Skocz do zawartości

Atak


Kewarr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Chciałem się od was dowiedzieć w jaki sposób zrobić coś takiego że obiekt1 niszczy się tylko w momencie gdy obiekt2 ma dany sprite np. deska niszczy sie gdy player sprite_index=atak.

 

Jeśli ktoś może mi pomóc to bardzio prosie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie :) wszystko śmiga jak ta lala

 

 

@EDIT

Wiem że gdzieś to było ale wogóle nie czaje jak to zrobić :)

 

Teraz mam taki problem chce żeby animacja ataku kończyła się po jednym machnięciu (nie wiedziałem jak to napisać :P), a nie kręciła mi się w kółko może mi ktoś pomóc??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie :)

Zrobiłem to troszke inaczej i w miare sie sprawdza :)

if (sprite_index=zero_atak)
sprite_index=zero_stoi
else
if (sprite_index=zero_atak2)
sprite_index=zero_stoi2

Oczywiście jest to w animation end. :)

 

Jeszcze raz dzięki :)

 

Niestety moje problemy sie na tym nie kończą.

Chcę zrobić animacje skoku i nie umiem sobie ustawić że gdy nacisne dwa klawisze to następuje animacja skoku a nie zmieniają się w ułamku sekundy.

Jak ktoś może mi pomóc to bardzo proszę.

 

 

Wesołego Alleluja!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie działa mi :(

Jakbyś mógł to napisz mi to bo coś nie moge ustawić.

 

Więc dokładnie jest to tak:

 

strzałka w prawo=zero_biega

strzałka w górę=zero_skok

strzałki w prawo i w górę naraz=zero_skok

 

Wiem jakie są oznaczenia klawiszy ale i tak mi coś nie idzie. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki działa teraz :)

A teraz kolejne pytanko :D

 

Jak ustawić że jeśli vspeed jest mniejsze lub większe od zero to sprite_index=zero_skok?

 

 

Wiem że truje wam tutaj, ale za nic nie moge znaleść odpowiedniego sybolu do większe lub mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszke mnie źle zrozumiałes. Wiem jak to wpisać. :)

Patrz mam coś takiego.

if ( vspeed > 0 || vspeed < 0 ) and hspeed > 0
{sprite_index=zero_skok}

 

I nie wiem jak zrobić żeby mi to działało.

Moja postać po wpisaniu tego kodu rusza się ciągle w prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A da się do tego dołozyć że jeśli postać porusza się w prawo to sprite_index=skok a w lewo sprite_index=skok2, bo jak próbuje sam to mi postać ciągle w prawo leci. :(

 

Mam jeszcze jeden problem.

Gdy moja postać dotknie obiektu blok, który znajuje się po prawej lub lewej stronie to staje na nim.

Próbowałem dołożyć blok2 usunąłem z niego to że ma na nim stawać, a nawet się od niego odbijać, ale gdy podskocze tuć przy nim to postać leci w góre w nieskończoność. Jeśli ktoś może mi pomóc to bardzo proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :D

Myślałem o tych maskach i mam następne pytanko :)

Czy do każdego sprite'a musze dawać tą samą maskę??

Pytam się dlatego że sprite skok jest węższy od sprite'a bieg.

 

@Dangon

Hmmm...

Jak wpisałem ten kod co podałeś mi wcześniej w step to postać samoczynnie leci mi w prawo.

Normalnie nie wiem co już jest z tym.

PS. Używam GM 6.1 więc to może przez to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dangon

Hmmm...

Jak wpisałem ten kod co podałeś mi wcześniej w step to postać samoczynnie leci mi w prawo.

Normalnie nie wiem co już jest z tym.

PS. Używam GM 6.1 więc to może przez to.

 

To nie od kodu. Musisz gdzies miec jakis inny blad ktory powoduje samoczynne lecenia w prawa strone.

Rownie dobrze zamiast "direction = 0" i "direction = 180" mozesz wpisac "keyboard_check(vk_right)" i "keyboard_check(vk_left)"... jezeli oczywiscie sterujesz klawiatura i tymi klawiszami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Adster

Dzięki za info.

 

@Dangon

Chyba wreszcie wiem w czym cały problem.

Powiedz mi jakie wpisac direction w klocku Move to contact position w kolizji z obiektem blok bo ruch następuje tylko wtedy jeśli z nim się styka więc co najprędzej tutaj mam coś pogmatwane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Sorki za double posta, ale znowu mam problemik.

Więc tak, ustawiłem sobie maski, które działają (allelujah!) ale teraz mam kolejny problem gdy moja postać dotknie obiektu blok (to zielone) to vspeed=0 i poprostu sie zatrzymuje.

Chciałem się od was dowiedzieć jak zrobić, że jeśli postać uderzy tylko od góry to wtedy jej vspeed=0.

Tu macie obrazek tego co się dzieje.

problemmi6.png

(Oczywiście grafika w grze o niebo lepsza :P )

A tu kodzik do kolizji z obiektem blok:

vspeed=0
if sprite_index=zero_skok
{sprite_index=zero_stoi}
if sprite_index=zero_skok2
{sprite_index=zero_stoi2}

Wiem, że trzeba dodać to że jeśli uderzy od góry to wtedy ale za nic nie mogee sobie dać rady.

Jeśli ktoś będzie mógł pomóc to będę bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...