Skocz do zawartości

Labyrith (tytuł roboczy)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Po pewnym czasie czekania na chęci do tworzenia, wkońcu same przyleciały i zacząłem tworzyć grę. Gra to roguelike. Tzn. roguelike, ale z grafą przypominajacą typowe dla rogali "krzaczki". O co chodzi w grze? Ano jesteśmy dzielnym @ i wędrujemy po świecie Anhark, w poszukukiwaniu sensy życia. Fabuła prosta jak drucik po wyprostowaniu. Fabuła jest tak więc teraz:

 

Początek, czyli jak sie zaczyna.

> Gre zaczynamy od podania imienia dla @, określenia rasy (m. in. Człowiek, Elf i Ork), wybrania klasy (m. in. złodziej, wojownik, mnich) oraz umiejętności. I wsio! Możemy teraz powiedzieć o:

 

Świecie.

> Świat nazywa się Anhark i ma 6 miast. W okolicach miast i w górach są również jaskinie w których możemy znaleść różne przedmioty, a także powalczyć z potworami żeby zdobyć doświadczenie. I tak można narazie opisać świat 8) Teraz czas na:

 

Co można robić?

> Co można robić? Walczyć, gadać, wykonywać questy, zwiedzać. Narazie tyle. Może jak podrasuje engine to będzie więcej możliwości (ale to w części drugiej albo następnej wersji). Będzie można jeszcze wspinać się po górach (ale trzeba mieć specjalny sprzęt) i pływać (jak się nauczysz pływać to dopiero wtedy!). A jak wygląda walka? Wybieramy broń i wsio! Jak mamy łuk to będzie widoczny celownik i wybieramy cel. Jednak zasięg jest oganiczony. Im lepszy łuk tym dalej. A jak mamy miecz itp. to podchodzimy do przeciwnika, wciskamy odpowiedni klawisz i kierunek. Wsio! A teraz:

 

Głodny jestem!

> Tak. Będe próbował zrobić głód bohatera. Może jeszcze będzie trzeba pić, ale niewiem... Jeżeli będziemy chodzić po świecie, to głód będzie 2 razy szybciej "przychodził". W górach 3 razy szybciej, a w miastach powolutku... Teraz troche o:

 

Silnik o_O

> Można już chodzić, wchodzić do miast i nie można pływać oraz chodzić po górach. Trzeba dorobić jedzenie, nauke, gadanie, "silnik questowy", walke oraz ograniczoną widoczność.

 

To wszystko co narazie mogę powiedzieć. Kiedy demo? Jak wszystko dobrze pójdzie to pierwsze demo (dem będzie sztuk 2) będzie już w środe. A pełną wersje szacuje gdzies na połowe marca.

 

Macie tutaj jeszcze screena: SCREEN.

 

Pozdro!

Edytowane przez Pietrus_paN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł jest bardzo fajny, szczegolnie mi sie spodobaly potrzeby bochatera(głod), fajnie by bylo jakbys tesh zrobil pory dnia, i w nocy dla uzupelnienia zycie trzebabyloby pojsc spac. Mam nadzieje ze kolejny dobry pomysł na GRE, ktory nie jest niczego klonem ujrzy swiatło dzienne, i nie skonczy tak jak np. Wspaniala strategia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł ciekawy :) Nie wiadomo jeszcze jak z wykonaniem.

 

Bigshark, jak to? Przecież gry roguelike są klonami gry Rogue :P Czyli ta gra jest na 100% klonem.

 

I kolejna osoba która umieszcza w tej kategori temat, bez podania dema!?

nie widzicie nazwy? "Dema gierm biblioteki i inne" Gdzie tu pisze zapowiedzi?

Eh.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gra to roguelike

To co ty Bigshark? Czytać nie umiesz :P ?

 

Co do zerżnięcia pomysłów:

nie mów tak, bo sam bierzesz różne rzeczy z różnych gier. Pozatym, zobacz oficjalne forum GMa. Najlepiej jest przerobić stare, znane gry. Sprawdzone pomysły, a każdy by sobie chętnie powrócił do przeszłości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marmot - Taaa, najłatwiej żerżnąc całą grę, wstawić troche własnej grafiki, troche kodu i już jesteś super gmowym developerem ? Tak sądzi większośc ludzi na gmaker community, zresztą forum gm'a nigdy mi niepasowało.

