Bartek (Kamrat) Opublikowano 26 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2005 (edytowane) Witam! Po pewnym czasie czekania na chęci do tworzenia, wkońcu same przyleciały i zacząłem tworzyć grę. Gra to roguelike. Tzn. roguelike, ale z grafą przypominajacą typowe dla rogali "krzaczki". O co chodzi w grze? Ano jesteśmy dzielnym @ i wędrujemy po świecie Anhark, w poszukukiwaniu sensy życia. Fabuła prosta jak drucik po wyprostowaniu. Fabuła jest tak więc teraz: Początek, czyli jak sie zaczyna. > Gre zaczynamy od podania imienia dla @, określenia rasy (m. in. Człowiek, Elf i Ork), wybrania klasy (m. in. złodziej, wojownik, mnich) oraz umiejętności. I wsio! Możemy teraz powiedzieć o: Świecie. > Świat nazywa się Anhark i ma 6 miast. W okolicach miast i w górach są również jaskinie w których możemy znaleść różne przedmioty, a także powalczyć z potworami żeby zdobyć doświadczenie. I tak można narazie opisać świat 8) Teraz czas na: Co można robić? > Co można robić? Walczyć, gadać, wykonywać questy, zwiedzać. Narazie tyle. Może jak podrasuje engine to będzie więcej możliwości (ale to w części drugiej albo następnej wersji). Będzie można jeszcze wspinać się po górach (ale trzeba mieć specjalny sprzęt) i pływać (jak się nauczysz pływać to dopiero wtedy!). A jak wygląda walka? Wybieramy broń i wsio! Jak mamy łuk to będzie widoczny celownik i wybieramy cel. Jednak zasięg jest oganiczony. Im lepszy łuk tym dalej. A jak mamy miecz itp. to podchodzimy do przeciwnika, wciskamy odpowiedni klawisz i kierunek. Wsio! A teraz: Głodny jestem! > Tak. Będe próbował zrobić głód bohatera. Może jeszcze będzie trzeba pić, ale niewiem... Jeżeli będziemy chodzić po świecie, to głód będzie 2 razy szybciej "przychodził". W górach 3 razy szybciej, a w miastach powolutku... Teraz troche o: Silnik o_O > Można już chodzić, wchodzić do miast i nie można pływać oraz chodzić po górach. Trzeba dorobić jedzenie, nauke, gadanie, "silnik questowy", walke oraz ograniczoną widoczność. To wszystko co narazie mogę powiedzieć. Kiedy demo? Jak wszystko dobrze pójdzie to pierwsze demo (dem będzie sztuk 2) będzie już w środe. A pełną wersje szacuje gdzies na połowe marca. Macie tutaj jeszcze screena: SCREEN. Pozdro! Edytowane 26 Lutego 2005 przez Pietrus_paN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Korodzik Opublikowano 26 Lutego 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2005 Świetnie! Nie sądzę, żeby pokonał ADOMa, ale rogalik jest zawsze mile widziany :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 26 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2005 Pomysł jest bardzo fajny, szczegolnie mi sie spodobaly potrzeby bochatera(głod), fajnie by bylo jakbys tesh zrobil pory dnia, i w nocy dla uzupelnienia zycie trzebabyloby pojsc spac. Mam nadzieje ze kolejny dobry pomysł na GRE, ktory nie jest niczego klonem ujrzy swiatło dzienne, i nie skonczy tak jak np. Wspaniala strategia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anaconda Opublikowano 26 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2005 Pomysł ciekawy :) Nie wiadomo jeszcze jak z wykonaniem. Bigshark, jak to? Przecież gry roguelike są klonami gry Rogue :P Czyli ta gra jest na 100% klonem. I kolejna osoba która umieszcza w tej kategori temat, bez podania dema!? nie widzicie nazwy? "Dema gierm biblioteki i inne" Gdzie tu pisze zapowiedzi? Eh..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 26 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2005 Bigshark, jak to? Przecież gry roguelike są klonami gry Rogue tongue2.gif Czyli ta gra jest na 100% klonem. Tak ? to niewiedzialemn ze pietrus pan wszystkie pomysly do tej gry zerżnął z jakiejs innej. To szkoda ....,. :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anaconda Opublikowano 26 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2005 Nie napisałem że jest 100% klonem, tylko że jest klonem na 100% :P Reszta pomysłów jest zapewne zerżnięta z innych gier roguelike.... Ale nie na 100% :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 26 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2005 Gra to roguelike To co ty Bigshark? Czytać nie umiesz :P ? Co do zerżnięcia pomysłów: nie mów tak, bo sam bierzesz