Skocz do zawartości

Przykład gry online


Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiłem wam oto przykład gry online z użyciem 39dll, na razie udostępnię wam klienta a serwer jutro. :]

Nie chce mi się rozpisywać :P

 

Download:

Klient - 43KB

 

Jeszcze nie ma co komentować bo nie ma serwera xD

...ale już jutro go dam, dzisiaj najwyżej możecie sobie pogrzebać w kodzie. :]

 

Pozdrawiam, Maxpayn. :chris:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Bez serwera nie ma narazie co sprawdzać

- Nie wysyłaj danych co stepa... większa ilość graczy i danych = lagi

 

@mike_p też już chciałem pisać że to tamten silnik ale stwierdzam że to jest podobne bo na tym polega gra online mówi że sam zrobił to ok... pewnie podpatrywał z innych ale co w tym złego... samo to że by przetłumaczył na polski i trochę uprościł jest robotą... i tym co angielski nie jest pisany napewno się przyda...

To że dane są odbierane i wysyłane to normalne nie musi to być odrazu Marbs Online ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widać że wziełeś to użycie switch... no ale nikt nie karze Ci od zera pisać... Zrób to wysyłanie przez gracza używając alarmów...

 

@up to script_addline też nie jest z Marbs Online... To chyba jest Marka Overmarsa... i oni go tam wykorzystali... bo po co pisać coś na nowo skoro jest już dobre...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

standardowo wszystko, mogłeś se użyć constans dla lepszego zrozumienia. Bo liczby ciężko zapamiętać :P.

Pozatym, połączenie jest tylko na TCP, a TCP jest dużo wolniejsze niż UDP, dlatego zawsze nawiązuje się 2 połączenia, przez UDP wysyła się mniej ważne inf. ale takie które chcemy by doszły jak najszybciej, a przez TCP te które nie wymagają expresu ale muszą dojść, np wiadomość na chat :P

 

Użył switch bo to najrozsądniejsze -.- jakoś ja nie korzystalem przy MBO z tych przykładów, a też switcha użyłem i co?

 

PS: Pozycja wysyłana co stepa ? bueee xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy 2 stepach też będzie skakała :P na to jest sposób, i jest on użyty w MBO :P
A pomysł Ci ktoś oczywiście podsuną, nie? =P

 

Ja właśnie tak myślałem, że Maxpayn będzie się wzorował na jakimś przykładzie. Cóż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przykład trochę zajeżdża racer engine, ogólnie to mi się podoba nie ma bałaganu wszystko w miarę uporządkowane. Należy ci się pochwała za ładne opisy :] I postaw serwer to sobie chociaż poskaczę tą zacieszoną buźką xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ale lookając na ten engine nie ma nigdzie użytego friction i spokojnie można wysłać informacje przy tym

if( keyboard_check( vk_up ) ) then y -= 8;
    else if( keyboard_check( vk_down ) ) then y += 8;
    else if( keyboard_check( vk_left ) ) then x -= 8;
    else if( keyboard_check( vk_right ) ) then x += 8;

:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie tak myślałem, że Maxpayn będzie się wzorował na jakimś przykładzie. Cóż.

 

Od czegoś trzeba zacząć. :]

Ale mam w planach napisania własnego silnika online z 39dll ale bez wzorowania... :P ale pierw muszę pojąć dokładnie jak to ma być :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lol, ja mam własny, fakt że się też na czymś wzorowałem, tak czy siak no... użycie switcha do sprawdzania id wiadomości to poprostu najlepsze rozwiązanie, nie ma po co tego zmieniać, można to jeszcze inaczej rozwiązać, z tablicą z numerkami i do kazdej z tablic podpiety odpowiedni skrypt odbierania wiadomosci, ale po co to komplikować :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...