Moldis Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 Mam pewien problem, otóż nie wiem jak napisać kod na zmianę spritu w spricie na wyznaczony ; / Mam nadzije że wiecie o co mi chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 chodzi ci o zmianę klatki w sprite? Jak tak to użyj image_index=(numer klatki) Jeżeli się nie pomyliłem to powinno być gut :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 4 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 ahh.. dzięki nie wiedziałem za bardzo jak to działa ale teraz już zrozumiałem ; p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 4 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 Pisze tutaj bo nie chce robić nowego tematu ^^ Czy jest jakaś możliwość na zrobienie zmiennej w programie żeby działała w wszystkich room'ach? tzn. żeby np ustawie ja w jednym room'ie a będzie tak samo ustawiona w następnym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 global.nazwa_zmiennej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 możesz sobie zrobić obiekt w którym masz zmienne i dajesz mu persistent wtedy chodzi po roomach i oddziaływuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 4 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 @propaganja chyba mnie nie zrozumiałeś @lowrider albo to działa a ja coś w kodzie naknociłem albo to nie działa i mam wszystko dobrze ;p @topic jak coś to napisze jutro bo strasznie juz jestem śpiący ; p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 zmienna globalna nie jest zależna od rooma więc możesz ją wykorzystać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 5 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 ale żeby odpalić zmienna globalna muszę walnąć ja np w jakiś objekt który ja tworzy, który muszę walnąć w room. A w tedy to działa tylko w jednym room'ie. Tak mi sie wydaje ; / @edit w sumie to nie tyle że działa tylko w jednym room'ie lecz w każdym roomie daje ten objekt i wtedy wydaje mi sie ze po załadowaniu room'a on sie resetuje do tego co jest w roomie standardowo ; / @edit2 ok wreszcie to pojąłem ;p wystarczy walnąć jeden objekt z globalnymi w pierwszym room'ie i zaznaczyć "persistent" i on juz działa w wszystkich ^^ Dzięki wszystkim za pomoc ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 5 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 Luknij na to: https://gmclan.org/up1717_7_okno_rooma_gif.html EDIT: Jakbyś wiedział co oznacza GLOBAL to byś wiedział co to może znaczyć w roomach itp. ^^ EDIT2: @DOWN: Wcześniej nie było edit'a ;D I tak nie pojąłeś co oznacza GLOBAL... xD lol... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 5 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 przeczytaj "edit'a" xD wiem co oznacza global ; p @edit bo edit'y tak działają że najpierw ich nie ma a później są ; p i wiem o co z tym chodzi... tylko ty tego nie rozumiesz że ja to rozumiem... ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 5 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 argh.. jeszcze jedno pytanie ^^ ale "Kto pyta wstydzi się tylko raz, kto nie wie wstydzi się cały czas" cytat z czyjejś sygnaturki ; p chyb a gnyska (ten cytat może zawierać pewne błędy ;D) a więc: jak zrobić: if <kolizja trwa> { } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 5 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 place_meeting To chyba to ale nie jestem pewien do końca :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 5 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 Opisz jaśniej... boja nic z tego nie rozumiem Offtop: To jak rozumiesz działanie Globalnych zmiennych to po co zaznaczasz persistent'a?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 5 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 @lolek cośik mi niedziała @kondrad-gm po to że: zmienne globalne trzymam w pliku a ten plik ma persistent'a poto żeby powtarzał się w każdym room'ie bo nie tylko trzymam tam globalne ; p coś jeszcze? ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 5 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 opis dokładny ; p Mam sobie objekt bohater i objekt kamien Chce zrobić tak żeby jeśli wjedzie sie na kamienia to zwalniało ci chodzenie ale możesz iść dalej ;p napisałem coś takiego ale to nie działa ;/ if place_meeting(1,1,bohater) { speed = (global.herospeed/2); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 5 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 zależy czy robiłeś sterowanie czy na osiach x i w czy na speedach :P poza tym place_meeting(x,y,object) sprawdza czy w pozycji x i y zkoliduje z obiektem. Użyj if place_meeting(x,y-1,kamiem)) { } ...Marek :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 5 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 Hmm ;/ napisałem ta jak mówiłeś ale: wchodzę kawałek w kamień i sie blokuje ;/ w kolizji z graczem if place_meeting(x,y-1,bohater) { global.herospeed = (global.herospeed/2) } Kamień ma właściwości: Solid=off, Visible=on, Depth=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 5 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 hmm... może move_contact_solid(270,3) i zaznacz solid kamieniowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 5 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 ;/ to nadal nie mogę po nim przejść, tylko co najwyżej teraz podchodzę pod kamień zablokuje sie w nim i jak sie ruszę to on sie odsunie ale dalej jestem zablokowany ; / Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 5 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 No to zrób: Jeśli kolizja zachodzi między "Kamieniem" speed=(global.herospeed/2); I wyłącz SOLID kamieniowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 6 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 Hmm.. @up nie to nie tak ;p @topic doszedłem dlaczego po wejściu na kamień sie "blokuje" otóż cała czynność powtarza się cały czas tzn. jestem na kamieniu to czynność sie wykonuje znowu i znowu i znowu... if place_meeting(x,y-1,bohater) { global.herospeed = (global.herospeed/1.2); } a ja nie wiem jak zrobić aby wykonywała sie tylko raz ; / Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 Spróbuj: if place_meeting(x,y-1,bohater) { global.herospeed = żądana prędkość; } Pozdrawiam Pablo_4649 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 6 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 Pablo przepraszam ale umiesz czytać? mam pytanie czym różni sie twój kod od mojego ? o.0 moj if place_meeting(x,y-1,bohater) { global.herospeed = (global.herospeed/1.2); } twoj if place_meeting(x,y-1,bohater) { global.herospeed = żądana prędkość; } Zrobiłeś w tym temacie jakieś 3 doubleposty! Warn! Na przyszłość: używaj opcji "edit". Patrysław Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 Pablo przepraszam ale umiesz czytać? mam pytanie czym różni sie twój kod od mojego ? o.0 Ano umiem czytać i to całkiem nieźle. :) Chodzi mi o to, żebyś wpisał gotową prędkość a nie dzielone na ileś tam, bo to dzieli cały czas aż do 0. Mam jeszcze 1 pomysł, jak zdążę to dziś napisze. Spróbuj tak: if place_meeting(x,y-1,bohater)&&jakaszmienna==0 { global.herospeed = (global.herospeed/1.2); jakaszmienna=1 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 @UP: LOL... Jak dzieląc można otrzymać 0?? Zrób może tak: CREATE: global.heromaxspeed=4; global.herospeed=0; STEP: if (distance_to_object(objKamien)<1) { global.heromaxspeed=2; } else { global.heromaxspeed=4; } I dostosuj to do ruchu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 6 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 Ano umiem czytać i to całkiem nieźle. :) Chodzi mi o to, żebyś wpisał gotową prędkość a nie dzielone na ileś tam, bo to dzieli cały czas aż do 0. Mam jeszcze 1 pomysł, jak zdążę to dziś napisze. Spróbuj tak: if place_meeting(x,y-1,bohater)&&jakaszmienna==0 { global.herospeed = (global.herospeed/1.2); jakaszmienna=1 } i wszystko by było ok, gdybym jeszcze wiedział jak zrobić jeżeli bohater nie dotyka objektu to:. @Kondrad-GM nie za bardzo wiem o co ci chodzi z tym dostosowaniem do ruchu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 LOL... Jak dzieląc można otrzymać 0?? Nie można, ale speed obiektu w GM zwalnia do 0 (przynajmniej tak mi sie wydaje). i wszystko by było ok, gdybym jeszcze wiedział jak zrobić jeżeli bohater nie dotyka objektu to:. if place_empty(x,y) { jakaszmienna=0 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się