Skocz do zawartości

udoskonalony 3d vision


Rekomendowane odpowiedzi

witam! z tego miejsca od razu chciałbym przeprosić ludzi, ktorych obraziłem prezentując poprzedni 3d vision(zwłaszcza tymona, bo jego chyba najbardziej). Obiecuję, że już to się więcej nie powtórzy. Tymczasem przedstawiam udoskonalony i nieco przerobiony 3dv

 

https://gmclan.org/up1777_4_3dv.html

 

dodałem do niego tzw. ogień i efekt wybuchających ścianek po bliżenu się do nich na odległość 25 pikseli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co wam złego zrobiłem, że próbujecie ze mnie kretyna zrobić ale mam to gdzies co o mnie sądzicie (podobnie ja wy wolicie mieć gdzieś co ja sądze o was)

 

:(

 

przecie to przykład z oficialnej stronki Gma :( qrde kiedy się to skończy?!

Nie mów mi to że to WSZYSTKO ty zrobiłeś od ZERA.

Przecież wszystko wskazuje na to że to przerobiony przykład :(

może jest bardzo podobny do tego ze str. gma, ale więkrzość pisałem sam! Owszem, może część kopiowałem :(

 

zresztą ja się z wami nie sprzeczam. przecież to co ja napiszę to sie nie liczy. więcej do gadania mają ci co mają obok napisane Advanced Member

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Jeżeli część skopiowałeś, to czemu na samym początku bezczelnie próbujesz wcisnąć kit, że robiłeś wszystko sam? Nie uważaj nas za idiotów, którzy wszystko łykną. A to, że jest robione na podstawie przykładu, to od razu widać. Porównanie tylko niektórych rzeczy, bo reszty mi się nie chce:

 

3dvision.gif

 

Trzeba było od razu powiedzieć prawdę, to by nie było tej kłótni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki, oki... prawda (jak w antyradiu 94.00):

1. część skryptów pisałem sam, a część ściągnąłem. Ja nie jestem taki jak wszyscy by wkować bezmyślnie się wwszystkich skryptów na pamięc. Część sobie gdzieś notuję lub tworzę przykłady i wiem co wtedy dany skrypt oznacza.

2. Owszem, wzorowałem sie na przykladzie ze str. gma, ale chiałem też dodać kilka żeczy(typu wybuchające ściany, latające noże, ogień etc.).

 

Pisze się "rzeczy". To notoryczny błąd u ciebie. Ustrzegaj się go, powiadam. ;]

Dawidsu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie osoba która bierze się za 3D nie wie co to współrzędne ;/ Teraz widać że to przerobiony przykład nic oprócz grafiki (częściowo) nie ma tam twojego...

Fakt. Może to przykre, ale fakt.

 

Można zrobić dobry silnik 3D, ale lepiej nie na podstawie przykładu. Polecam ci zacząć pisanie całkowicie własnego silnika 3D od prostszych rzeczy, ale nie na bazie cudzego. Jak ja robię silnik 3D, wszystko robię od podstaw i robiłem 7 miesięcy temu, mimo że uczyłem się o układzie współrzędnych 2 miesiące temu.

 

Z tym artykułem zrozumieć, co to współrzędne, jest łatwo - http://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_ws...82rz%C4%99dnych

 

I spis podstawowych komend 3D w GM-ie z wytłumaczeniem:

 

d3d_start() - zaczyna tryb 3D, zalecam ustawienie tej komendy w evencie "Room Start".

d3d_end() - kończy tryb 3D, zalecam ustawienie tej komendy w evencie "Room End".

d3d_set_projection(x1,y1,z1,x2,y2,z2,xu,yu,zu) - ustawienie kamery.

x1 - pozycja x kamery (pozioma w edytowaniu rooma)

y1 - pozycja y kamery (pionowa w edytowaniu rooma)

z1 - pozycja z kamery

x2 - pozycja x punktu, w stronę którego 'patrzy' kamera

y2 - pozycja y punktu, w stronę którego 'patrzy' kamera

z2 - pozycja z punktu, w stronę którego 'patrzy' kamera

xu, yu, zu - nie umiem tego wytłumaczyć, zalecam na ustawienie: 0,0,1

xup, yup, zup - wektor wskazujacy 'gore' widoku kamery, tzn. od niego zalezy kat gamma projekcji, czyli najprosciej mowiac - nachylenie obrazu wzgledem powierzchni, taki efekt jak w FOXie, przydatny do symulatorow lotu.

PsichiX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:P w końcu w szkole z klasycznego układu współrzędnych to chyba 5 miałem z kartkówki :D mówię tak dla szpanu. Właściwie cała ta str. opiera się na szpanie... przykro mi to mówić ale tak stwierdziłem :(

 

tym razem zachowam dla siebie to co dodałem :P tak będzie lepiej

 

http://foto.m.onet.pl/_m/498ef9dd692895a87...777ad3,3,19.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a od czego są przyciski "Z" i "X"?

A kto miał wiedzieć, że dotyczy to poprzedniego posta? Tak ci się nieszczęśliwie trafiło, że te litery oznaczają również współrzędne, więc powiedzieliśmy ci, co to współrzędne.

 

nic nie rozumita! koleś mówi że się w ściankach blokuje

Zamiest doradzać mu strafe-owanie, lepiej dorób lepsze kolizje ze ścianą i usuń niewidzialne ściany.

 

Właściwie cała ta str. opiera się na szpanie...

Jasne... Bo wkleiłeś bardzo dużo skryptów z przykładu 3D z oficjalnej strony GM-a, a następnie wmawiasz nam, że to wszystko sam zrobiłeś, a my dostrzegamy, że tak nie jest? Podaj 10 nicków osób, które szpanują na tym forum.

 

w końcu w szkole z klasycznego układu współrzędnych to chyba 5 miałem z kartkówki

Fajnie, ale po co mamy to wiedzieć? Już pisałeś w poprzednim poście, że wiesz, co to układ współrzędnych. Dobrze, że wiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Denerwują mnie te niewidzialne ściany. Idę sobie prosto, a tu nagle staję.

usuń linijkę w obj-wall_basic

if (point_distance(x,y,global.camx,global.camy) > 240) exit;

jest skrypt mający pokazać zrobienie horyzontu. Jeśli chcesz by ścianki pokazywały się od razu to usuń powyższą linijkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...