Skocz do zawartości

Zablokowane Pomoc przy MMORPG


Rekomendowane odpowiedzi

Ok to mam pewien dylemat i pytanie jaki silnik wybrać do MMORPG dodam że chce zrobić na zasadzie serwer+client i problem mam taki jaki silnik i system wysyłania danych użyć:

1. jaki dll???

2. jaki silnik??

3. jak dane uprościć (mam słabe łącze)??

Dodatkowo>>> dane to : plecak, lvl, skille

Aha i co z potworami jak zrobić je(tz. x,y,hp)??

 

 

 

Edit: dodatkowo może dodam że to morze być mysql

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszyscy chcą MMORPG robić a nie mają nawet zielonego pojęcia jak sie robi gry multiplayer przez internet -_-...

 

Jeśli już to ja polecam użycie 39.dll .

Silnik? Se napisz.

Co do zapisywania kont na serwerze to ci nie powiem bo ja ciagle sie staram ostatnio nauczyc obslugiwania tekstu (string) w GMie. te wszystkie string_copy itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mi hodzi o takie coś że na przykład wysyłam :

"{p#1;1;145;2;589;3;145;4;589;5;250;6;130;7;image_player;8;-1}"

albo tak

"{player1;x;145;y;589;tox;145;toy;589;

hp;250;mana;130;image;image_player;image_single;-1}"

albo same zmiany

"{player1;5;255;6;100;7;player_spell;8;-1}"

 

 

 

Edit: A morze to Mysql??

tz. ja zapisuje a oni se doczytują

 

I nie chce całej gry tylko silnik komunikacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy użyciu 39dll nie musisz stosować skryptu do dzielenia jednego stringa np. x|y|direction|hp|

 

wystarczy:

 

clearbuffer()

writebyte(_id)

writeshort(x)

writeshort(y)

writeshort(direction)

sendmessage(global.socket)

 

Po drugie, wiem, że nawet nie zaczniesz robić tego MMORPG'a :]

 

I nie chce całej gry tylko silnik komunikacji

 

W MMORPG to jest 80% silnika :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wole to napisać tak x|y|direction|hp| bo chyba mniej łącza będzie jadło

ale jeszcze zobacze

--------------------------------------------

OFF topic:

Borek: A założymy sie???

--------------------------------------------

W MMORPG to jest 80% silnika biggrin.gif

nie powiedziałbym no ale ok nich będzie, ale mi chodziło o taki mały silnik tyko np jak serwer+klient

 

serwer: aaa|12345

a klient: bbb|lala|abooo|cccc

 

tz. czytanie i pisanie (komunikacja serwer klient)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wole to napisać tak x|y|direction|hp| bo chyba mniej łącza będzie jadło

ale jeszcze zobacze

 

Mylisz się, ta metoda będzie działała jeszcze wolniej, ponieważ musisz napisać skrypt, który będzie rozdzielał stringa za każdym razem.

 

nie powiedziałbym no ale ok nich będzie, ale mi chodziło o taki mały silnik tyko np jak serwer+klient

 

Słuchaj MMORPG to zawsze jest duży kod/silnik. Chyba, że ten MMORPG ma być bez potworów, inventory i z walką na same miecze pomiędzy graczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co kodu to hyba tak bo on wysyła direction = xxx i x = 123 itd.

a ja moge wysłać zamiast direction to np. d@ = xxx

 

Nie rozumiem, ok rób jak chcesz :)

 

Borek jeszcze jak będziesz chciał jakiejś pomocy przy Almorze to napisz na PW po 4:30 mam wolny czas

 

Nie, wielkie dzięki :D

Piszesz tak, jakbyś już mi w czymś pomógł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem po co ci taki dziwny zapis?

Chcesz wysylac pozycje HP itp napisz se skrypta a w nim wysylanie

 

clearbuffer();
writebyte(mid)    // message id
writebyte(HP);    // zakladajac ze HP to zmienna z twoim hp
writebyte(MP);   // wiadomo
writeshort(x);
writeshort(y);
sendmessage(global.udpsock)

 

Zobacz mojego Mario Crossinga, myśle że silnik połączenia nie jest zly co? Sam pisalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to możliwe, jednak nie jest to takie łatwe. Musisz stworzyć port nasłuchujący, akceptować wszystkie połączenia, zarządzać danymi przychodzącymi i wysyłanymi oraz napisać kupę innych rzeczy! =D Nie jest to możliwe do opisania w jednym tekście ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, opamiętajcie się z tymi MMORPG'ami. Raz, że nie jesteście w stanie utrzymać porządnego serwera. Dwa, od razu zabieracie się do tego z minimalną wiedzą na temat GM'a (A tu trzeba mieć całą w jednym palcu). I wreszcie trzy, nikt nie będzie chciał w to grać jak nie będzie miało dobrej grafiki i muzy i "World of" na początku nazwy. :)

 

Po za tym zanim zabierzecie się za mmorpga poczytajcie nieco o interfejsach, portach, pakietach i w ogóle o necie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...