swiatcienia Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 Ok to mam pewien dylemat i pytanie jaki silnik wybrać do MMORPG dodam że chce zrobić na zasadzie serwer+client i problem mam taki jaki silnik i system wysyłania danych użyć: 1. jaki dll??? 2. jaki silnik?? 3. jak dane uprościć (mam słabe łącze)?? Dodatkowo>>> dane to : plecak, lvl, skille Aha i co z potworami jak zrobić je(tz. x,y,hp)?? Edit: dodatkowo może dodam że to morze być mysql Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 18 Stycznia 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 Krótko mówiąc pytasz jak zrobić całą grę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 wszyscy chcą MMORPG robić a nie mają nawet zielonego pojęcia jak sie robi gry multiplayer przez internet -_-... Jeśli już to ja polecam użycie 39.dll . Silnik? Se napisz. Co do zapisywania kont na serwerze to ci nie powiem bo ja ciagle sie staram ostatnio nauczyc obslugiwania tekstu (string) w GMie. te wszystkie string_copy itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiatcienia Opublikowano 19 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 ale mi hodzi o takie coś że na przykład wysyłam : "{p#1;1;145;2;589;3;145;4;589;5;250;6;130;7;image_player;8;-1}" albo tak "{player1;x;145;y;589;tox;145;toy;589; hp;250;mana;130;image;image_player;image_single;-1}" albo same zmiany "{player1;5;255;6;100;7;player_spell;8;-1}" Edit: A morze to Mysql?? tz. ja zapisuje a oni se doczytują I nie chce całej gry tylko silnik komunikacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 Przy użyciu 39dll nie musisz stosować skryptu do dzielenia jednego stringa np. x|y|direction|hp| wystarczy: clearbuffer() writebyte(_id) writeshort(x) writeshort(y) writeshort(direction) sendmessage(global.socket) Po drugie, wiem, że nawet nie zaczniesz robić tego MMORPG'a :] I nie chce całej gry tylko silnik komunikacji W MMORPG to jest 80% silnika :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiatcienia Opublikowano 19 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 wole to napisać tak x|y|direction|hp| bo chyba mniej łącza będzie jadło ale jeszcze zobacze -------------------------------------------- OFF topic: Borek: A założymy sie??? -------------------------------------------- W MMORPG to jest 80% silnika biggrin.gif nie powiedziałbym no ale ok nich będzie, ale mi chodziło o taki mały silnik tyko np jak serwer+klient serwer: aaa|12345 a klient: bbb|lala|abooo|cccc tz. czytanie i pisanie (komunikacja serwer klient) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 wole to napisać tak x|y|direction|hp| bo chyba mniej łącza będzie jadło ale jeszcze zobacze Mylisz się, ta metoda będzie działała jeszcze wolniej, ponieważ musisz napisać skrypt, który będzie rozdzielał stringa za każdym razem. nie powiedziałbym no ale ok nich będzie, ale mi chodziło o taki mały silnik tyko np jak serwer+klient Słuchaj MMORPG to zawsze jest duży kod/silnik. Chyba, że ten MMORPG ma być bez potworów, inventory i z walką na same miecze pomiędzy graczami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiatcienia Opublikowano 19 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 ale mi chodziło o mały silnik a ja go rozbuduje a co kodu to hyba tak bo on wysyła direction = xxx i x = 123 itd. a ja moge wysłać zamiast direction to np. d@ = xxx Edit: Borek jeszcze jak będziesz chciał jakiejś pomocy przy Almorze to napisz na PW po 4:30 mam wolny czas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 a co kodu to hyba tak bo on wysyła direction = xxx i x = 123 itd. a ja moge wysłać zamiast direction to np. d@ = xxx Nie rozumiem, ok rób jak chcesz :) Borek jeszcze jak będziesz chciał jakiejś pomocy przy Almorze to napisz na PW po 4:30 mam wolny czas Nie, wielkie dzięki :D Piszesz tak, jakbyś już mi w czymś pomógł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 Jak chcesz zobaczyć jak się zdobywa doświadczenie to obejrzyj przykład dziadkakleofasa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiatcienia Opublikowano 19 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 Chodziło oto że on wysyła pełne: "direction = 210" a ja che "d@ = 210" albo "hp|mp|x|y|210" wiem jak się zdobywa expo, Borek mógłbym ci pomóc w czym chcesz, tylko powiedz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 Borek mógłbym ci pomóc w czym chcesz, tylko powiedz... ... ale pamiętaj że musisz mi pokazać kod Almory. Nie oferuj tak swojej pomocy, bo jak sam widzisz Borek jej nie potrzebuje ;). Lol, o co ci chodzi z tym wysyłaniem direction? oO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 nie rozumiem po co ci taki dziwny zapis? Chcesz wysylac pozycje HP itp napisz se skrypta a w nim wysylanie clearbuffer(); writebyte(mid) // message id writebyte(HP); // zakladajac ze HP to zmienna z twoim hp writebyte(MP); // wiadomo writeshort(x); writeshort(y); sendmessage(global.udpsock) Zobacz mojego Mario Crossinga, myśle że silnik połączenia nie jest zly co? Sam pisalem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
staniki Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 Jak już jest temat o 39dll to ja też mam pytanie. Przeczytałem tutriala z folderu z 39dll i jednej rzeczy nie kumam. Czy możliwe jest zrobić w tym grę massive multiplayer(tzn. dla więcej niż 2 graczy)? Jak to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 Jest to możliwe, jednak nie jest to takie łatwe. Musisz stworzyć port nasłuchujący, akceptować wszystkie połączenia, zarządzać danymi przychodzącymi i wysyłanymi oraz napisać kupę innych rzeczy! =D Nie jest to możliwe do opisania w jednym tekście ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
staniki Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 To lepiej do tego używać soc.dll czy 39dll? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 Eh, to nie zależy od DLLa :P To zależy od twoich umiejętności :) Imo lepszy jest 39DLL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 Ludzie, opamiętajcie się z tymi MMORPG'ami. Raz, że nie jesteście w stanie utrzymać porządnego serwera. Dwa, od razu zabieracie się do tego z minimalną wiedzą na temat GM'a (A tu trzeba mieć całą w jednym palcu). I wreszcie trzy, nikt nie będzie chciał w to grać jak nie będzie miało dobrej grafiki i muzy i "World of" na początku nazwy. :) Po za tym zanim zabierzecie się za mmorpga poczytajcie nieco o interfejsach, portach, pakietach i w ogóle o necie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 Jeszcze raz powtarzam, zobaczcie mojego Mario Crossing. Napisalem go na 39.dll Można grać w więcej niż 2 osoby, ale ile maxymalnie to nie wiem, nie sprawdzalem bo nie miałem aż tylu graczy xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiatcienia Opublikowano 19 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 blackmaul: nie, wcale nic nie chce w zamian już sobie poradziłem Edit: ok temat do zamknięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 Tylko ty możesz zamknąć ten temat :) poniżej masz opcje moderowania, rozwiń to i masz zamknij ten temat. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi