Skocz do zawartości

Startegia


PRT

Rekomendowane odpowiedzi

Ro0bie gre strategiczna i narazie jest nizła po poradach Kolegów z Gmclan forum :] :D . Mam jeszcz ejdno pytanko zrobiłem tak ze sicna drewno łowi ryby i zbiera kamienie teraz chce zeby wyswietlało mi ile mam kamieni ile drewna i ile ryb :] chodzi mi oto zeby było tak .

 

 

rysunek pnia ( i tutaj ilosc drewna) rysunek ryby ( i tutaj ilosc ryb itp)

 

Moz emacie jakis przykład a moze doradzicie aha mzoe to jest potrzebne ze kazdy gosc np drwal przynosi po 7 pni , rybak 7 ryb itp :] z góry dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strategia jest dość trudna wątpie, abyś ją skończył. Lepiej podłucz się najpierw na czymś prostrzym (np. platwormówki, zręcznościówki).

W create jkiegoś objectu dajesz:

global.drewno=0;

EDIT:

Teraz to jusz jestem pewnien, że albo my ją zrobimy(tj. będziesz zadawał tyle pytań, że 99% engine zrobi ktoś z GMCLANU), albo ona nie powstanie wogóle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nicolas @

Tu sie z tobą niemoge zgodzić... Strategia jest raczej proszta rzeczą do zrobienia. Można to wykonać na samych zmiennych a nawet gdyby ktoś się uparl to na samych klockach...

 

Oczywiście biorąc pod uwagę fps'y radzil bym o nierobienei tego na klockach :P

 

Edit Choosen : To jeszcze zalezy jaką strategie chcesz zrobic... bo jesli porządną to samo odnajdywanie drogi okaze się problemem.

 

'|' A w twoim kodzie brakuje petli dla wielu obiektow typu newbie ;)

\/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie własnie wpisałem = +7 i dodaje tylko raz a jak wpisuje +=7 pisze przy wlaczaniu gry ze bład .Wie ktos co trzeba zrobic:D

 

A tu screen gry ale ona jest strasznie podobna do innej gry wiec jej nie bede "publikował" :] dla siebie ja zachowam :]

 

Gra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... przypomina mi to me początki z programownieniem. Jeśli coś nie działa to może zrobię na odwrót i zacznie działać... Ale tak na prawdę kluczem do zrobienia czegokolwiek jest zrozumienie działania. Inaczej można bawić się 2 razy dłużej i zrobić 2 razy mniej a właściwego i najprostrzego rozwiązania się nie pozna i jeśli będzie się chciało powtórzyć rozwiązanie problemu najzwyczjniej w świecie nie będzie się go pamiętało bo rozwiązało się go przez przypadek... :boxed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NOm bardzo ja przypoina al to moja pierwsza gra :D wiec musiałem na czyms sie wzorowac :P ,a poza tym w tamtej grze pisalo ze kopiowanie dozwolone ale zamierza w pozniejszych czasch stworzyc własne budynki tylko nie weim w jakim programie :? . Ale nie wie ktos co zle robie ze mi tlyko raz dodaje te 7 drewna a za drugim razem juz nie ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo ten kod tak naprawde ustala wartość global.drewno na 7. Jeżeli chcesz żeby sumował to użyj kodu global.drewno +=7 ,a jeżeli ładuje Ci dużo drewna na raz to stwórz w nową zmienną blokada=0 i wtedy

if blokada=0 {global.drewno+=7 blokada=1}
i niech blokada powróci do wartości 0, jak już ludzik nie będzie miał kolizji z drewnem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh ja robie bez tych blokad :] i jakos mi to nie wychodzi a tak wogole jest gdzies jakis pozadny kurs taki naprawde pozadny ze zmiennymi ?? wpisuje przy zetknieciu drwala z lasem ze

global.drewno+=7 alarm[0]=300

i nic po 10 sekundach nic nie dodaje ani po wiecej sekundach :}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...