Skocz do zawartości

Zmiana sprita w spricie na wyznaczony.


Rekomendowane odpowiedzi

Pisze tutaj bo nie chce robić nowego tematu ^^

Czy jest jakaś możliwość na zrobienie zmiennej w programie żeby działała w wszystkich room'ach?

tzn. żeby np ustawie ja w jednym room'ie a będzie tak samo ustawiona w następnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@propaganja

chyba mnie nie zrozumiałeś

@lowrider

albo to działa a ja coś w kodzie naknociłem albo to nie działa i mam wszystko dobrze ;p

 

@topic

jak coś to napisze jutro bo strasznie juz jestem śpiący ; p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale żeby odpalić zmienna globalna muszę walnąć ja np w jakiś objekt który ja tworzy, który muszę walnąć w room. A w tedy to działa tylko w jednym room'ie. Tak mi sie wydaje ; /

 

@edit

w sumie to nie tyle że działa tylko w jednym room'ie lecz w każdym roomie daje ten objekt i wtedy wydaje mi sie ze po załadowaniu room'a on sie resetuje do tego co jest w roomie standardowo ; /

 

@edit2

ok wreszcie to pojąłem ;p wystarczy walnąć jeden objekt z globalnymi w pierwszym room'ie i zaznaczyć "persistent" i on juz działa w wszystkich ^^

 

Dzięki wszystkim za pomoc ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

argh.. jeszcze jedno pytanie ^^ ale "Kto pyta wstydzi się tylko raz, kto nie wie wstydzi się cały czas" cytat z czyjejś sygnaturki ; p chyb a gnyska (ten cytat może zawierać pewne błędy ;D)

 

a więc: jak zrobić:

 

if <kolizja trwa>

{

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lolek cośik mi niedziała

 

@kondrad-gm

po to że: zmienne globalne trzymam w pliku a ten plik ma persistent'a poto żeby powtarzał się w każdym room'ie bo nie tylko trzymam tam globalne ; p coś jeszcze? ;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opis dokładny ; p

 

Mam sobie objekt bohater i objekt kamien

Chce zrobić tak żeby jeśli wjedzie sie na kamienia to zwalniało ci chodzenie ale możesz iść dalej ;p

napisałem coś takiego ale to nie działa ;/

 

if place_meeting(1,1,bohater)

{

speed = (global.herospeed/2);

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ;/ napisałem ta jak mówiłeś ale: wchodzę kawałek w kamień i sie blokuje ;/

 

w kolizji z graczem

if place_meeting(x,y-1,bohater)

{

global.herospeed = (global.herospeed/2)

}

 

Kamień ma właściwości:

Solid=off, Visible=on, Depth=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm..

 

@up

nie to nie tak ;p

 

@topic

doszedłem dlaczego po wejściu na kamień sie "blokuje" otóż cała czynność powtarza się cały czas tzn. jestem na kamieniu to czynność sie wykonuje znowu i znowu i znowu...

 

if place_meeting(x,y-1,bohater)

{

global.herospeed = (global.herospeed/1.2);

}

 

a ja nie wiem jak zrobić aby wykonywała sie tylko raz ; /

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pablo przepraszam ale umiesz czytać?

mam pytanie czym różni sie twój kod od mojego ? o.0

 

moj

if place_meeting(x,y-1,bohater)

{

global.herospeed = (global.herospeed/1.2);

}

 

twoj

if place_meeting(x,y-1,bohater)

{

global.herospeed = żądana prędkość;

}

 

Zrobiłeś w tym temacie jakieś 3 doubleposty! Warn! Na przyszłość: używaj opcji "edit".

Patrysław

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pablo przepraszam ale umiesz czytać?

mam pytanie czym różni sie twój kod od mojego ? o.0

Ano umiem czytać i to całkiem nieźle. :) Chodzi mi o to, żebyś wpisał gotową prędkość a nie dzielone na ileś tam, bo to dzieli cały czas aż do 0.

Mam jeszcze 1 pomysł, jak zdążę to dziś napisze.

Spróbuj tak:

 

if place_meeting(x,y-1,bohater)&&jakaszmienna==0

{

global.herospeed = (global.herospeed/1.2);

jakaszmienna=1

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano umiem czytać i to całkiem nieźle. :) Chodzi mi o to, żebyś wpisał gotową prędkość a nie dzielone na ileś tam, bo to dzieli cały czas aż do 0.

Mam jeszcze 1 pomysł, jak zdążę to dziś napisze.

Spróbuj tak:

 

if place_meeting(x,y-1,bohater)&&jakaszmienna==0

{

global.herospeed = (global.herospeed/1.2);

jakaszmienna=1

}

 

 

i wszystko by było ok, gdybym jeszcze wiedział jak zrobić jeżeli bohater nie dotyka objektu to:.

 

@Kondrad-GM

nie za bardzo wiem o co ci chodzi z tym dostosowaniem do ruchu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LOL... Jak dzieląc można otrzymać 0??

Nie można, ale speed obiektu w GM zwalnia do 0 (przynajmniej tak mi sie wydaje).

 

i wszystko by było ok, gdybym jeszcze wiedział jak zrobić jeżeli bohater nie dotyka objektu to:.

if place_empty(x,y)
{
jakaszmienna=0
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...