Lord Marcelot Opublikowano 13 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 Jak zrobić, że gdy trzymam W postać idzie do góra a gdy puszcze zatrzymuje się? I tak ze wszystkimi klawiszami (W,A,S,D)??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 13 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 Masz eventy odpowiadające za key pressed i key released. Możesz użyć też funkcji keyboard_check_pressed i keyboard_check_released. Do wyciągnięcia numeru klawisza użyj ord, np ord( 'W' ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Opublikowano 13 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 Jak zrobić, że gdy trzymam W postać idzie do góra a gdy puszcze zatrzymuje się? I tak ze wszystkimi klawiszami (W,A,S,D)??? mówiąc krótko rub tak jak zwykle tyle że zamiast "up" daj "w" itd. Ort. Tymon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 14 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 A co to ord? Nie robilem jeszcze dość ciekawych gier tylko takie proste co umiałem. I Noob jestem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 ord wyciąga wartość liczbową danego znaku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 14 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Czyli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123el Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Noob jestem. Skoro Noob to nie licz na pomoc, ludzie nie lubią Noob'ów i im się nie dziwię... W dużym skrócie: NOOB - Osoba natrętna i złośliwa, oszukuje, spamuje, plagiatuje itd... Co innego Newbie NEWBIE - Osoba nowa, nie znająca się za bardzo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 14 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 To to chciałem powiedzieć "nowy" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Czyli ord wyciąga wartość liczbową danego znaku. <_< Np. ord( 'a' ) = 97. Przeczytaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/ASCII Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 14 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Ale jak to przenieść na GM'a? Mam znaleźć w tabelce daną liczbę i wpisać w step (np. 119 dla w) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Od tego właśnie jest ord. Żeby nie szukać w tablicy. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 14 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 A to możesz podać mi przykład jak to ma wyglądać np. dla "W" ? EDIT: Bo teraz to zupełnie nic nie kumam. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Np. ord( 'W' ) albo ord( 's' )... itd. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 14 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 czyli nie pisać liczb tylko przed nawiasem ord. A ja tu główkuję :P aaa... i to wpisać tylko do "pressed" czy do "released" ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Colak Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Najłatwiej zrób to w klockach. Ustaw event keybor jako W, następnie klocek żeby szedł do góry. Następnie ustaw w klockach event: Key relase W i w funkcjach że gdy to się stanie postać się zatrzymie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 14 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 A zrobisz mi jakiś prosty przykładzik? A jak zmienić ten kod CODE CODE if keyboard_check(vk_right) {sprite_index=drac_right direction=0 speed=4 image_speed=0.3 } if keyboard_check(vk_up) {sprite_index=drac_up direction=90 speed=4 image_speed=0.3} if keyboard_check(vk_left) {sprite_index=drac_left direction=180 speed=4 image_speed=0.3 } if keyboard_check(vk_down) {sprite_index=drac_down direction=270 speed=4 image_speed=0.3 } żeby zamiast np. vk_right bohater szedł kiedy nacisne "W"? Jaki to będzie kod? @ Jak to usunąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 14 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 A jak zmienić ten kod CODE if keyboard_check(vk_right) {sprite_index=drac_right direction=0 speed=4 image_speed=0.3 } if keyboard_check(vk_up) {sprite_index=drac_up direction=90 speed=4 image_speed=0.3} if keyboard_check(vk_left) {sprite_index=drac_left direction=180 speed=4 image_speed=0.3 } if keyboard_check(vk_down) {sprite_index=drac_down direction=270 speed=4 image_speed=0.3 } żeby zamiast np. vk_right bohater szedł kiedy nacisne "W"? Jaki to będzie kod? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Tłumaczyłem Ci z ord, a Ty nic. if keyboard_check( ord( 'D' ) ) {sprite_index=drac_right direction=0 speed=4 image_speed=0.3 } if keyboard_check( ord( 'W' ) ) {sprite_index=drac_up direction=90 speed=4 image_speed=0.3} if keyboard_check( ord( 'A' ) ) {sprite_index=drac_left direction=180 speed=4 image_speed=0.3 } if keyboard_check( ord( 'S' ) ) {sprite_index=drac_down direction=270 speed=4 image_speed=0.3 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Colak Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Tu masz (to musisz zrozumieć): http://img488.imageshack.us/img488/2643/b00000004ca0.jpg http://img488.imageshack.us/img488/2643/b00000004ca0.jpg http://img488.imageshack.us/img488/2643/b00000004ca0.jpg http://img488.imageshack.us/img488/8117/b00000007ky4.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 14 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 na obrazkach 1-3 dałeś to samo :P Ale wystarczy że mi napiszesz. A więc co mam ustawić w "W-key"? Edit: Teraz mi się zacina. Spróbuje jutro. :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 14 Maja 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Tymon już napisał: if keyboard_check( ord( 'W' ) ) {sprite_index=drac_up direction=90 speed=4 image_speed=0.3} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 14 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Wyskakuje mi error i GM nie wie co to ord (używam 7.0) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Wyskakuje mi error i GM nie wie co to ord (używam 7.0) Na pewno wpisałeś to ord poprawnie? Na wszelki wypadek pousuwaj zbędne spacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 14 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Tera coś takiego wyskakuje : ERROR in action number 1 of Keyboard Event for <any key> Key for object obj_bohater: Error in code at line 4: if keyboard_check(ord('S')){sprite_index=drac_down direction=270 speed=4 image_speed=0.3} at position 43: Unknown variable drac_down @down może teraz będzie dobrze bo nic nie wyskakuje! a jak już mówiłem komp się zacina więc dzisiaj nie sprawdzę. :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Nie stworzyłeś sprite'a o nazwie drac_down, który reprezentuje bohatera idącego w dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się