Skocz do zawartości

Tilesets


pilar36

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem... utworzylem tilesetsy do gry, i chcialbym wtracic je do edytora map. Rzecz w tym, ze nie potrafie zrobic tak, aby wybieralo sie fragment obrazku a nie calosc (chodzi mi o podobny edytor jak w Happyland Adventures). HELP ME... :sp_ike: :sp_ike: :sp_ike:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, wiedzialem ze nie zrozumiecie (to akurat umiem). Chodzi mi o to:

1. Tilesetsy sa wczytywane z pliku

2. Uruchamiam program (edytor) i wciskajac powiecmy "t" wyswietla sie okno z tilesetsami

3. Wybieram klocek i robie mape

 

Chodzilo mi tylko o to (dokladnie o pkt 2)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Marek.S: No jak to nie ! A nie słyszałeś o funkcji "draw_spr_ext" albo draw_tileset_ext" albo x_offset albo y_ofset albo o bbox'ach ?? :P Ani o gridach ??

 

Ehh jak zwykle gupoty pidzielicie :D (żeby brzydko nie powiedzieć xD)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak mam ten przyklad, ale nie ma w nim funkcji wczytywania tilesetsow z pliku. Klocki sa w jednym obrazku, i jeden z nich wynosi 32*32 pix., dlatego chcialbym miec przyklad jak wczytac obraz i podzielic go na czesci tak, aby naciskajac na jego fragment wczytal go, i wklejal pozniej w inne miejsca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie mu nie starczy wstawianie obiektów z pliku :/ on chce wstawianie też tilesetów czy wy czaicie baze? Macie tileseta np 16x16 i chce by po zrobieniu w edytorze pliku było w pliku zapisane nie tylko stawianie obiektow ale tez stawianie odpowiednich tilesetów. Gdybym ja to umiał może bym zrobil edytor Map do MBO :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pablo. A ja to króliczek wielkanocny z jajeczkami w koszyku?

 

Kodem załadujesz tak:

var _back, _sx, _sy, _w, _h;

_back = background_add( file, false, false, true );
_sx = 32;
_sy = 32;

_w = background_get_width( _back ) div _sx;
_h = background_get_height( _back ) div _sy;

var _x, _y;
for( n = 0; n < _w * _h; n += 1 )
{
    _x = n mod _w;
    _y = n div _w;
    
    tile[n] = tile_add( _back, _x * _sx, _y * _sy, _sx, _sy, n * _sx + 1, 0, depth );
}

Ale wtedy potrzebujesz i edytora napisać.

 

EDIT

Ble. Sorka, nie przeczytałem ostatniego posta. Jak chcesz załadować title z pliku to i tak musisz opracować na początku edytor, inaczej ani rusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E nie ma obawy, edytor opracowalem na potrzebe gry. Wielkie dzienks za kod Tymon, ratujesz mi skore... Tylko mala legenda w kodzie, funkcje do myszki i jak zrobic aby po wcisnieciu klawisza wyswietlilo sie okno z klockami... :sp_ike: :sp_ike: :sp_ike:

 

Widze ze nie doczekam sie odpowiedzi :mellow:

 

Hej, pomozecie mi w koncu?? Napisze w pkt zeby bylo jasniej:

1. Podzial backgroundu na tilesetsy

2. Obluga tilesetsow przez myszke

3. Wciskamy klawisz (powiedzmy F4) i wyskakuje nam tabela z podzielmonym backgroundem

4. Po wyborze fragmentu zamyka sie okno....

 

Help, prosze nie zostawiajcie tak tego tematu - to sie przyda takze innym :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...