Jeremiah Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Mam problem nad którym męcze się od paru... godzin :P Chodzi o to, że mam dwa te same obiekty i umieściłem je "na roomie" w dwóch róznych miejscach. Gdy postać sterowana przez gracza "weźmie" jeden z nich i odwróci się(zmieni sprite lub pozycję), wtedy i ten obiekt zmieni sprite. Niestety, drugi obiekt, który nie został wzięty również zmienia sprite. Podobnie jest z ruchem, obiekt porusza się razem z graczem, ale, niestety, obydwa naraz... Jestem na 100% przekonany, że to ma związek z ID obiektu. Proszę o pomoc i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 obiekt_blizszy=instance_nearest(x,y,obiekt1) obiekt_blizszy.sprite_index=costam Pokombinuj z tym ;). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Ustaw na other... Rozumiesz? Ciężko to wytłumaczyć... Edit: Kiedy pisałem tego posta nie było powyższego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 "Albo wstaw obiekt do rooma trzymaj CTRL+PRAWY PRZYCISK MYSZY na obiekcie postawionym, wysunie się okno i w 'creation code...' ustaw jakąś zmienną co odpowiada za funkcje."(Nauka Pabla :P) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jeremiah Opublikowano 31 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Może nie wyraziłem się jasno... To są dwa TE SAME obiekty, tylko że w innych miejscach. Postać sterowana przez gracza podnosi jeden z nich i trzyma go. Wszystko ładnie wygląda, animacja i przedmiotu i postaci, lecz... ...drugi obiekt, ten sam przedmiot, tylko że w innym miejscu, RÓWNIEŻ zmienia sprite. Chodzi o to, że jeden z przedmiotów ma się przemieszczać razem z postacią i zmieniać animację, a drugi leżeć niewzruszony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 No i co? przecież to co napisali koledzy mozesz bez problemu do tego użyc :|W kolizji daj other albo instance_nearest tez bez problemu uzyjesz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jeremiah Opublikowano 31 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Poradziłem sobie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się