Skocz do zawartości

3d


Rekomendowane odpowiedzi

Co do pierwszego to musisz zrobić obiekt (niekoniecznie ze spritem) na podstawie artykułu: https://gmclan.org/index.php?czytajart=14

 

np. robisz objDrawBlock tworzysz event Draw, a w nim Action - Execute a piece of code. Tam wpisujesz:

 

d3d_start(); //inicjujesz, że chcesz tworzyć obiekt w 3D

d3d_set_lighting(1);//inicjujesz światło
d3d_set_shading(1);//inicjujesz cienie

d3d_light_define_direction(1,x,y,z,c_white);/*definiujesz włączenie światła
ind;padanie światła x,y,z;kolor światła*/
d3d_light_enable(1,1); /* włączasz światło
inid;enable(1=yes,0=no) */

draw_set_color(c_white); //inicjujesz kolor obiektu (nabiałym najlepiej widać tekstury)
d3d_draw_block(fx,fy,fz,tx,ty,tz,nazwa_textury,pow_poz,pow_pio); /*rysujesz blok
od x;od y;od z;do x;do y;do z;nazwa_tekstury(np.background0);powtarzanie tekstury poziome; -//- pionowe */

 

PS. 3d bawie się od godziny, więc nie wiem czy na pewno dobrze, ale u mnie działa.....

 

Sam kombinuje to co w pytaniu #2. Jak mi się coś uda to napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee... Ja może lepiej wytłumaczę :P , Po co inicjować d3d_start(); przy każdym rysowaniu modelu??A i textury nie ten teges.

CREATE(Kamery):

d3d_start();

DRAW(Kamery):

d3d_set_projection(x,y,z,x+cos(degtorad(direction-90)),y+sin(degtorad(direction-90)),z,0,0,1)
draw_set_color(c_white)

DRAW(Klocka)

tex=background_get_texture(texKlocek)//Textura 
d3d_draw_block(x-8,y-8,0,x+8,y+8,16,tex,1,1)

EDIT: Co do drugiego:

if (distance_to_object(objKamera)<100)
{
  tex=background_get_texture(texKlocek)//Textura 
  d3d_draw_block(x-8,y-8,0,x+8,y+8,16,tex,1,1)
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...