Skocz do zawartości

Problem z oddaniem strzalu


Athun

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem ze strzelaniem... Mam postac obrocona w 4 strony i chce zeby w kazdej pozycji strzelala prosto czyli naprzeciwko...probowalem juz wielu rzeczy... wzorowalem sie na innych grach i nic :/

Niedawno zaczolem bawic sie zGM ale wciaz niewiem jak to zrobic...

Bardzo prosze o pomoc :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No juz jest polowa sukcesu... Postac strzela ale... Jak np. stoje w miejscu i jestem odwrocony do gory strzela mi w prawo tak samo jest jak stoje w miejscu na dole i w lewo... dopiero jak ciagle ide do naboje strzelaja w odpowiednim kierunku... ale wiadomo ze np. chcialbym tez zeby strzelali jak stoja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh... Ten przyklad nie wystarcza bo to "kolko" czyli hero nie obraca sie w 4 strony... A moja postac ma 4 rozne strony i chce ze w kazdej pozycji gdy stoi to zeby normalnie strzelal naprzeciw siebie. Czyli jak w prawo jest obrucony to w prawo strzela itp itd :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciaz nie pomaga;/ Pocisk caly czas leci w prawa strone...

http://www.gmclan.org/up1914_11_d829e67e69.html to jest to ... prosze zeby ktos jesli moze naprawil ten blad... A wogule grafika jest troche tibijska... chodzi mi o podloze... Narazie uzywam jej bo sie ucze i niemam czasu na swoje grafiki... Gdy to opanuje bede uzywal wlasnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przycisk zostaje wystrzelony w prawą strone, dlatego ze w momencie gdy sie nim nie poruszyłeś, dalej posiada direction=0 (prawo).

Twoim problemem jest to, ze najpewniej zapisales direction=0 albo w stepie, albo w draw evencie, i wartosc ta jest nonstop zapisywana, zamiast zostac zapisana tylko na poczatku stworzenia obiektu, i udaje ci sie strzelac w poprawnym kierunku jedynie wtedy, gdy inny event nadpisuje ta wartosc zaraz po step evencie.

Radze przejrzec kod twojej postaci, i sprawdzic czy tak nie jest. Jezeli nie, to najprostsza metoda jest dodanie 1 zmiennej, i wykoszystac step event do sprawdzania aktualnej pozycji postaci. NP.

Step Event Bohatera

Create Bohatera

variableDirection='gora';

Step Bohatera

if (image_single=bohater_patrzy_w_gore_sprite) {
variableDirection='gora';
}
if (image_single=bohater_patrzy_w_lewo_sprite) {
variableDirection='lewo';
}
if (image_single=bohater_patrzy_w_dol_sprite) {
variableDirection='dol';
}
if (image_single=bohater_patrzy_w_prawo_sprite) {
variableDirection='prawo';
}
if (variableDirection='gora') {
direction=90;
}

if (variableDirection='prawo') {
direction=0;
}

if (variableDirection='lewo') {
direction=180;
}

if (variableDirection='dol') {
direction=270;
}

Nie jest to jednak doskonaly sposób, z racji wykorzystania az 8 warunków w step evencie. Sadze jednak, ze jako podstawa moze sluzyc do rozwoju twojej wiedzy o warunkach, i bedziesz z nim eksperymentowal. Pamietaj jednak, ze im wieksza ilosc sprawdzanych warunków 30 razy na sekunde, tym wolniej działa gra, wiec powinienes unikac takich obiektów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAxpayne wielkie dzieki za pomoc... Zobacze jak to robiles i moze bede wiedzial na przyszlosc jak to sie robi :)

@Sadam

Heh, nieznam sie na kodowaniu :P byc moze przez to ze nie przeczytalem ani jednego Tutoriala ? :D

Ale i tak dzieki :D

 

Moglbys dac swoje gg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...