Will Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Mam problem gdyż zaczynam dopiero operowanie w programowaniu. Chce się tego nauczyć a słyszałem że bardzo dobra jest książka Symfonia c++ standard. Co o tym myślicie czy opyla się zainwestować? Zaznaczam że chcę się nauczyć programować gry 3d (oczywiście nie odrazu) Polecano żeby zacząć od tego a następnie openGL i książki o programowaniu gier 3d w c++. Proszę o opinie i wasze sugestie. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Z tego co słyszałem, warto kupić tę książkę - jedna z lepszych pozycji na rynku. Ja osobiście podstaw języka uczyłem się z książeczki Komputer Świata "Programowanie w C++" i douczałem z kursów znalezionych w internecie lub czasopiśmie. Ale jeśli jesteś kompletnie zielony - polecam "Symfonię". :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Ściągnąłem kiedyś tę książkę przez P2P i gdybym wybrał C++ zamiast C#, to brałbym tylko ją. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 oke dziex ale czy na jej podstawie będę mógł potem zacząć naukę programowania gier 3d z inną książką? Wiem, że to będzie długo trwało ale cóż, jestem na to gotowy. :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Nie, ta książka omawia programowanie w C++ od samych podstaw do pełnej obiektowości. Do programowania gier 3D będziesz potrzebował jakichś kursów o DirectX/OpenGL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki77 Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Według mnie nie każdemu ta książka może przypaść do gustu. Najpierw poczytaj kurs C++ "Od zera do gier kodera", lub naucz się jakiegoś łatwiejszego języka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Tak wiem ale czy ta książka pomoże mi żeby łatwiej uczyć się 3d potem. Po prostu chodzi o to że mówili mi żeby tworzyć 3d trzeba najpierw umieć średnio c++ i potem można się wźiąść za opengl/directX. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 ważne byś zrozumiał podstawy. potem rób co chcesz. i tak, Symfonia C++ ci wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Po prostu chodzi o to że mówili mi żeby tworzyć 3d trzeba najpierw umieć średnio c++ i potem można się wźiąść za opengl/directX.Lepiej, jeśli będziesz znał C++ na poziomie wyższym niż "średni". ;) Książka, tak, jak pisał Black, zawiera niezbędne podstawy, a także bardziej zaawansowane zagadnienia, np. obiektowość. Będziesz to wszystko umiał na piątkę z plusem, wtedy bierz się za gry 3D. =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Dobra a myślicie że poradzę sobie z nią w wakacje? Ucząc sie po 4-6h dziennie.. Jestem bardzo pojętny :] (chodzi tylko o symfonie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 no jak poświęcisz na to dużo czasu, to chyba tak... ale czy nie szkoda wakacji? ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Powinieneś sobie poradzić, ale pamiętaj, że teoria to nie wszystko. ;] Radzę sporo ćwiczyć. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 No ale wiecie ja mam już 17 lat.... 1LO mało czasu do nauki. Chciałbym się tego nauczyć i kiedyś z tego żyć. A teraz jestem w klasie humanistycznej trudno mi się będzie przestawić. Dlatego wole całe wakacje poświęcić i olać szkołę przez cały rok.. i jechać a 2 ale nauczyć się szybko.. Wiecie rok temu miałem 2 z historii a byłem 5 w Małopolsce w konkursie historycznym, więc z tym też muszę sobie poradzić ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Mówie odrazu, że w necie dla początkujących jest wiele i bardzo dobrych tourialów (no najwyżej Rannma dopomoże :D), no chyba że jesteśmy tacy jak Littefish lub lubimy szeleszczające kartki.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Ja też lubię szeleszczące kartki dobrze napisanych książek. PHP nauczyłem się z internetu, ale do C# mam parę książek i powiem, że czas przyswajania wiedzy w takiej formie jest nieporównywalnie szybszy od internetowych kursów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Przyznam, że mi się dużo łatwiej uczyło Pascala z książki niż GMLa z dokumentacji i kursów na sieci ;p . Po prostu, nie dość, że się nie męczy tak oczu przy czytaniu z książki, to jakoś ta wiedza jest lepiej przyswajana ;p . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 No i książka zawsze jest pod ręką jak się czegoś zapomni, zwłaszcza jeśli dane środowisko ma potężną ilość bibliotek. W tej chwili na biurku mam otwarte dwie książki i co jakiś czas trzecia idzie w ruch. Nie dość, że po polsku, to jeszcze szybciej znajdę w nich to czego szukam niż musiałbym wygooglować. ;P A jak jeszcze położę sobie tablice informatyczne, to już w ogóle... :) Chciałbym się tego nauczyć i kiedyś z tego żyć.Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Niestety ale na jednej książce się nie skończy. Z kursów internetowych można uczyć się prostych środowisk typu GML czy PHP, ale te bardziej zaawansowane, to poza podstawy / poziom średni ciężko wyżej wskoczyć*. Składnia i poznanie obiektowości to nie wszystko. Np. takie głupie wzorce projektowe - singleton, budowniczy, fabryka, obserwator, mediator, interpreter, fasada, wizytator, pośrednik... itd. itp. :P I jak tu się nie pomylić, a co dopiero umieć zastosować je w praniu... *Jedynym wyjątkiem od tego jest chyba MSDN. Gigabajty dokumentów, opisów online. Tego nie znajdziesz nigdzie indziej... Ale należy traktować to jako pomoc, dodatek, gdy już coś znamy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Jeśli już zaczniesz się uczyć teorii, to radzę Ci pisać co jakiś czas proste programiki z tego co się nauczyłeś, ponieważ jak to powiedział Dark Maximal teoria to nie wszystko. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 1 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2007 Właśnie dlatego kupiłem książkę szkoda mi czasu czytać poradniki na stronach bo w ten czas mogę poświęcić na praktykę. I wiem, że na jednej książce się nie skończy. Jestem gotowy na 10 takich jeszcze.. A tak to zadam jeszcze jedno pytanie jak najlepiej pisać te programiki po prostu w notatniku? Czy na przykład używać programu C++ Code Colouring lub innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 1 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2007 Ranmus pewnie powie że Dev-C++ to przeżytek ale jak dla ciebie na początek wystarczy :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki77 Opublikowano 1 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2007 Najlepszy kompilator to oczywiście Microsoft©® Visual C++ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 1 Maja 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2007 Ranmus pewnie powie że Dev-C++ to przeżytek ale jak dla ciebie na początek wystarczy :> Ranmus pewnie powie że GM 5.0 to przeżytek, ale jak dla ciebie na początek wystarczy. :> Wypowiedź w twoim stylu. :) 1) Codeblocks: http://www.codeblocks.org/ 2) Przerobić darmowe Visual C++ Express by kompilowało natywnie bez pomocy .NET. Osobiście polecam to pierwsze z racji obsługi wielu kompilatorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 1 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2007 Ranmus pewnie powie że Dev-C++ to przeżytek (...)i nie tylko on :D praca z Code::Blocks jest 2 razy przyjemniejsza niż z Devem, więc nie deprawuj początkujących programistów :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 1 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2007 Dziex za odpowiedzi jak byście mogli polecić jakieś forum o programowaniu gier w C++ albo jakąś stronkę o programowaniu w tym języku (widziałem już wiele takich stron ale chciałbym jakąś rzetelną) gdzie mógłbym w razie wątpliwości zadawać pytania to byłbym bardzo wdzięczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 1 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2007 forum.p-zone.pl forum.4programmers.net i ew. tutaj :P edit: o właśnie, zapomniało mi się podać gamedeva :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 1 Maja 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2007 No i warto dodać jeszcze jedną polską i zagraniczną stronę: http://gamedev.pl http://gamedev.net Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 1 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2007 Dziex wielkie. Czytałem w necie że przed OpenGL należy zająć się SDL. Co wy o tym myślicie bo chce od razu kupić kilka książek żeby potem mieć spokój. Na początek OpenGL czy SDL? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 1 Maja 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2007 To zależy na jaką platformę byś chciał robić gry. Jeżeli wieloplatformową, to OpenGL+SDL, a jeśli ma to być standardowo Windows, to lepiej weź się za naukę DirectX, bo mało kto robi gry w OpenGL pod Windows (mówię o typowych komercyjnych grach). A konkretnie co do twojego pytania, to wiadomo, że najpierw SDL, tylko że zanim zaczniesz robić coś w jakimkolwiek trybie graficznym, to minie sporo czasu. btw. Robisz fatalny błąd. Nie możesz przedkładać nauki programowania nad szkołę z prostej przyczyny. Bo potem zdać na studia informatyczne z miernymi wynikami będzie bardzo ciężko. A bez takich studiów to możesz sobie wybić z głowy szukanie zawodu w tym fachu, chyba, że będziesz geniuszem / sam założysz firmę. Poza tym to na studiach człowiek uczy się wreszcie konkretów. Myślę że programowanie i szkołę można spokojnie pogodzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micja Opublikowano 1 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2007 JA mam SYMfonie c++ i ksiazeczka swietna. JEstem po Symfonii i się teraz zastanawiam na kupnem Perełki programowania gier. Vademecum profesjonalisty. Tom 1 i 2, tylko kurcze 210 zeta :wacko: . Polecicie. CZy wiedza po symfonii mi wystarczy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 1 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2007 Z tego co słyszałem to po symfonii pasuje Pasja. Ale ja się na tym dobrze nie znam. A wybór książki zależy od tego co chcesz robić..Pisać gry, programy. Tak mi przynajmniej all mówią. ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się