressor se_equalizer You can set a combination of effects by adding up the values. So e.g. you can use sound_effect_set(snd,se_echo+se_reverb); to get a combination of echo and reverb effects. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 4 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 Załóżmy że twój sposób będzie działał. Pewnie będzie, ale to się potem sprawdzi. Otrzymałem już wszystko co chciałem wiedzieć, więc zamykam temat :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi