Yoda Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 Witam! Znowu ja! <_< Mam pytanie - jak zrobić aby kiedy mam zaznaczone kilka jednostek, po dojściu do wyznaczonego punktu nie "właziły" na siebie, tylko stanęły obok siebie. Po prostu żeby w kolizji z kolesiem obok zatrzymał się a nie wchodził na niego. Bo tak to oni mi się zbijają w kupę i potem nie da sie wybrać ich pojedynczo. Proszę o pomoc bo znowu stanę z tym RTSem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 daj kolasiom solid Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 3 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 Dałem... i nic nie dało :) Niestety bo nawet jak dam solid to on się nie zatrymuja a jak mu dam żeby speed dał na 0 to juz potem nie ruszy wogóle :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 Zapewne zrobiłeś kod aby koleś pzesuwał się do wybranego x i y, lepiej zrób aby kolesie zatrzymywali się gdy point_dsitance(x,y, wybrany x, wybrany y) < X (X ma być tym większe czym więcej ludzi zaznaczyłeś). Ja tak zrobiłem w world war 2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 Moim zdaniem z tej strategii nic nie wyjdzie :3 . Możesz także zrobić skrypt (o nazwie miejsce) sprawdzający czy jest wolne miejsce. Będzie zwracał prawdę kiedy miejsce jest zajęte i fałsz kiedy miejsce jest puste. I w bloku, który zostanie wykonany, jeżeli zostanie spełniony ten warunek (chodzi mi o to kiedy mają iść, czyli np. jak klikniesz gdzieś lewym klawiszem myszy): miejsce_zajete=miejsce(); if !miejsce_zajete { //idzie do celu } else { //zatrzyma sie (lub ominie innego ludka) } Oczywiście zmienna miejsce_zajete jest typu bool (czy jakoś tak :P ) i musi zostać zdeklarowana w Create. Ale tu już zalecany jest algorytm omijania przeszkód (przykład stworzył Choosen). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 Yoda, a nie lepiej nabrać trochę więcej doświadczenia i dopiero później brać się za strategię? Bo tak to Ci chyba nie wyjdzie. :) A co do Twojego pytania: trzeba napisać sobie skrypt, który będzie ustawiał jednostki w wolnym miejscu. Ja tak mam u siebie + jeszcze obrót takiej formacji pod dowolnym kątem. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 3 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 No wiecei ta strategia jest zasadniczo prościutka(chodzi o silnik) ;) No ale w każdej grze jest kilka rzeczy trudniejszych które trzeba zrobić żeby gra miała sens - no i ztymi trudniejszymi zwracam się z pomocą do was :) Ale silnik do gry już mam cały prawie - nie licząc tego zatrzymywania. Z resztą sobie jakoś poradziłem i myślę że coś mi z tej gry wyjdzie (pytanie tylko co?) - jestem dobrej myśli :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się