Dangon Opublikowano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 Mam problem... Mamy taka sytuacje: Objekt 1 uderza od boku w Objekt 2 (przypuscmy direction objektu 2 wynosi 270 a objekt 1 atakuje i direction = 360). Jak zrobic aby po tym ataku object 2 odlecial na jakas tam odleglosc w strone direction = Objekt 1.direction (czyli 360 w tym przypadku) ale... zeby nadal direction objektu 2 wynosilo 270?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 W kolizji z tym obiektem: direction = other.direction Ale chyba chcesz uzyskać inny efekt =3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 10 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 Nie nie (Obiekt 1 atakuje) chodzi mi ze objekt 1 sie zatrzyma a obiekt 2 odleci na jakas odleglosc w kierunku takim jaki object 1 mial podczas uderzenia... jednak to co ja mam w grze dziala dobrze ale obiekt 2 po zderzeniu przejmuje direction jakie mial obiekt 1 a chce zeby direction nadal pozostalo takie jakie bylo przez zderzeniem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 No właśnie tak też myślałem: https://gmclan.org/up152_11_odbijany.html Zobacz w kolizji, step i alarm[0] co jest napisane =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 10 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 No prawie dobrze mnie zrozumiales ale ja chce zeby obiekt 1 (ten ktory jedzie z szybkoscia = 2) zatrzymal sie po zderzeniu, a obiekt 2 (ten ktory ze stoi) odlecial na jakas odleglosc w ta strone w ktora jedzie objekt 1... :jezor: dobra juz sam przerobilem twoj przyklad :P Dzieki Tymon :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 10 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 Juz nie chce pisac nowego tematu... Jakiej funkcji (akcji) uzyc aby objekt podazal za innym objektem?? np. objekt 1 idzie w lewo ze speed = 5 a objekt 2 ma zanim isc ze speedem = 4... Poprostu podajcie mi funkcje (akcje) jakiej mam uzyc. Nie chce calego kodu (ani nawet czesci). Ja wiem ze to jest trudne pytanie... dobra sam se poradze bo widze ze tutaj nie ma co liczyc na pomoc (ciagle aby "szukaj", "szukaj", "szukaj"... na forum jest wszystko) - szkoda slow... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 10 Stycznia 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 Nie - wszystko jest w helpie do programu :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 11 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2007 Nie bede zakladal nowego tematu bo moj problem jest powiazany nadal z direction... Tym razem chodzi o opcje move_bounce_solid... Czyli ponownie gdy bohater sie zderzy ze sciana automatycznie zmienia mu sie direction (w takim kierunku w jakim sie odbil). Probowalem kombinowac z tym samym przykladem co Tymon mi dal (lecz z opcja move_bounce_solid) jednak nic to nie dawalo. Moglbyscie pomoc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2007 A twó hero ma zaznaczone solid? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 12 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2007 Ma zaznaczone... EDIT: Kurde mecze sie z tym i mecze i ciagle to samo mi wychodzi :angry: Nie ma innej opcji zrobienia odbicia takiego jak move_bounce_solid?? Albo moze da sie jakos ustawic aby objekt odbijal sie od muru (za pomoca funkcji move_bounce_solid) ale zeby direction obejktu zostalo takie jak przed zderzeniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2007 A po co Ci to, przecież to samo napisałem =) EDIT Aaa, chcesz aby było to bardziej płynne? To: https://gmclan.org/up152_11_odbijany2.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 12 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2007 nie... :jezor: Chce zeby np. obiekt odbil sie pod katem (funkcja move_bounce_solid) ale zeby direction tego obiektu pozostalo takie samo jak przed zderzeniem :) np. Sterujemy strzalkami i suniemy obiektem w lewa gore (czyli na ukos - direction = 135). Uderzamy w murek i nasz pojazd odbija sie (lustrzanie) w strone direction = 45, jednak direction obiektu ma nadal zostac 135... ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shaman Opublikowano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2007 np. Sterujemy strzalkami i suniemy obiektem w lewa gore (czyli na ukos - direction = 135). Uderzamy w murek i nasz pojazd odbija sie (lustrzanie) w strone direction = 45, jednak direction obiektu ma nadal zostac 135... Nie da się tak zrobić. Direction jest zmienną, która jest obliczana w każdym stepie na podstawie kierunku poruszania się obiektu. Zauważ, że kiedy zmieniasz direction jak obiekt się porusza, to wraz z tym zmieniają się zmienne dotyczące prędkości (vspeed, hspeed). Są one zależne od direction. Tak więc nie możesz zmienić tylko kierunku poruszania się obiektu, nie zmieniając direction. I odwrotnie. Może jakimś wyjściem jest ustalenie własnych zmiennych, wtedy możesz je zmieniać do woli, a to czy te zmiany mają wpływ na grę też zależy od ciebie (w przeciwieństwie do zmiennej direction). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2007 Musisz uniezależnić image_angle od direction. W ten sposób będzie wyglądało jakby obiekt był dalej obrócony w stara stronę, mimo że będzie poruszał się w nową. Pokombinuj z image angle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się