różne rzeczy z różnych gier. Pozatym, zobacz oficjalne forum GMa. Najlepiej jest przerobić stare, znane gry. Sprawdzone pomysły, a każdy by sobie chętnie powrócił do przeszłości :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anaconda Opublikowano 26 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2005 I gdzie ja napisałem że to źle że używa sprawdzonych metod? Póki te metody są dobre, to jest ok :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 26 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2005 To dotyczyło akurat Bigsharka :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 26 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2005 Marmot - Taaa, najłatwiej żerżnąc całą grę, wstawić troche własnej grafiki, troche kodu i już jesteś super gmowym developerem ? Tak sądzi większośc ludzi na gmaker community, zresztą forum gm'a nigdy mi niepasowało. Co do gry - Pietrus czekam żeby zobaczyć coś ty tam naskrobał ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 26 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2005 Kurczak pieczony, ale oftopa daliście! A z tymi klonami to jakaś masakra. Każda gra jest czegoś klonem. Np. Doom. Jest klonem Wolfa3D bo to tak samo strzelanka :) A co do mej gry: wersja alpha już w poniedziałek :D A teraz apel: chcecie pogadać o klonach i zerżnięciach? Osobny temat please, a nie w mojej zapowiedzi śmiecić :) Tutaj komentarze dotyczące gry, a nie klonów. Koniec apelu. Edit by Gooman: Usunąłem posty nie nawiązujące do tematu. Narazie obejdzie się bez kar. Ale jeżeli powtórzą się takie sytuacje ukaram ostrzeżeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 27 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 Jest już wczesna werjsa Alpha :) Kliknij tutaj aby ściągnąć gre. Hasło to kaszana. Proszwe nie besztać, bo narazie to alpha. Można chodzić i wejść do jednego miasta :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 27 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 Nie mogłeś tego normalnego linka na HTTP wysłać :P ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 27 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 Nie mogłeś tego normalnego linka na HTTP wysłać :P ? <{POST_SNAPBACK}> Nie mogłem, bo wyskakiwał błędzior :) A tak to jest wszystko ładnie i czysto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 27 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 No dobra. To tak: narazie gra mało grywalna. Mało co da się w niej zrobić. Nie wystawiam oceny, bo wiem że to bardzo wczesna wersja, więc narazie tylko tyle. PS. Fajnie wyszło to poruszanie, metodą podaną przeze mnie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 27 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 PS. Fajnie wyszło to poruszanie, metodą podaną przeze mnie :) <{POST_SNAPBACK}> No racja. Wykorzystałem to co podałeś i jeszcze zmiejszyłem szybkość room'ów z 30 do 10 i teraz bardzo ładnie jest :) News: Engine NPC'ów jest już gotowy w 50% 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 27 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 Ale pływanie da się ominąć chodzeniem na ukos - albo dodaj tam jedną kartkę wody, albo daj blokade na chodzenie na ukos ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 28 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2005 Słuchajcie, nie moge sobie poradzić z jedną rzeczą <_< Chodzi o NPC'e. Engine rozmów już mam, ale nie moge zrobić losowego chodzenia owym NPC'ów :( Chodzi mi oto, że jak się naciśnie dowolny klawisz to chodzi w dowolnym kierunku o 16px. Pomocy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 28 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2005 Pietrus - Event <any Key> z Keyboard Check obiektu NPC : kierunek=round(random(3)) if (kierunek=0) { x-=16 } if (kierunek=1) { x+=16 } if (kierunek=2) { y-=16 } if (kierunek=3) { y+=16 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 1 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 Dzięks Sadam :thumbsup: Ale w random zamiast 3 dałem 7 i dałem jeszcze raz te x-=16 itd. I teraz ludziki chodzą o wiele lepiej i nie idą cały czas w prawo (u mnie cały czas szły tylko w prawo, czasami do góry ale na zachód) xD A jak postępy? Są