Nicolas Opublikowano 20 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2005 Mam script o nazwie pelnew, a w nim : if plecak[0,0] = argument0 or plecak[0,1] = argument0 or plecak[0,2] = argument0 or plecak[0,3] = argument0 or plecak[0,4] = argument0 or plecak[0,5] = argument0 return 1; Który powinien "zwracać" 1 , gdy jakiś element tablicy jest równy argumentowi, ale gdy podam taki warunek: if pelnew(1) = 1 { akcja } to wyskakuje błąd "Cannot compare arguments.". Dlaczego tak się dzieje i jak temy zaradzić? Sorki za długi temat (troszkę się tabelka rozciągneła)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 20 Lutego 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2005 Pytanie numer 1 - czy zdefiniowałeś te zmienne na pocztku gry ?? A teraz poprawka kodu: if ( (plecak[0,0] = argument0) or (plecak[0,1] = argument0) or (plecak[0,2] = argument0) or (plecak[0,3] = argument0) or (plecak[0,4] = argument0) or (plecak[0,5] = argument0) )then return 1 else return 0 przyjrzyj sie nawiasom lub moja wersja (gdyby w plecaku przybyło elementów) var prawda, max; //wykorzystaj te zmienne tylko w tym skrypcie a po przetworzeniu wykasuj prawda=0; max=10 //max liczba miejsc w plecaku for (i=0; i<max; i+=1) { if prawda=0 //jezeli jeszcze nic nie znalazl { if plecak[0,i]=argument0 then { prawda=1; exit; //ewentualnie break, juz nie pamietam jak to w gm było } } } chociaż tu moga być błedy, bo nie wiem jak wygląda cały program Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się