Skocz do zawartości

Direction


Dangon

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem...

 

Mamy taka sytuacje: Objekt 1 uderza od boku w Objekt 2 (przypuscmy direction objektu 2 wynosi 270 a objekt 1 atakuje i direction = 360). Jak zrobic aby po tym ataku object 2 odlecial na jakas tam odleglosc w strone direction = Objekt 1.direction (czyli 360 w tym przypadku) ale... zeby nadal direction objektu 2 wynosilo 270??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie (Obiekt 1 atakuje) chodzi mi ze objekt 1 sie zatrzyma a obiekt 2 odleci na jakas odleglosc w kierunku takim jaki object 1 mial podczas uderzenia... jednak to co ja mam w grze dziala dobrze ale obiekt 2 po zderzeniu przejmuje direction jakie mial obiekt 1 a chce zeby direction nadal pozostalo takie jakie bylo przez zderzeniem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No prawie dobrze mnie zrozumiales ale ja chce zeby obiekt 1 (ten ktory jedzie z szybkoscia = 2) zatrzymal sie po zderzeniu, a obiekt 2 (ten ktory ze stoi) odlecial na jakas odleglosc w ta strone w ktora jedzie objekt 1... :jezor:

 

dobra juz sam przerobilem twoj przyklad :P

 

Dzieki Tymon :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz nie chce pisac nowego tematu...

 

Jakiej funkcji (akcji) uzyc aby objekt podazal za innym objektem?? np. objekt 1 idzie w lewo ze speed = 5 a objekt 2 ma zanim isc ze speedem = 4...

 

Poprostu podajcie mi funkcje (akcje) jakiej mam uzyc. Nie chce calego kodu (ani nawet czesci).

 

 

Ja wiem ze to jest trudne pytanie...

 

dobra sam se poradze bo widze ze tutaj nie ma co liczyc na pomoc (ciagle aby "szukaj", "szukaj", "szukaj"... na forum jest wszystko) - szkoda slow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bede zakladal nowego tematu bo moj problem jest powiazany nadal z direction...

 

Tym razem chodzi o opcje move_bounce_solid...

 

Czyli ponownie gdy bohater sie zderzy ze sciana automatycznie zmienia mu sie direction (w takim kierunku w jakim sie odbil). Probowalem kombinowac z tym samym przykladem co Tymon mi dal (lecz z opcja move_bounce_solid) jednak nic to nie dawalo. Moglbyscie pomoc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma zaznaczone...

 

EDIT:

 

Kurde mecze sie z tym i mecze i ciagle to samo mi wychodzi :angry: Nie ma innej opcji zrobienia odbicia takiego jak move_bounce_solid?? Albo moze da sie jakos ustawic aby objekt odbijal sie od muru (za pomoca funkcji move_bounce_solid) ale zeby direction obejktu zostalo takie jak przed zderzeniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie... :jezor: Chce zeby np. obiekt odbil sie pod katem (funkcja move_bounce_solid) ale zeby direction tego obiektu pozostalo takie samo jak przed zderzeniem :)

 

np. Sterujemy strzalkami i suniemy obiektem w lewa gore (czyli na ukos - direction = 135). Uderzamy w murek i nasz pojazd odbija sie (lustrzanie) w strone direction = 45, jednak direction obiektu ma nadal zostac 135... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. Sterujemy strzalkami i suniemy obiektem w lewa gore (czyli na ukos - direction = 135). Uderzamy w murek i nasz pojazd odbija sie (lustrzanie) w strone direction = 45, jednak direction obiektu ma nadal zostac 135...

Nie da się tak zrobić.

 

Direction jest zmienną, która jest obliczana w każdym stepie na podstawie kierunku poruszania się obiektu. Zauważ, że kiedy zmieniasz direction jak obiekt się porusza, to wraz z tym zmieniają się zmienne dotyczące prędkości (vspeed, hspeed). Są one zależne od direction.

 

Tak więc nie możesz zmienić tylko kierunku poruszania się obiektu, nie zmieniając direction. I odwrotnie.

 

Może jakimś wyjściem jest ustalenie własnych zmiennych, wtedy możesz je zmieniać do woli, a to czy te zmiany mają wpływ na grę też zależy od ciebie (w przeciwieństwie do zmiennej direction).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...