Skocz do zawartości

Pokazywanie nicka w grze mp


nadii

Rekomendowane odpowiedzi

Nadii nie będe ci dawał skryptu bo mi się go niechce pisać :P I podejrzewam że reszcie też. Mogę cię naprowadzić. Po pierwsze

- powinienes przy zakładaniu postaci pobrać wartośc ze stringa i zapisać ją jako zmienną.

-Przy wchodzeniu na server wartośc ta jest pobierana a następnie drawowana w jakimś miejscu na ekranie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze mnie nie rozśmieszać. Napisałem po poslku chyba że to ty zabardzo nie rozumiesz naszej mowy.

 

1. Kiedy ktoś zakłada postać, wpisuje jej imię. To imię powinno zostać dopisane jak osobna zmienna.

2. Kiedy loguje się na server imię pobiera wartość z tej zmiennej i w miejscu gdzie powinien być nick gracza jest wartośc zmiennej czyli inaczej mówiąc jego imię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Zacznijmy od tego, że masz problemy z językiem ojczystym. A potem weź sobie kartkę (białą albo w kółka) i namaluj sobie dwa kwadraciki. teraz pomyśl sobie, że ty jesteś ten pierwszy kwadracik, a kotś inny jest ten drugi - no i co robisz żeby się znim porozumieć ? Właśnie - wysyłasz do niego informację. To niech gra zaraz na początku pobierze sobie od ciebie informację jak masz na imię, a następnie niech wysle imię do niego jako zmienną np. "opp_name". I w ten sposób przeciwnik ma w swojej grze twoje imię. A jak wyświetlić? Tak jak kazdy inny tekst. Tylko pamiętaj - nie próbuj wyświetlać swojego imienia przed wysłaniem go do przeciwnika.

 

p.s. jak uważacie, że coś źle napisałem - edytujcie mój post, tylko błędy wyróżnijcie kolorem lub pogubieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sadam: ja też nie wiem o co ci chodzi z reszczcie. Chyba chciałeś powiedzieć reszcie.

Gnysek: Tak mu to napisałeś, że chłopak pewnie nie zrozumie :] .

Nadii: Musisz zrobić coś takiego, że każdy gracz ma globalną ze swoim imieniem, a jak podejdziesz do kogoś innego, to jest ona przesyłana do tej drugiej osoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak... każdy dorzuci od siebie skrypcik, napiszemy tak całą grę, nadii namaluje logo "Super Might and Marvelous RPG by nadii", a nas umieści w creditsach małą czcionką...

 

Sorry za tą lekko przesadną ironię, ale to jest naprawdę śmieszne. Już trzy osoby wytłumaczyły ci jedną rzecz na kilka sposobów (według mnie najlepsze, bo lekko "łopatologiczne" jest tłumaczenie gnyska), a ty nadal żądasz skryptu... Powiem tyle: pracuj, a prędzej, czy później wpadniesz na to, jak to zrobić.

 

P.S. - Mógłbyś chociaż używać kropek i dużych liter...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie jak ja utykam to tylko szukam jakiegos przykladu, zarysu,

puzniej i tak to zmieniam na bardziej mi odpowiadajcy kod,

naprzyklad do mojej gry SLy napisał poruszanie sie turowo ale co do czego to uzylem z tego okolo 10% bo w rezultacie chodzilo mi tylko o jakis kolwiek przyklad wiec jezeli masz juz gotowy czat w tym Omnimusie czy jak mu tam to przy kazdej liniijce-(wiadomosci) jest nick danej osoby i wystarczy sobie to zobaczyc jak jest zrobione i zaczerpnac z tego te swoje 10-30% kodu nam potrzebnego i samemu sie pobawic,

Co daje tobie wieksza wiedze o jezyku GML bo zawsze musisz sam sie troche pomeczyc a jezeli jest to dlaciebie zatrudne - to znaczy zostaw gry online w spokoju bo jak niepotrafisz wyciac-zaczerpnac czesc kodu z gotowca to znaczy ze nieporadzisz sobie z trudniejszymi przykladami.

 

Tak jak ja teraz ;D niech to chole... wezmie mam juz niby komunkacje 2PC ze soba ale musze jakos przesyłac wielka ilosc danych poniewaz armia jednej strony to okolo 60 figurek max wiec 60 pozycji itp.. musi podruzowac po kablu od do a kazda pozycja posiada okolo 20 zmiennych :blink: i badz tu madry :huh: :boxed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...