Skocz do zawartości

Kilka pytań...


Luz

Rekomendowane odpowiedzi

To tak robie gre i potrzebuje niemumiem zrobic tak że jak się kliknie na przycisk to wyskakuje losowo jedno z napisanych wcześniej zdań, ale tylko jedno, a jak nacisne drugi raz to też pokaże się jedna z wcześniej napisanych wiadomosci. I moje drugie pytanie, wole gre robić bez urzywania kodów więc tworząc gre dałem by pokazywalo sie heal, ale nazwalem je respekt, po kazdym nie powiem czym bo to tajemnicna gry dochodzi 5 heal czyli w tej grze respektu i otot moje pytanie co mam zrobic by w grze po uzbieraniu 100 heal czyli respectu gra konczyła się, no wiecie wiadomosc i restart od menu. W GM jest dostepne tylko no more heal a ja potrzebuje zrobic tak, że jak mam 100 to gra konczy się. Prosze pomuszcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Zmienne i

random

:)

2.Chcesz to na klocku?? jeśli tak to ściągnij lib bulidera zrób nowy lib i tam utwórz klocek w codzie daj

if health=100 show_message('koniec gry') %% game_end

albo w STEPIE bohatera

if health=100 show_message('koniec gry') %% game_end

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde nie tyra taki error wyskakuje:

 

___________________________________________

FATAL ERROR in

action number 1

of Step Event

for object items_control:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 1:

if lives=100 show_message('************************ ') %% game_end

 

at position 84: Unexpected symbol.

:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No daj tak może:

zdanie=(round(random(3)) //round to zaokrąglenie a random 3 zeby byly 4 zdania (indexsuje sie od 0

 

i potem przy dialogu sprawdzaj

switch(zdanie)
{
case 0:
//tu daj wyswietlanie takiego zdania
break;

case1:
//tu daj wyswietlanie śmakiego zdania
break;

case 3:
...

//itd.
}

 

Co do zmiennych - zmienne to wartości. Dzięki nim możesz wyznaczyć jakąś wartość typu życie,naboje itp. na zmiennych możesz łatwo operować odejmując jakieś wartości, dodając - możesz sprawdzać ich wartości... poczytaj dokumentacja o zmiennych - przyda ci się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde error

 

ATAL ERROR in

action number 1

of Mouse Event for Left Pressed

for object plotki:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 2:

switch(zdanie)

 

at position 2: Symbol ) expected.

 

Byłbym ci bardzo wdzieczny gdybys powiedział jak zrobic tak by:

1. Jak klikne na przycisk to pokazuje się losowo jedna z napisanych wcześniej wiadomości.

2. Jak klikne np. na obiekt skrzynie to pokaże się napiś znalazłeś 20zlota i doda mi 20score albo na pisze się znalazłes 50zlota i doda mi 50score albo napisze nic nie znalazłes i niedoda nic, rozumiesz po kliknieciu wypisze sie losowy tekst i doda mi odpowiednia lioczbe pkt.

 

Pliska pomusz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czemu wywala ten błąd... dałeś klamry odpowiednio tak jak pisałem?

 

co do 1. to wstaw to co ci napisałem (ten switch wraz z resztą) do eventu kliknięcia na przycisk... a ten pierwszy kod daj w create...

 

co do 2. znowu zmienne - jak się ich nie nauczysz to klapa... zmienna:

punkty=0 //na create musisz ją zadeklarować...
dajpunkty=round(random(100))

 

po kliknięciu na skrzynke

 punkty+=dajpunkty

na DRAW

draw_text(x,y,dajpunkty)

 

Oczywiście nie jest to najlepszy sposób ale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde error

 

___________________________________________

FATAL ERROR in

action number 1

of Create Event

for object plotki:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 1:

zdanie=(round(random(3)) //round to zaokrąglenie a random 3 zeby byly 4 zdania (indexsuje sie od 0

 

at position 98: Symbol ) expected.

 

ale dzieki, że mi pomagasz

:)

A oco biega z tym errorem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejny error

 

 

___________________________________________

FATAL ERROR in

action number 1

of Mouse Event for Left Pressed

for object plotki:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 4:

zdanie 1

 

at position 9: Assignment operator expected.

 

Yoda powiedział żebym zrobił tak:

Stworzył event create a w nim code:

zdanie=(round(random(3))) //round to zaokrąglenie a random 3 zeby byly 4 zdania (indexs)uje sie od 0

Powiedział żebym stworzył drugi event mouse left pressed a wnim code:

switch(zdanie)

{

case 0:

zdanie 1

break;

 

case1:

zdanie 2

break;

 

case 3:

zdanie 3

 

}

To oco biega ??

to miało dzioałać na takiej zasadzie, że jeśli wcisne guzik to wyskakuje wiadomość z jednym z wcześniej napisanych zdań losowo oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lol co to jest zdanie 1 zdanie 2? mam nadzieję że masz taką zmienna?

 

pomiedzy cas a break miales dac text danego zdania... daj to wszytsko w event drawi i daj tak:

 

case 0:

draw_text(x,y,"mowie zdanie nr1")

break

 

case 1:

draw_text(x,y,"mowie zdanie nr2")

break

 

itp...

pamiętaj o brekach po każdym casie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde error widze, że musze powiedzieć troche o grze

w grze jak klikasz na miasto przechodzisz do miasta i tam jak klikasz na guzik maja byc te losowe zdania ale jak klikam na miasto to jest error:

 

 

___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Draw Event

for object plotki:

 

Error in code at line 1:

switch(zdanie)

 

at position 8: Unknown variable zdanie

Czemu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe wysmiejeci3e mnie ale mam pytanie

teraz to działa tak: wczesniej byl guzik plotki teraz niema go ale jak klikne w miejsce gdzie był to wypisuje mi sie losowo zdanie na miejscu gdzie byl guzik. A ja chcialem tak że guzik jest ale jak na niego klikne to pokazuje sie wiadomość w kturej tresci jest losowe zdanie :)

Jak to zmienić ?

 

A pozatym powiedzieliscie mi o tym jak zrobic, ze po kliknieciu na skrzynie pisze się tekst np. znalzłeś 20zloty i dodaje 20score. umnie w grze mas sie klikac na guzik a tu tak samo jak z plotkami tylko, że wciskam guzik miasto i tam gdzie powinien byc guzik po kturego wcisni9eciu pisze sie losowo znalazles 20zloty i dodaje 20score albo znalazles 45zloty i dodaje 45score a jak wciska guzik miasto to niema guzika tylko na jego miejscu jest losowa liczba. A ja chcialem by było tak, że jak klikne na guzik to pisze sie znalazles 20zloty i dodaje mi 20zloty (napis jest jako mesage) lub znalazles 45zloty i dodaje 45score (losowo).

Jak zrobic tyak by było jak ja chce ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciąg z FAQ:

 

22. Znikł mi mój obiekt pomimo że ma ustawionego sprita i umieściłem go w określonym roomie, co zrobić?

Sprawdź czy obiekt ma zaznaczoną opcję 'Visible', lub jeśli używasz w nim eventu 'draw' dodaj w nim taką linijkę:

kod:

 

draw_sprite_ext( sprite_index,image_index,x,y,image_xscale, image_yscale,image_angle, image_blend,image_alpha);

 

Zawsze gdy używasz tego eventu GM wyłączy Ci automatyczne rysowanie obiektu, więc musisz to zrobić ręcznie.

 

Zawsze czytaj najpierw podstawy czyli FAQ i dokumentację zanim zapytasz :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...