Skocz do zawartości

Kewarr

Użytkownicy
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Kewarr

  • Urodziny 10.01.1991

O mnie

Osiągnięcia Kewarr

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. @Marek.S Dzięki @baca tak
  2. Witam! Sorki za double posta, ale znowu mam problemik. Więc tak, ustawiłem sobie maski, które działają (allelujah!) ale teraz mam kolejny problem gdy moja postać dotknie obiektu blok (to zielone) to vspeed=0 i poprostu sie zatrzymuje. Chciałem się od was dowiedzieć jak zrobić, że jeśli postać uderzy tylko od góry to wtedy jej vspeed=0. Tu macie obrazek tego co się dzieje. (Oczywiście grafika w grze o niebo lepsza :P ) A tu kodzik do kolizji z obiektem blok: vspeed=0 if sprite_index=zero_skok {sprite_index=zero_stoi} if sprite_index=zero_skok2 {sprite_index=zero_stoi2} Wiem, że trzeba dodać to że jeśli uderzy od góry to wtedy ale za nic nie mogee sobie dać rady. Jeśli ktoś będzie mógł pomóc to będę bardzo wdzięczny.
  3. Dangon mógłbyśmi ustawić tą kolizje z obiektem blok?? Bo kombinuje i kombinuje i ciągle sie coś wali. Jak coś to wyślij mi twojego maila na pm :)
  4. @Adster Dzięki za info. @Dangon Chyba wreszcie wiem w czym cały problem. Powiedz mi jakie wpisac direction w klocku Move to contact position w kolizji z obiektem blok bo ruch następuje tylko wtedy jeśli z nim się styka więc co najprędzej tutaj mam coś pogmatwane.
  5. Dzięki :D Myślałem o tych maskach i mam następne pytanko :) Czy do każdego sprite'a musze dawać tą samą maskę?? Pytam się dlatego że sprite skok jest węższy od sprite'a bieg. @Dangon Hmmm... Jak wpisałem ten kod co podałeś mi wcześniej w step to postać samoczynnie leci mi w prawo. Normalnie nie wiem co już jest z tym. PS. Używam GM 6.1 więc to może przez to.
  6. Kewarr

    Bieg

    Spróbuj tego ale nie jestem pewien czy będzie chodziło. if keyboard_check(vk_left) { if lalala = 0 { friction=0 if speed < 15 speed += 2 lalala = 1 } } if keyboard_check_released(vk_left) { friction = 0.2 } if keyboard_check(vk_right) { if lalala = 1 { friction=0 if speed < 15 speed += 2 lalala = 0 } } if keyboard_check_released(vk_right) { friction = 0.2 } Nie pisałem tego sam tylko skleciłem to co było w dwóch tematach na forum. :) Może będzie też trzeba zmienić keyboard_check na keyboard_key Można spróbować ewentualnie tego :) if keyboard_check(vk_left) { if lalala = 0 { friction=0 if speed < 15 speed += 2 lalala = 1 } } if keyboard_check_released(vk_left) and keyboard_check_released(vk_right) { friction = 0.2 } if keyboard_check(vk_right) { if lalala = 1 { friction=0 if speed < 15 speed += 2 lalala = 0 } }
  7. Tak grawitacje mam. Chodzi oto że postać gdy wchodzi w kolizję z obiektem blok poprostu się takjakby wcina i gdy nacisne skok to ciągle leci w górę.
  8. A da się do tego dołozyć że jeśli postać porusza się w prawo to sprite_index=skok a w lewo sprite_index=skok2, bo jak próbuje sam to mi postać ciągle w prawo leci. :( Mam jeszcze jeden problem. Gdy moja postać dotknie obiektu blok, który znajuje się po prawej lub lewej stronie to staje na nim. Próbowałem dołożyć blok2 usunąłem z niego to że ma na nim stawać, a nawet się od niego odbijać, ale gdy podskocze tuć przy nim to postać leci w góre w nieskończoność. Jeśli ktoś może mi pomóc to bardzo proszę.
  9. Wklej sobie w step kodzik: if keyboard_check(vk_right) {sprite_index=chodzenie_w_prawo} @dziadekkleofas Nie raczej nie:) Ale zdaje mi się teraz że on chciał ruszanie po naciśnięciu klawisza myszy, a to też tu było dużo razy. :P
  10. Nie chce zakładać nowego tematu dlatego napisze następne pytanko tutaj. :) Jak zrobić coś takiego że jeśli nie ma kolizji z obiektem2 to obiekt1 sprite_index=skok? Jeśli może mi ktoś pomóc to bardzo proszę.
  11. Witam! Z nudów zrobiłem taki mały przykładzik, który mam nadzieje skończy z przeróbkami Catch the Clown. Może komuś sie przyda do jakiejś minigierki. :) Prosze oto linki: Wersja GM 6.1 Wersja GM 7.0 Zobaczcie i powiedzcie co sądzicie. :) PS. Zajęło mi to niecałe 10 minut więc nie oczekujcie jakiejś tam rewelacji.
  12. Troszke mnie źle zrozumiałes. Wiem jak to wpisać. :) Patrz mam coś takiego. if ( vspeed > 0 || vspeed < 0 ) and hspeed > 0 {sprite_index=zero_skok} I nie wiem jak zrobić żeby mi to działało. Moja postać po wpisaniu tego kodu rusza się ciągle w prawo.
  13. Niby działa :) A dało by się zrobić tak że jak hspeed jest większe od 0 to zero_skok a mniejsze od 0 to zero_skok2 gdy próbuje wprowadzić samemu coś takiego to moja postać sama leci w prawo :(
  14. Dzięki działa teraz :) A teraz kolejne pytanko :D Jak ustawić że jeśli vspeed jest mniejsze lub większe od zero to sprite_index=zero_skok? Wiem że truje wam tutaj, ale za nic nie moge znaleść odpowiedniego sybolu do większe lub mniejsze.
  15. Niestety nie działa mi :( Jakbyś mógł to napisz mi to bo coś nie moge ustawić. Więc dokładnie jest to tak: strzałka w prawo=zero_biega strzałka w górę=zero_skok strzałki w prawo i w górę naraz=zero_skok Wiem jakie są oznaczenia klawiszy ale i tak mi coś nie idzie. :(
×
×
  • Dodaj nową pozycję...