Skocz do zawartości

Zablokowane Teleport


Rekomendowane odpowiedzi

użyj

instance_destroy

instance_create żeby ten bohater(chyba o niego chodzi żeby się teleportował)

i sprite_index

więcej Ci nie pomoge nie zrobie Ci pomyśl troche, uwierz jak kiedyś robiłem takie coś do gry gdy obiekt miał kolizje z drzwiami i naciśnięcie guzika to wtedy przenosił się do innych drzwi niby wszedł do nich...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o to że Ci podpowiedziałem jak to zrobic a ty nawet nie napiszesz czy ten teleport ma być po naciśnięciu guzika czy przy kolizji z obiektem czy kolizja i guzik :angry:

edit:

troche nie kumam po co pisać taki skomplikowany kod dla niektórych niezrozumiały jak taki typ to wklei a nic nie będzie z tego kumać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

if (tel>=0)
{
sprite_index=sprGTeleport;
speed=0;//Kod na zatrzymanie

if (tel==1 && image_index=image_number-1)
  {
  x=objTeleport.x+32;
  y=objTeleport.y;
  image_index=0
  tel=0;
  }
  
if (tel==0 && image_index=image_number-1)
  {
  sprite_index=sprGracz;
  tel=-1;
  }
}

Daj to w step a w create:

tel=-1;

Aby to zadziałało użyj zmiennej tel i ustaw ją na

tel=1;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje zrob po prostu ze po wejsciu w teleport

x=jakistamobiekt.x;

y=jakistamobiekt.y;

 

bedzie to powodowalo ze wspolrzedne obiektu ktory skorzystal z teleportu (x i y )zmienia sie na wspolrzedne obiektu do jakiego mial sie przeteleportowac ( jakistamobiekt x i y )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

if (tel>=0)
{
sprite_index=sprGTeleport;
speed=0;//Kod na zatrzymanie

if (tel==1 && image_index=image_number-1)
  {
  x=objTeleport.x+32;
  y=objTeleport.y;
  image_index=0
  tel=0;
  }
  
if (tel==0 && image_index=image_number-1)
  {
  sprite_index=sprGracz;
  tel=-1;
  }
}

Daj to w step a w create:

tel=-1;

Aby to zadziałało użyj zmiennej tel i ustaw ją na

tel=1;

Dzienx zadzalalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jejku...

chodzi Ci o przeniesienie sie obiektu gdzie indziej??

x=1

y=1

i dany obiekt przenosi sie na te wspolrzedne

 

@Maxpayn tak chcialem to nawet napisac ale wydaje mi sie ze On robi to w 2d :) aczkolwiek ;) dobrze ze dodales ;p

To takie proste :blink: :blink: dzienki

Edit:

To niedziała

ma wpisane tak

if (place_free(x-8,y))

{sprite_index = Teleport_lewo1}

x=enemy

y=enemy

{sprite_index = Teleport_lewo2}

instance_change(kakashi_special2,0);

 

if (place_free(x+8,y))

{sprite_index = Teleport_prawo1}

x=enemy

y=enemy

{sprite_index = Teleport_prawo2}

instance_change(kakashi_special2,0);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Up: pozwól że wytłumaczę do czego służą te funkcje :P :

xstart - w tej zmiennej zapisuje sie pozycja x, ta którą miał jak się stworzył.( np przy starcie roomu )

ystart - w tej zmiennej zapisuje sie pozycja y, ta którą miał jak się stworzył.( np przy starcie roomu )

 

Pozdrawiam, Maxpayn :wheelchair: (czas mija a ja się starzeje xD)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadal niedziala

ma wpisane tak

if (place_free(x-8,y))

{sprite_index = Teleport_lewo1}

x=enemy

y=enemy

{sprite_index = Teleport_lewo2}

instance_change(kakashi_special2,0);

 

if (place_free(x+8,y))

{sprite_index = Teleport_prawo1}

x=enemy

y=enemy

{sprite_index = Teleport_prawo2}

instance_change(kakashi_special2,0);

 

 

a sprawdzam też czy tak:

if (place_free(x-8,y))

{sprite_index = Teleport_lewo1}

room_goto(room9)

xstart=enemy

ystart=enemy

{sprite_index = Teleport_lewo2}

instance_change(kakashi_special2,0);

 

if (place_free(x+8,y))

{sprite_index = Teleport_prawo1}

room_goto(room9)

xstart=enemy

ystart=enemy

{sprite_index = Teleport_prawo2}

instance_change(kakashi_special2,0);

Oba niedziałają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...