Jedi_Master2 Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 witam! z tego miejsca od razu chciałbym przeprosić ludzi, ktorych obraziłem prezentując poprzedni 3d vision(zwłaszcza tymona, bo jego chyba najbardziej). Obiecuję, że już to się więcej nie powtórzy. Tymczasem przedstawiam udoskonalony i nieco przerobiony 3dv https://gmclan.org/up1777_4_3dv.html dodałem do niego tzw. ogień i efekt wybuchających ścianek po bliżenu się do nich na odległość 25 pikseli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 słabo przerobiony przykład... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedi_Master2 Opublikowano 29 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 tak się składa że to nie jest przerobiony przykład :P sam go pisałem :P od podstaw :D. Ale wiadomo każdy będzie mi to zarzucał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 Jest to słabo przerobiony przykład z oficjalnej strony GM. Zmieniłeś tylko grafiki i dodałeś parę bajerów ,które można zrobić w 5 minut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedi_Master2 Opublikowano 29 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 ALE JA GO PISAŁEM OD PODSTAW! BAJERAMI ZAJĄŁEM SIĘ NA KOŃCU!!!!!!!! Rany! Oskarżacie mnie o plagiat bez udowodnienia tego! Sam nie lubię plagiatu więc staram się nie klonować cudzej pracy!!! :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasmilus Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 Kolizja ze ścianą niedokładna, grafiki brzydkie a co do tego czy plagiat ja ci moge udowodnić znalazłem w objekcie shotgun Angielskie komentarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedi_Master2 Opublikowano 29 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 no i? a sprawdź czy ilość scianek się zgadza z tym z oficjalnej str XD. Dopiero przed minutą się kapnąłem. Niektore żeczy kopijowałem, bo nie wszystko pamiętam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasmilus Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 No i to że w reszcie obiektów niema komentarzy i już niechce mi sie kłócić czy to twoje czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 przecie to przykład z oficialnej stronki Gma :( qrde kiedy się to skończy?! Nie mów mi to że to WSZYSTKO ty zrobiłeś od ZERA. Przecież wszystko wskazuje na to że to przerobiony przykład :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 Odrazu widać że to przykład,grafiki obiektów,komentarze po angielsku i sprity.A ty jeszcze wciskasz kit o nie plagiatowaniu.I poco ten room z napisem "Startowanie silnika" jeżeli nic sie wtedy nie ładuje o_O. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedi_Master2 Opublikowano 29 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 Nie wiem co wam złego zrobiłem, że próbujecie ze mnie kretyna zrobić ale mam to gdzies co o mnie sądzicie (podobnie ja wy wolicie mieć gdzieś co ja sądze o was) :( przecie to przykład z oficialnej stronki Gma :( qrde kiedy się to skończy?! Nie mów mi to że to WSZYSTKO ty zrobiłeś od ZERA. Przecież wszystko wskazuje na to że to przerobiony przykład :( może jest bardzo podobny do tego ze str. gma, ale więkrzość pisałem sam! Owszem, może część kopiowałem :( zresztą ja się z wami nie sprzeczam. przecież to co ja napiszę to sie nie liczy. więcej do gadania mają ci co mają obok napisane Advanced Member Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 29 Stycznia 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 Jeżeli część skopiowałeś, to czemu na samym początku bezczelnie próbujesz wcisnąć kit, że robiłeś wszystko sam? Nie uważaj nas za idiotów, którzy wszystko łykną. A to, że jest robione na podstawie przykładu, to od razu widać. Porównanie tylko niektórych rzeczy, bo reszty mi się nie chce: Trzeba było od razu powiedzieć prawdę, to by nie było tej kłótni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedi_Master2 Opublikowano 29 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 oki, oki... prawda (jak w antyradiu 94.00): 1. część skryptów pisałem sam, a część ściągnąłem. Ja nie jestem taki jak wszyscy by wkować bezmyślnie się wwszystkich skryptów na pamięc. Część sobie gdzieś notuję lub tworzę przykłady i wiem co wtedy dany skrypt oznacza. 2. Owszem, wzorowałem sie na przykladzie ze str. gma, ale chiałem też dodać kilka żeczy(typu wybuchające ściany, latające noże, ogień etc.). Pisze się "rzeczy". To notoryczny błąd u ciebie. Ustrzegaj się go, powiadam. ;] Dawidsu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 To trzeba było ten cały silnik zachować dla siebie a nie sam z siebie kretyna robic jakto napisałeś... -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dymus_55 Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 Jedi Masterze2. Nie potrzebnie się fatygowałeś dawając nam ten przykład. Mark Ovemars wcześniej zrobił łudząco podobny: No nie? Denerwują mnie te niewidzialne ściany. Idę sobie prosto, a tu nagle staję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedi_Master2 Opublikowano 29 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 a od czego są przyciski "Z" i "X"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 X, Y, Z to współrzędne :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 no nie osoba która bierze się za 3D nie wie co to współrzędne ;/ Teraz widać że to przerobiony przykład <_< nic oprócz grafiki (częściowo) nie ma tam twojego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 no nie osoba która bierze się za 3D nie wie co to współrzędne ;/ Teraz widać że to przerobiony przykład nic oprócz grafiki (częściowo) nie ma tam twojego... Fakt. Może to przykre, ale fakt. Można zrobić dobry silnik 3D, ale lepiej nie na podstawie przykładu. Polecam ci zacząć pisanie całkowicie własnego silnika 3D od prostszych rzeczy, ale nie na bazie cudzego. Jak ja robię silnik 3D, wszystko robię od podstaw i robiłem 7 miesięcy temu, mimo że uczyłem się o układzie współrzędnych 2 miesiące temu. Z tym artykułem zrozumieć, co to współrzędne, jest łatwo - http://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_ws...82rz%C4%99dnych I spis podstawowych komend 3D w GM-ie z wytłumaczeniem: d3d_start() - zaczyna tryb 3D, zalecam ustawienie tej komendy w evencie "Room Start". d3d_end() - kończy tryb 3D, zalecam ustawienie tej komendy w evencie "Room End". d3d_set_projection(x1,y1,z1,x2,y2,z2,xu,yu,zu) - ustawienie kamery. x1 - pozycja x kamery (pozioma w edytowaniu rooma) y1 - pozycja y kamery (pionowa w edytowaniu rooma) z1 - pozycja z kamery x2 - pozycja x punktu, w stronę którego 'patrzy' kamera y2 - pozycja y punktu, w stronę którego 'patrzy' kamera z2 - pozycja z punktu, w stronę którego 'patrzy' kamera xu, yu, zu - nie umiem tego wytłumaczyć, zalecam na ustawienie: 0,0,1 xup, yup, zup - wektor wskazujacy 'gore' widoku kamery, tzn. od niego zalezy kat gamma projekcji, czyli najprosciej mowiac - nachylenie obrazu wzgledem powierzchni, taki efekt jak w FOXie, przydatny do symulatorow lotu. PsichiX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 29 Stycznia 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 A ja ogólnie polecam dać sobie spokój z 3D w Game Makerze i skupić się na pięknym 2D. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 A ja ogólnie polecam dać sobie spokój z 3D w Game Makerze i skupić się na pięknym 2D. ;) Też to polecam, ale czasami dobrze jest też zrobić coś 3D. Koniec off-topa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedi_Master2 Opublikowano 30 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 nic nie rozumita! koleś mówi że się w ściankach blokuje więc mu mowię, że przyciski z i x so od chodzenia na boki :P :P :P! nie myślta że nie wiem co to są współrzędne :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedi_Master2 Opublikowano 31 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2007 :P w końcu w szkole z klasycznego układu współrzędnych to chyba 5 miałem z kartkówki :D mówię tak dla szpanu. Właściwie cała ta str. opiera się na szpanie... przykro mi to mówić ale tak stwierdziłem :( tym razem zachowam dla siebie to co dodałem :P tak będzie lepiej http://foto.m.onet.pl/_m/498ef9dd692895a87...777ad3,3,19.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2007 a od czego są przyciski "Z" i "X"? A kto miał wiedzieć, że dotyczy to poprzedniego posta? Tak ci się nieszczęśliwie trafiło, że te litery oznaczają również współrzędne, więc powiedzieliśmy ci, co to współrzędne. nic nie rozumita! koleś mówi że się w ściankach blokuje Zamiest doradzać mu strafe-owanie, lepiej dorób lepsze kolizje ze ścianą i usuń niewidzialne ściany. Właściwie cała ta str. opiera się na szpanie... Jasne... Bo wkleiłeś bardzo dużo skryptów z przykładu 3D z oficjalnej strony GM-a, a następnie wmawiasz nam, że to wszystko sam zrobiłeś, a my dostrzegamy, że tak nie jest? Podaj 10 nicków osób, które szpanują na tym forum. w końcu w szkole z klasycznego układu współrzędnych to chyba 5 miałem z kartkówki Fajnie, ale po co mamy to wiedzieć? Już pisałeś w poprzednim poście, że wiesz, co to układ współrzędnych. Dobrze, że wiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2007 w końcu w szkole z klasycznego układu współrzędnych to chyba 5 miałem z kartkówki Nie ma tu nic związanego ze szpanem, piątki z czegoś takiego to normlaka, czwórki też bo jeden błąd można zrobić, ale jesli ktoś miał niżej, to gratuluję XD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedi_Master2 Opublikowano 31 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2007 a żebyś wiedział, że w mojej klasie było niżej :P XD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis Opublikowano 19 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2007 Jeżeli chodzi o gre to nie był przerobiony przykład. Znam go dobrze :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 19 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2007 Ale jakoś wszyscy się z tym zgadzają :P Zresztą, ile razy mam wam mówić: Ludu, patrzcie na daty postów xD A on tam napisał raz dwa posty pod rząd ale się nie będę czepiać xP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedi_Master2 Opublikowano 23 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 Denerwują mnie te niewidzialne ściany. Idę sobie prosto, a tu nagle staję. usuń linijkę w obj-wall_basic if (point_distance(x,y,global.camx,global.camy) > 240) exit; jest skrypt mający pokazać zrobienie horyzontu. Jeśli chcesz by ścianki pokazywały się od razu to usuń powyższą linijkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 Haha, to się pokazałeś jednak :D Szkoda tylko, że w twoim niezbyt-wypalonym temacie o dacie ostatniego posta sprzed czterech dni... :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się