Skocz do zawartości

[Pytanie]Jak programować roomy w skryptach? :]


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! :]

 

Zanim wyprodukuję swoją pierwszą opublikowaną grę, chciałbym, aby była to porządna robota, a nie jakieś badziewko. :P W klockach siedzę już długo (od niedawna jestem na Waszym Forum :]), mam już zrobione ze 30 gier, których nie wydałem, ponieważ zawsze uznawałem, że zrobię lepszą. :D Teraz chciałbym nauczyć się robić roomy poprzez skrypty. Dlaczego? Przypadkowo wszedłem na Waszym Forum na jakiś tam topic i ściągnąłem Xtreme3D V2. O dziwO wszystkie tam przykłady były zrobione w skryptach (których ja kompletnie nie rozumiem albo jestem półgłówkiem :P). A co najdziwniejsze, wszystkie również roomy w nich też (w skryptach)... Teraz chciałbym przeczytać jakąś dobrą lekturę o ogólnym programowaniu w skryptach, czyli - roomy, objekty, itp., itd.! A więc czy możecie mi polecić taką lekturkę? Chciałbym tylko, aby było w niej jasno opisane co i jak. Bo w skryptach jestem powiedzmy - żółtodziobem. :P Tylko nie dawajcie mi jakiś lekturek o Delphi, albo co gorsza C++. Chcę robić w GM. Ps. Mam nadzieję, że napisałem jasno i zrozumiale co chcę. Pozdro,

GMLand

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, temat zamykam. :]

 

EDIT:

Temat Otwieram. :] No dobra, popatrzyłem w tą Waszą dokumentację i muszę przyznać, że jest niezła. :P Część już zrozumiałem (podstawy), chcę jednak dowiedzieć się nieco więcej o programowaniu room'ów, możecie polecić coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem pisanie rommów za pomocą skryptów opłaca się tylko w 3d, gdy wczytujesz całą mapę (moim zdaniem).

No właśnie chce się teraz zająć czymś poważniejszym, tzn. 3D. :P A możesz mi polecić o tym 3D (o projektowaniu roomów na skryptach) jakąś miłą i łatwą lekturkę? Mówię łatwą, ponieważ chcę, aby były w niej tylko te potrzebne skrpyty, a nie od razu cały GML. :) I żeby były one (skrypty) od razu napisane i jasno wytłumaczone. :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz mi polecić o tym 3D (o projektowaniu roomów na skryptach) jakąś miłą i łatwą lekturkę? Mówię łatwą, ponieważ chcę, aby były w niej tylko te potrzebne skrpyty, a nie od razu cały GML. I żeby były one (skrypty) od razu napisane i jasno wytłumaczone.

Ty myślisz, że to jest łatwe? Jakie masz oceny z matematyki, fizyki? Ja się nigdy za 3D nie brałem, mimo, że bym sobie napewno poradził. Zacznij od czegoś prostrzego. Jak nie wiesz co to są zmienne, funkcje, X i Y, to nawet za to się nie bierz...

 

Poza tym, jak się nauczysz tylko kilku funkcji i algorytmy wkujesz na pamięć, to co zrobisz jak ci błąd wyskoczy? Uczyć się od nowa lub głupie pytanie na forum? Pomyśl. Powiesz sobie wtedy: A można było się pouczyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty myślisz, że to jest łatwe? Jakie masz oceny z matematyki, fizyki? Ja się nigdy za 3D nie brałem, mimo, że bym sobie napewno poradził. Zacznij od czegoś prostrzego. Jak nie wiesz co to są zmienne, funkcje, X i Y, to nawet za to się nie bierz...

Oceny z matematyki i fizyki nie reprezentują wiedzy danej osoby, w niektórych szkołach oceny są nawet wystawiane za zachowanie (jako wiedzę).

 

Ja się nigdy za 3D nie brałem, mimo, że bym sobie napewno poradził.

Ty się nigdy za to nie brałeś a byś sobie poradził? To czemu on ma nie móc sobie poradzić?

 

Zacznij od czegoś prostrzego. Jak nie wiesz co to są zmienne, funkcje, X i Y, to nawet za to się nie bierz...

To akurat jest potrzebne również w grach 2d.

 

Poza tym, jak się nauczysz tylko kilku funkcji i algorytmy wkujesz na pamięć, to co zrobisz jak ci błąd wyskoczy? Uczyć się od nowa lub głupie pytanie na forum? Pomyśl. Powiesz sobie wtedy: A można było się pouczyć...

Przecież on prosi właśnie o artykuły, z których może się czegoś nauczyć.

 

Pozdrawiam. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może najpierw popróbuj porobić gry 3d w których budujesz roomy jak w 2d. Jeśli chcesz zrobić room samym skryptem, to wymodeluj w czymś model planszy a potem wczytaj, najlepiej ściągnij sobie Xtreme3d.dll (dll do szybkiego działania 3d, z przykładami w których roomy są wczytywane jako modele)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...