Skocz do zawartości

Skomplikowana akcja


eXo

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z pewną"akcją".Otóż nie wiem jak zrobić,by kiedy obiekt 1 koliduje z obiektem 2 , obiekt 2 tracił stopniowo energię,ale tylko kiedy gracz sterujący obiektem 1 wciskał alt.W grze wyglądało by to na uderzanie mieczem.

Mam również drugie pytanie:jak zrobić by obiekt 3,kiedy koliduje z obiektem 5 tracił energię 20%.

Szukałem tego w szukajce,na portalu i nie mogłem znaleźć.Dziękuję z góry za odpowiedź bo to jedyne co mi jeszcze potrzeba do ukończenia gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zrobił tak. W evencie Alt daj żeby sprawdzał czy dystans do obiektu 1(distance_to_object) jest mniejszy niz np. 5. Jesli tak to zycie -= np. 5

A co do drugiego to nie wiem jak się liczy na procentach. Nigdy tego nie używałem :P

 

EDIT: Można też takjaknapisał MIstrzunio (czyli z keyboard_check) jak kto woli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jej. Aby przechowywać dane dotyczące punktów musisz zadeklarować zmienną, najlepiej w Create. W create obiektu 2 napisz np.

zycie = 100;

Nastawia zmienną o nazwe zycie na 100, czyli 2 obiekt będzie miał 100 pkt zycia.

W step obiektu 1 napisz:

n = instance_nearest(x,y,obiekt2);
if distance_to_object(n) <= 2 && keyboard_check(vk_alt)
{ n.zycie-= 1; }

Czyli jeżeli (if) będzie 2 piksele (distance_to_object) obok obiektu 2 lub mniej (<=) i (&&) przyciśniesz alt, to jego zycie (zmienna) będzie o 1 mniejsza :) . I ot cała filozofia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...