już 2 NPC'e. Sprzedawca i wieśniak. Ulepszyłem tabliczki z napisami "Nie umiesz pływać" itp. Teraz nie wiszą tam cały czas z tym samym napisem tylko po chwili znikają i jest ładnie, czysto :) Coraz więcej jest, kończe 1 miasto i system inventory. Po tym zostanie tylko system questów, dorobić więcej miast, zrobić AI dla potworów i porozrzucać tu i tam różne przedmioty oraz system doświadczenia i leveli. Stosunkowo mało, jeżeli będe długo pracować to premiera nawet całkiem niedługo xD Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 1 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 Heh, nigdy nie było zapotrzebowania w grach na kibel xD Może pietrus wskrobiesz to do swojej gry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 1 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 Racja w żadnej grze nie widziałem jeszcze możliwości skorzystania z kibelka w razie potrzeby. Ale w rzeczywistości to było by strasznie denerwujące, a zwłaszcza w grach Roguelike. No bo co to by było? Środek bitwy, walczysz o 99 level i możliwość korzystania z najlepszego czaru i nagle... musisz do kibelka i przegrywasz bitwe i całe starania o 99 level przepadają... Wkurzające by to było więc nie dam takiej możliwości do giery :) EDIT : Informuje, iż jest już skończone pierwsze miasto i prawie już jest system inventory. Jeżeli wszystko dobrze pójdzie to za ok. 2 dni będzie druga wersja alpha :) Druga i ostatnia, potem będzie beta i wkońcu pełna wersja. Niechce dawać co chwila nową alphe albo cuś tak więc będzie mało, ale za to będą screeny :P Tak więc - pozdro! Edit by Gooman: Połączyłem posty. Po wyjaśnienie odsyłam do punktu 6 regulaminu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 3 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2005 Hehe pomysł z kibelkiem jakos mi nie pasuje do rougelike :sp_ike:. Co do nowej alfy to czekamy z niecierpliwoscia :thumbsup:. A i masz racje z tym, żeby nie robić co chwila nowej beta wersji lepiej zrobić kilka przedsmaczków i potem zadziwić pełną wersją :D . Powodzenia życze i czekam na nową alfe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 4 Marca 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2005 W duke nukem 3D mozna skorzystac z kibelka, ale nie wplywa to na stan glownego bohatera. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 4 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2005 Z tego co pamiętam, to z kibelka można skorzystać też w Max Payne, ale to też chyba nic nie zmienia :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 4 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2005 Ah ten kibel, a w Serius Sam-ie 2 można zadzwonić do mamusi :D czy tam do babci :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 5 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2005 Wedlug mnie wystarczyly by nastepujace potrzeby bohatera: -Jedzen -SPANIE i ewentualnie -picie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woock Opublikowano 5 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2005 Jedzenie, picie i spanie były w Otchłani i sprawdzało się dobrze. Ale tak z czystej ciekawości, może warto by było wprowadzić potrzebę wydalania? :P Nie argumentuj tylko, że głupią jest sytuacja, kiedy gracz przegrywa wielką walkę tylko dlatego, że musiał zrobić kupę. W ADOMie wielokrotnie zdażało mi się ginąć w głupi sposób ze względu na jedzenie (raz zjadłem zwłoki szakala w środku szakali stada :P) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 5 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2005 Wedlug mnie jak dasz potrzebe wydalania , to ta gra bedzie troche komiczna, Jak chcesz byc oryginalny to daj jakies inne potrzeby zwiazane z rasą bohatera np. rasa:Blotniak , co jakis czas musi sie kompac w blocie. Wedlug mnie potrzeby w zaleznosci od rasy bylyby dobrym, wyjsciem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 5 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2005 No. To powiedzmy że ryba musi być w wodzie :P Troche głupi pomysł. Można zrobić że bochater w jakiejś karczmie sie prześpi, wypije piwo lub coś zje. Dodając możliwość (konieczność) kożystania z toalety utruniasz gre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się