Kewarr Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Witam! Chciałem się od was dowiedzieć w jaki sposób zrobić coś takiego że obiekt1 niszczy się tylko w momencie gdy obiekt2 ma dany sprite np. deska niszczy sie gdy player sprite_index=atak. Jeśli ktoś może mi pomóc to bardzio prosie. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2007 step deski: if (player.sprite_index=atak) {instance_destroy()} :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kewarr Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2007 dzięki wielkie :) wszystko śmiga jak ta lala @EDIT Wiem że gdzieś to było ale wogóle nie czaje jak to zrobić :) Teraz mam taki problem chce żeby animacja ataku kończyła się po jednym machnięciu (nie wiedziałem jak to napisać :P), a nie kręciła mi się w kółko może mi ktoś pomóc?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Jest taki event jak animation end, wpisz tam image_speed=0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kewarr Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Dzięki wielkie :) Zrobiłem to troszke inaczej i w miare sie sprawdza :) if (sprite_index=zero_atak) sprite_index=zero_stoi else if (sprite_index=zero_atak2) sprite_index=zero_stoi2 Oczywiście jest to w animation end. :) Jeszcze raz dzięki :) Niestety moje problemy sie na tym nie kończą. Chcę zrobić animacje skoku i nie umiem sobie ustawić że gdy nacisne dwa klawisze to następuje animacja skoku a nie zmieniają się w ułamku sekundy. Jak ktoś może mi pomóc to bardzo proszę. Wesołego Alleluja! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2007 if keyboard_check((klawisz1) and keyboard_check(kawisz2) then {sprite_index=coś tam} :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kewarr Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Niestety nie działa mi :( Jakbyś mógł to napisz mi to bo coś nie moge ustawić. Więc dokładnie jest to tak: strzałka w prawo=zero_biega strzałka w górę=zero_skok strzałki w prawo i w górę naraz=zero_skok Wiem jakie są oznaczenia klawiszy ale i tak mi coś nie idzie. :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2007 if (keyboard_check(vk_right)) {sprite_index=zero_biega} if keyboard_check(vk_up)) {sprite_index=zero_skok} if keyboard_check(vk_up) and keyboard_check(vk_right)) {sprite_index=zero_skok_w_prawo} ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kewarr Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Dzięki działa teraz :) A teraz kolejne pytanko :D Jak ustawić że jeśli vspeed jest mniejsze lub większe od zero to sprite_index=zero_skok? Wiem że truje wam tutaj, ale za nic nie moge znaleść odpowiedniego sybolu do większe lub mniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2007 if ( vspeed > 0 || vspeed < 0 ) { sprite_index = (zero_skok); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kewarr Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Niby działa :) A dało by się zrobić tak że jak hspeed jest większe od 0 to zero_skok a mniejsze od 0 to zero_skok2 gdy próbuje wprowadzić samemu coś takiego to moja postać sama leci w prawo :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2007 if hspeed>0 { sprite_index=zero_skok } else { sprite_index=zero_skok2 } to są podstawy pogrzeb troszke w kursach na gmclanie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kewarr Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Troszke mnie źle zrozumiałes. Wiem jak to wpisać. :) Patrz mam coś takiego. if ( vspeed > 0 || vspeed < 0 ) and hspeed > 0 {sprite_index=zero_skok} I nie wiem jak zrobić żeby mi to działało. Moja postać po wpisaniu tego kodu rusza się ciągle w prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2007 ( vspeed > 0 || vspeed < 0 ) mozna zastapic latwiej tym vspeed!