 

Co do gry - Pietrus czekam żeby zobaczyć coś ty tam naskrobał ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczak pieczony, ale oftopa daliście! A z tymi klonami to jakaś masakra. Każda gra jest czegoś klonem. Np. Doom. Jest klonem Wolfa3D bo to tak samo strzelanka :)

 

A co do mej gry: wersja alpha już w poniedziałek :D

 

 

A teraz apel: chcecie pogadać o klonach i zerżnięciach? Osobny temat please, a nie w mojej zapowiedzi śmiecić :) Tutaj komentarze dotyczące gry, a nie klonów. Koniec apelu.

 

Edit by Gooman: Usunąłem posty nie nawiązujące do tematu. Narazie obejdzie się bez kar. Ale jeżeli powtórzą się takie sytuacje ukaram ostrzeżeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięks Sadam :thumbsup: Ale w random zamiast 3 dałem 7 i dałem jeszcze raz te x-=16 itd. I teraz ludziki chodzą o wiele lepiej i nie idą cały czas w prawo (u mnie cały czas szły tylko w prawo, czasami do góry ale na zachód) xD

A jak postępy? Są już 2 NPC'e. Sprzedawca i wieśniak. Ulepszyłem tabliczki z napisami "Nie umiesz pływać" itp. Teraz nie wiszą tam cały czas z tym samym napisem tylko po chwili znikają i jest ładnie, czysto :) Coraz więcej jest, kończe 1 miasto i system inventory. Po tym zostanie tylko system questów, dorobić więcej miast, zrobić AI dla potworów i porozrzucać tu i tam różne przedmioty oraz system doświadczenia i leveli. Stosunkowo mało, jeżeli będe długo pracować to premiera nawet całkiem niedługo xD

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja w żadnej grze nie widziałem jeszcze możliwości skorzystania z kibelka w razie potrzeby. Ale w rzeczywistości to było by strasznie denerwujące, a zwłaszcza w grach Roguelike. No bo co to by było? Środek bitwy, walczysz o 99 level i możliwość korzystania z najlepszego czaru i nagle... musisz do kibelka i przegrywasz bitwe i całe starania o 99 level przepadają... Wkurzające by to było więc nie dam takiej możliwości do giery :)

 

EDIT : Informuje, iż jest już skończone pierwsze miasto i prawie już jest system inventory. Jeżeli wszystko dobrze pójdzie to za ok. 2 dni będzie druga wersja alpha :) Druga i ostatnia, potem będzie beta i wkońcu pełna wersja. Niechce dawać co chwila nową alphe albo cuś tak więc będzie mało, ale za to będą screeny :P Tak więc - pozdro!

 

Edit by Gooman: Połączyłem posty. Po wyjaśnienie odsyłam do punktu 6 regulaminu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe pomysł z kibelkiem jakos mi nie pasuje do rougelike :sp_ike:. Co do nowej alfy to czekamy z niecierpliwoscia :thumbsup:. A i masz racje z tym, żeby nie robić co chwila nowej beta wersji lepiej zrobić kilka przedsmaczków i potem zadziwić pełną wersją :D . Powodzenia życze i czekam na nową alfe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedzenie, picie i spanie były w Otchłani i sprawdzało się dobrze. Ale tak z czystej ciekawości, może warto by było wprowadzić potrzebę wydalania? :P

 

Nie argumentuj tylko, że głupią jest sytuacja, kiedy gracz przegrywa wielką walkę tylko dlatego, że musiał zrobić kupę. W ADOMie wielokrotnie zdażało mi się ginąć w głupi sposób ze względu na jedzenie (raz zjadłem zwłoki szakala w środku szakali stada :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedlug mnie jak dasz potrzebe wydalania , to ta gra bedzie troche komiczna, Jak chcesz byc oryginalny to daj jakies inne potrzeby zwiazane z rasą bohatera np. rasa:Blotniak , co jakis czas musi sie kompac w blocie. Wedlug mnie potrzeby w zaleznosci od rasy bylyby dobrym, wyjsciem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No. To powiedzmy że ryba musi być w wodzie :P Troche głupi pomysł. Można zrobić że bochater w jakiejś karczmie sie prześpi, wypije piwo lub coś zje. Dodając możliwość (konieczność) kożystania z toalety utruniasz gre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...