Boro Casso Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 Witam mam kilka pytań odnośnie 3d Ja zrobić aby dany event zamiast sprita miał model 3d z jakąś teksturką. Jak zrobić tak zwaną kamere i jak zrobić znikanie obiektu jak sie od niego odejdzie na ileś pixeli To tyle ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 Masz wiele przykładów na GMClanie... i tam znajdziesz wszystkie zagadnienia jakie cię gryzą :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wizard Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 Co do pierwszego to musisz zrobić obiekt (niekoniecznie ze spritem) na podstawie artykułu: https://gmclan.org/index.php?czytajart=14 np. robisz objDrawBlock tworzysz event Draw, a w nim Action - Execute a piece of code. Tam wpisujesz: d3d_start(); //inicjujesz, że chcesz tworzyć obiekt w 3D d3d_set_lighting(1);//inicjujesz światło d3d_set_shading(1);//inicjujesz cienie d3d_light_define_direction(1,x,y,z,c_white);/*definiujesz włączenie światła ind;padanie światła x,y,z;kolor światła*/ d3d_light_enable(1,1); /* włączasz światło inid;enable(1=yes,0=no) */ draw_set_color(c_white); //inicjujesz kolor obiektu (nabiałym najlepiej widać tekstury) d3d_draw_block(fx,fy,fz,tx,ty,tz,nazwa_textury,pow_poz,pow_pio); /*rysujesz blok od x;od y;od z;do x;do y;do z;nazwa_tekstury(np.background0);powtarzanie tekstury poziome; -//- pionowe */ PS. 3d bawie się od godziny, więc nie wiem czy na pewno dobrze, ale u mnie działa..... Sam kombinuje to co w pytaniu #2. Jak mi się coś uda to napisze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 eee... Ja może lepiej wytłumaczę :P , Po co inicjować d3d_start(); przy każdym rysowaniu modelu??A i textury nie ten teges. CREATE(Kamery): d3d_start(); DRAW(Kamery): d3d_set_projection(x,y,z,x+cos(degtorad(direction-90)),y+sin(degtorad(direction-90)),z,0,0,1) draw_set_color(c_white) DRAW(Klocka) tex=background_get_texture(texKlocek)//Textura d3d_draw_block(x-8,y-8,0,x+8,y+8,16,tex,1,1) EDIT: Co do drugiego: if (distance_to_object(objKamera)<100) { tex=background_get_texture(texKlocek)//Textura d3d_draw_block(x-8,y-8,0,x+8,y+8,16,tex,1,1) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się