=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kewarr Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Nie chce zakładać nowego tematu dlatego napisze następne pytanko tutaj. :) Jak zrobić coś takiego że jeśli nie ma kolizji z obiektem2 to obiekt1 sprite_index=skok? Jeśli może mi ktoś pomóc to bardzo proszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2007 if !place_meeting(x,y,object2) sprite_index=skok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kewarr Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2007 A da się do tego dołozyć że jeśli postać porusza się w prawo to sprite_index=skok a w lewo sprite_index=skok2, bo jak próbuje sam to mi postać ciągle w prawo leci. :( Mam jeszcze jeden problem. Gdy moja postać dotknie obiektu blok, który znajuje się po prawej lub lewej stronie to staje na nim. Próbowałem dołożyć blok2 usunąłem z niego to że ma na nim stawać, a nawet się od niego odbijać, ale gdy podskocze tuć przy nim to postać leci w góre w nieskończoność. Jeśli ktoś może mi pomóc to bardzo proszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2007 1. if !place_meeting(x,y,object2) { if direction = 0 { sprite_index=skok } if direction = 180 { sprite_index=skok2 } } 2. A grawitacje masz ustawiona? Bo troche nie wiem o co ci chodzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kewarr Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Tak grawitacje mam. Chodzi oto że postać gdy wchodzi w kolizję z obiektem blok poprostu się takjakby wcina i gdy nacisne skok to ciągle leci w górę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Sprobuj dorobic maski :) To powinno pomoc w tym azeby bohater sie nie wcinal w bloczek ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kewarr Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Dzięki :D Myślałem o tych maskach i mam następne pytanko :) Czy do każdego sprite'a musze dawać tą samą maskę?? Pytam się dlatego że sprite skok jest węższy od sprite'a bieg. @Dangon Hmmm... Jak wpisałem ten kod co podałeś mi wcześniej w step to postać samoczynnie leci mi w prawo. Normalnie nie wiem co już jest z tym. PS. Używam GM 6.1 więc to może przez to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Powinieneś, bo jedna maska dla kilku spritów o różnych rozmiarach zapobiega właśnie "wcinaniu się" w "bloki". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2007 @Dangon Hmmm... Jak wpisałem ten kod co podałeś mi wcześniej w step to postać samoczynnie leci mi w prawo. Normalnie nie wiem co już jest z tym. PS. Używam GM 6.1 więc to może przez to. To nie od kodu. Musisz gdzies miec jakis inny blad ktory powoduje samoczynne lecenia w prawa strone. Rownie dobrze zamiast "direction = 0" i "direction = 180" mozesz wpisac "keyboard_check(vk_right)" i "keyboard_check(vk_left)"... jezeli oczywiscie sterujesz klawiatura i tymi klawiszami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kewarr Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2007 @Adster Dzięki za info. @Dangon Chyba wreszcie wiem w czym cały problem. Powiedz mi jakie wpisac direction w klocku Move to contact position w kolizji z obiektem blok bo ruch następuje tylko wtedy jeśli z nim się styka więc co najprędzej tutaj mam coś pogmatwane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2007 270 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kewarr Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Dangon mógłbyśmi ustawić tą kolizje z obiektem blok?? Bo kombinuje i kombinuje i ciągle sie coś wali. Jak coś to wyślij mi twojego maila na pm :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kewarr Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Witam! Sorki za double posta, ale znowu mam problemik. Więc tak, ustawiłem sobie maski, które działają (allelujah!) ale teraz mam kolejny problem gdy moja postać dotknie obiektu blok (to zielone) to vspeed=0 i poprostu sie zatrzymuje. Chciałem się od was dowiedzieć jak zrobić, że jeśli postać uderzy tylko od góry to wtedy jej vspeed=0. Tu macie obrazek tego co się dzieje. (Oczywiście grafika w grze o niebo lepsza :P ) A tu kodzik do kolizji z obiektem blok: vspeed=0 if sprite_index=zero_skok {sprite_index=zero_stoi} if sprite_index=zero_skok2 {sprite_index=zero_stoi2} Wiem, że trzeba dodać to że jeśli uderzy od góry to wtedy ale za nic nie mogee sobie dać rady. Jeśli ktoś będzie mógł pomóc to będę bardzo wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 if (vspeed < 0 and other.y>y) {vspeed=0} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Megaman Zero - The New Dimension to będzie twoja gra czy co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kewarr Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 @Marek.S Dzięki @baca tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się