Lampard Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 Na początek: Używałem opcji szukaj, nie znalazłem podobnego tematu, a jeżeli okazałoby się, że taki temat już był... nie umiem korzystać z opcji szukaj ^^. Tak jak w nagłówku tematu, ma ktoś pomysł jak stworzyć strzelanie "shotgunowskie", ew. coś zbliżonego do tego :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 Chodzi o wystrzeliwanie śrutu? Wystarczy stworzyć kilka obiektów i każdemu nadać losowe direction (ograniczone oczywiście kierunkiem, w który zwrócona jest broń). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adster Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 W create obiektu śrut: direction=bron.direction+choose(-2,-1,0,1,2) motion_set(direction,20) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lampard Opublikowano 14 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 Ano strzelam już... tyle, że teraz chcę aby to było w kierunku obiektu "celownik". I żeby sprite obiektu śrut, był zawsze ustawiony w kierunku jakim jest bohater, żeby to realniej wyglądało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adster Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 W create obiektu śrut direction=bron.direction+choose(-2,-1,0,1,2) image_angle=direction motion_set(direction,20) W step obiektu bron direction=point_direction(x,y,celownik.x,celownik.y) image_angle=direction Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lampard Opublikowano 15 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Albo ja coś robię źle, albo to co Ty podajesz nie działa :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 15 Marca 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 No ale ile masz tych obiektów, trzy? Załóżmy, że: - bron - celownik - kula W kuli nic nie musisz w sumie dawac (procz kolizji z terem oczywiscie). W STEP obiektu bron zrob ustawianie kierunku: direction = point_direction ( x, y, celownik.x, celownik.y ); Teraz tam gdzie strzelanie: var pocisk; // tworzymy zmienna tymczasowa a nie zwykla, bo potem nam i tak nie bedzie potrzebna repeat ( 10 ) { pocisk = instance_create( x, y, kula ); pocisk.speed = 10; pocisk.direction = direction + random( 30 ) - 15; // rozrzut maks. 15 stopni w kazdym kierunku pocisk.image_angle = direction; // sprite bedzie obrocony w odpowiednim kierunku (tylko w zarejestrowanej wersji gm) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Istnieje o wiele prostszy sposób aby zrobić shotguna: Gracz > Step > Kod image_angle=direction direction=point_direction(x,y,obj_celownik.x,obj_celownik.y) if mouse_check_button_pressed(mb_left) repeat ( 7 ) { instance_create(x,y,obj_pocisk) } Pocisk > Create > Kod { direction=-9+obj_gracz.direction+random(18) image_angle=direction speed=10 } Celownik > Step > Kod x=mouse_x y=mouse_y A jeśli jest to za trudne i nie możesz się połapać, daję tutaj mini przykład: https://gmclan.org/up1717_11_Shotgun.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adster Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Może nie działa, bo obiekt celownik nie jest wcale obiektem, tylko spritem kursora myszy??? To, co Ci podałem powinno wtedy działać, gdy dasz zamiast: direction=point_direction(x,y,celownik.x,celownik.y) to: direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) Mój sposób powinien działać, gdyż wykorzystałem go w jednej mojej grze (Killson)...ale oczywiście konstrukcja Twojego kodu może wyglądać zupełnie inaczej :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 15 Marca 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 @Kondrad-GM: A w ogóle czytałeś to co ja napisałem? Nie ma sensu tworzenia eventa Create obiektowi pocisk, bo jest to zupelnie zbyteczne. W zasadzie powtórzyłeś to co ja tylko w gorszej formie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lampard Opublikowano 15 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Ah, dzięki Shotgun już działa. :) Jeszcze jedno pytanko: Jak ukryć windowsowy wskaźnik myszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 No tak Ranmus, powtórzyłem twój kod. tylko w innej formie :P i łatwiejszej do zrozumienia A co do wskaznika to włącz preferencje gry "Global Game Setting" i w zakładce "Graphics" odznacz "Display the cursor" Sory Ranmus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się