Skocz do zawartości

Czy opłaca się to kupić?


Will

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem gdyż zaczynam dopiero operowanie w programowaniu. Chce się tego nauczyć a słyszałem że bardzo dobra jest książka Symfonia c++ standard. Co o tym myślicie czy opyla się zainwestować? Zaznaczam że chcę się nauczyć programować gry 3d (oczywiście nie odrazu) Polecano żeby zacząć od tego a następnie openGL i książki o programowaniu gier 3d w c++. Proszę o opinie i wasze sugestie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Z tego co słyszałem, warto kupić tę książkę - jedna z lepszych pozycji na rynku. Ja osobiście podstaw języka uczyłem się z książeczki Komputer Świata "Programowanie w C++" i douczałem z kursów znalezionych w internecie lub czasopiśmie. Ale jeśli jesteś kompletnie zielony - polecam "Symfonię". :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu chodzi o to że mówili mi żeby tworzyć 3d trzeba najpierw umieć średnio c++ i potem można się wźiąść za opengl/directX.
Lepiej, jeśli będziesz znał C++ na poziomie wyższym niż "średni". ;) Książka, tak, jak pisał Black, zawiera niezbędne podstawy, a także bardziej zaawansowane zagadnienia, np. obiektowość. Będziesz to wszystko umiał na piątkę z plusem, wtedy bierz się za gry 3D. =)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale wiecie ja mam już 17 lat.... 1LO mało czasu do nauki. Chciałbym się tego nauczyć i kiedyś z tego żyć. A teraz jestem w klasie humanistycznej trudno mi się będzie przestawić. Dlatego wole całe wakacje poświęcić i olać szkołę przez cały rok.. i jechać a 2 ale nauczyć się szybko.. Wiecie rok temu miałem 2 z historii a byłem 5 w Małopolsce w konkursie historycznym, więc z tym też muszę sobie poradzić ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Ja też lubię szeleszczące kartki dobrze napisanych książek. PHP nauczyłem się z internetu, ale do C# mam parę książek i powiem, że czas przyswajania wiedzy w takiej formie jest nieporównywalnie szybszy od internetowych kursów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

No i książka zawsze jest pod ręką jak się czegoś zapomni, zwłaszcza jeśli dane środowisko ma potężną ilość bibliotek. W tej chwili na biurku mam otwarte dwie książki i co jakiś czas trzecia idzie w ruch. Nie dość, że po polsku, to jeszcze szybciej znajdę w nich to czego szukam niż musiałbym wygooglować. ;P A jak jeszcze położę sobie tablice informatyczne, to już w ogóle... :)

 

Chciałbym się tego nauczyć i kiedyś z tego żyć.
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Niestety ale na jednej książce się nie skończy. Z kursów internetowych można uczyć się prostych środowisk typu GML czy PHP, ale te bardziej zaawansowane, to poza podstawy / poziom średni ciężko wyżej wskoczyć*. Składnia i poznanie obiektowości to nie wszystko. Np. takie głupie wzorce projektowe - singleton, budowniczy, fabryka, obserwator, mediator, interpreter, fasada, wizytator, pośrednik... itd. itp. :P I jak tu się nie pomylić, a co dopiero umieć zastosować je w praniu...

 

 

*Jedynym wyjątkiem od tego jest chyba MSDN. Gigabajty dokumentów, opisów online. Tego nie znajdziesz nigdzie indziej... Ale należy traktować to jako pomoc, dodatek, gdy już coś znamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego kupiłem książkę szkoda mi czasu czytać poradniki na stronach bo w ten czas mogę poświęcić na praktykę. I wiem, że na jednej książce się nie skończy. Jestem gotowy na 10 takich jeszcze.. A tak to zadam jeszcze jedno pytanie jak najlepiej pisać te programiki po prostu w notatniku? Czy na przykład używać programu C++ Code Colouring lub innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
Ranmus pewnie powie że Dev-C++ to przeżytek ale jak dla ciebie na początek wystarczy :>
Ranmus pewnie powie że GM 5.0 to przeżytek, ale jak dla ciebie na początek wystarczy. :>

 

Wypowiedź w twoim stylu. :)

 

1) Codeblocks: http://www.codeblocks.org/

2) Przerobić darmowe Visual C++ Express by kompilowało natywnie bez pomocy .NET.

 

Osobiście polecam to pierwsze z racji obsługi wielu kompilatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziex za odpowiedzi jak byście mogli polecić jakieś forum o programowaniu gier w C++ albo jakąś stronkę o programowaniu w tym języku (widziałem już wiele takich stron ale chciałbym jakąś rzetelną) gdzie mógłbym w razie wątpliwości zadawać pytania to byłbym bardzo wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

To zależy na jaką platformę byś chciał robić gry. Jeżeli wieloplatformową, to OpenGL+SDL, a jeśli ma to być standardowo Windows, to lepiej weź się za naukę DirectX, bo mało kto robi gry w OpenGL pod Windows (mówię o typowych komercyjnych grach). A konkretnie co do twojego pytania, to wiadomo, że najpierw SDL, tylko że zanim zaczniesz robić coś w jakimkolwiek trybie graficznym, to minie sporo czasu.

 

btw. Robisz fatalny błąd. Nie możesz przedkładać nauki programowania nad szkołę z prostej przyczyny. Bo potem zdać na studia informatyczne z miernymi wynikami będzie bardzo ciężko. A bez takich studiów to możesz sobie wybić z głowy szukanie zawodu w tym fachu, chyba, że będziesz geniuszem / sam założysz firmę. Poza tym to na studiach człowiek uczy się wreszcie konkretów. Myślę że programowanie i szkołę można spokojnie pogodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA mam SYMfonie c++ i ksiazeczka swietna.

 

JEstem po Symfonii i się teraz zastanawiam na kupnem Perełki programowania gier. Vademecum profesjonalisty. Tom 1 i 2, tylko kurcze 210 zeta :wacko: . Polecicie. CZy wiedza po symfonii mi wystarczy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...