Maxpayn Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 Zrobiłem wam oto przykład gry online z użyciem 39dll, na razie udostępnię wam klienta a serwer jutro. :] Nie chce mi się rozpisywać :P Download: Klient - 43KB Jeszcze nie ma co komentować bo nie ma serwera xD ...ale już jutro go dam, dzisiaj najwyżej możecie sobie pogrzebać w kodzie. :] Pozdrawiam, Maxpayn. :chris: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 Dopisałbyś do creditsów Marbs Online :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 - Bez serwera nie ma narazie co sprawdzać - Nie wysyłaj danych co stepa... większa ilość graczy i danych = lagi @mike_p też już chciałem pisać że to tamten silnik ale stwierdzam że to jest podobne bo na tym polega gra online mówi że sam zrobił to ok... pewnie podpatrywał z innych ale co w tym złego... samo to że by przetłumaczył na polski i trochę uprościł jest robotą... i tym co angielski nie jest pisany napewno się przyda... To że dane są odbierane i wysyłane to normalne nie musi to być odrazu Marbs Online ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 23 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 Dopisałbyś do creditsów Marbs Online :P lol? a co oni mają do tego? No... może trochę podglądałem xP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 To script_addlines z czymś mi się kojarzy... Ale mogę się mylić :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 No widać że wziełeś to użycie switch... no ale nikt nie karze Ci od zera pisać... Zrób to wysyłanie przez gracza używając alarmów... @up to script_addline też nie jest z Marbs Online... To chyba jest Marka Overmarsa... i oni go tam wykorzystali... bo po co pisać coś na nowo skoro jest już dobre... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 standardowo wszystko, mogłeś se użyć constans dla lepszego zrozumienia. Bo liczby ciężko zapamiętać :P. Pozatym, połączenie jest tylko na TCP, a TCP jest dużo wolniejsze niż UDP, dlatego zawsze nawiązuje się 2 połączenia, przez UDP wysyła się mniej ważne inf. ale takie które chcemy by doszły jak najszybciej, a przez TCP te które nie wymagają expresu ale muszą dojść, np wiadomość na chat :P Użył switch bo to najrozsądniejsze -.- jakoś ja nie korzystalem przy MBO z tych przykładów, a też switcha użyłem i co? PS: Pozycja wysyłana co stepa ? bueee xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 No dobra ale sam powiedział że wzorował się na czymś... pozatym ja nie mówie że to źle... ;P Uważam przykład za dobry.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 23 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 Poprawiłem teraz pozycje wysyłają się co 2 setnych sekundy... xS Link ten sam. Jeśli wam znowu nie pasuje zwiększcie sobie lub zmniejszcie ilość czasu do alarmu... :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 Czekam wtedy na ten serwer... ;P No wiadomo... przykłady można modyfikować ;] Za dużo oczywiście też nie może być bo nasza postać u przeciwnika by skakała ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 23 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 Dziś nie chce mi się go dokańczać... :P jutro wam dam. :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 przy 2 stepach też będzie skakała :P na to jest sposób, i jest on użyty w MBO :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bixon Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 Jak już coś udostępniasz, to udostępnij wszystko ;o Czekam na serwer, dopiero wtedy ocenię... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 Ehhh... możesz dać wysyłanie tylko tym graczom co są w twoim polu widzenia i tylko jak się ruszysz. Przynajmiej ja to tak rozwiązuję. Pozdrawiam, Iv!n. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 Ta, to to raczej się robi na serwerze panie cwaniak a nie w kliencie ;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 wysyłaj pozycję tylko przy zmianie pozycji np w keyboard_check x) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 przy 2 stepach też będzie skakała :P na to jest sposób, i jest on użyty w MBO :PA pomysł Ci ktoś oczywiście podsuną, nie? =P Ja właśnie tak myślałem, że Maxpayn będzie się wzorował na jakimś przykładzie. Cóż. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 przykład trochę zajeżdża racer engine, ogólnie to mi się podoba nie ma bałaganu wszystko w miarę uporządkowane. Należy ci się pochwała za ładne opisy :] I postaw serwer to sobie chociaż poskaczę tą zacieszoną buźką xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 no podsunąŁ podsunąŁ ;> Co do tego keyborard check itd... skad wiecie ze poruszanie jest na klawiatrze :P pozatym, jeżeli np postać ma poślizg to samo wysylanie pozycji przy klawiszu nie starczy :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 ok ale lookając na ten engine nie ma nigdzie użytego friction i spokojnie można wysłać informacje przy tym if( keyboard_check( vk_up ) ) then y -= 8; else if( keyboard_check( vk_down ) ) then y += 8; else if( keyboard_check( vk_left ) ) then x -= 8; else if( keyboard_check( vk_right ) ) then x += 8; :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 nie ma friction bo poruszanie się jest na x i y a nie na hspeed i vspeed Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 24 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 Ja właśnie tak myślałem, że Maxpayn będzie się wzorował na jakimś przykładzie. Cóż. Od czegoś trzeba zacząć. :] Ale mam w planach napisania własnego silnika online z 39dll ale bez wzorowania... :P ale pierw muszę pojąć dokładnie jak to ma być :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 lol, ja mam własny, fakt że się też na czymś wzorowałem, tak czy siak no... użycie switcha do sprawdzania id wiadomości to poprostu najlepsze rozwiązanie, nie ma po co tego zmieniać, można to jeszcze inaczej rozwiązać, z tablicą z numerkami i do kazdej z tablic podpiety odpowiedni skrypt odbierania wiadomosci, ale po co to komplikować :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 Bardzo ładnie opisany przykład tylko przydał by się serwer i by było git. Ocenę ci wystawię kiedy dasz jeszcze serwer. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 24 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 Serwera już nie zrobię bo po co... <_< I tak mam w planach zrobić przykład od zera... :P i bez wzorowania na innym... :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 25 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 Jak już zrobiłeś klienta to by wypadało dać server ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się