Skocz do zawartości

Zablokowane ciągly -global.hp


Rekomendowane odpowiedzi

Siemka

Jak zrobic by mi sie nie -hp oczywiscie global wytlumacze to po Polsku:: ...uderzam w potwora i traci global.hp ale gdy uderzam traci ciągle global.hp az skonczy sie animacja...

 

Jak więc zrobic by po uderzeniu stracil tylko 1 raz global.hp a nie az skończy sie animacja???

 

 

 

EDIT:mam jeszcze pytani jak zrobic by obiekt nie wychodzil poza ekran?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

pewnie nie zrozumiesz, ale ja ciebie zrozumieć tez miałem problem :P

 

create:

trafiony=false;

kolizja z mieczem potworem czy czymś tam:

if trafiony=false
{
jakas_energia-=10;
trafiony=true;
alarm[0]=10;
}

alarm0

trafiony=false;

 

inna metoda, w create to samo, w kolizji bez alarmu, a tam gdzie masz atak miecza czy tam co w Animation End dać with(obj_postac) trafiony=false; oczywiście obj_postac to ten obiekt który obrywa od miecza/potwora.

Btw. nie rozumiem za bardzo twojego problemu, bo jak potwór moze mieć globalne hp? to wszystkie potwory mają to samo hp? nie lepiej jako lokalną dac i ewentualnie się odwoływać z innych obiektów do niej, lub dać if energia>0 then instance_destroy(); ??

 

co do drugiego:

Intersect Boundary:

x=xprevious;
y=yprevious;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...