Skocz do zawartości

Przykład RPG.


Rekomendowane odpowiedzi

Nazwa: RPG Przykład (Odkrywcze, nie?)

 

Link: https://gmclan.org/up141_11_przyklad111.html

 

Autor: Dziadekkleofas

 

Opis: Sklecony przez osobę nie mającą nigdy do czynienia z gml'em, za pomocą Helpa stworzył przykład na proste rpg'i, czyli system Experience i Leveli, statystyki i ich wpływ na grę itp. itd. a to wszystko jakoś bez pytania się na forum :] (No, może się pytałem Marmota, ale o drobną i jedną rzecz). Od kompletnego nooba dla kompletnych noobów. Więcej informacji w Info przykładu (F1). Aha, jakby wam użyty system expów nie odpowiadał opisałem sposób w komentarzach w skrypcie na d&d'owy system. Aha nr2, ludzik sam sobie walczy, nie ma przycisku ataku. :}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow, naprawdę fajne tylko więcej komentarzy by się przydało, bo początkujący mogą za wiele nie wynieść z tej lekcji ;)

 

Tam gdzie trzeba komentarzy są komentarze (czyli tam gdzie są expy, levele itp.), a przeciwnicy nie są najważniejszą częścią przykładu i stanowią pomoc przy prezentacji wyników przykładu, dlatego min. nie pisałem u nich komentów. :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykład ciekawy choć mało rozbudowany. Znalazłem jeden błąd a mianowicie licznik HP a przynajmniej tak mi się wydaje regeneruje się powyżej maksymalnej wartości hp

 

Ekhm, rzeczywiście. Poprawiony przykład w drodze.

 

EDIT: Już wylądował. Możecie ściągnąć ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Dobrze, że ktoś zaczyna zabierać się za te tematy, jak doczekam ferii (koniec lutego), to zabiorę się już porządnie za przykład RPG, jak w grach final fantasy itp. czyli bardziej turowo, może nawet z ATB :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po za tym nie robiłem już śmierci bohatera w ramach akcji "Stop przerabianiu przykładów", jak facio nie będzie umiał takiej banalnej rzeczy dorobić to cóż o nim sądzić?
to ktoś doda śmierć do przykładu, ze 2 własne "ficzery" (np. zmieni jednego sprite'a) i będzie przykład przerobiony. nie każdy ściąga przykłady tylko po to, żeby przerobić i wydać na świat, są też ludzie uczący się z nich - więc robiąc przykład, należy brać tych uczących się pod uwagę (czyli dawać do przykładu wszystko co jest potrzebne).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ktoś doda śmierć do przykładu, ze 2 własne "ficzery" (np. zmiana jednego sprite'a) i będzie przykład przerobiony. nie każdy ściąga przykłady tylko po to, żeby przerobić i wydać na świat, są też ludzie uczący się z nich -.-

 

No właśnie, a przykład uczy robić statystyki rpg'owe, system doświadczeń i ich wkład w rozrywkę a nie widowiskową śmierć a'la Soldier of Fortune, zresztą w info przykładu napisałem dużymi literami jakie mogą mieć skutki moralne przerobienie przykładu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę być niemiły (mnie nikt nie oszczędza to ja też) ale można to było zrobić ładniej.

 

np. maksymalną energię jako MAXHP wpisać w formie (w stepie)

MAXHP = sila * 25;

 

i nie powinno się dawać obrażeń w postaci samego random(), trzeba dodać ceil lub floor (albo oba - round), bo wtedy mamy jakieś ułamkowe zdrowie.

 

To tyle!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie nikt nie oszczędza to ja też

 

Albo "Nikt mnie nie lubi to ja też nie będę nikogo lubić" tudzież "Nikt mi nie pomaga to ja też nikomu nie pomogę".

 

np. maksymalną energię jako MAXHP wpisać w formie (w stepie)

MAXHP = sila * 25;

 

Wtedy przy sile 10 (co zwykle w rpgach oznacza słabiaka) ma 250 energii i wytrzyma nawet bardzo potężny cios. Po za tym mechaniki są różne, a przykład elastyczny więc jak coś nie pasuje możesz inaczej zrobić. Taką ma przewagę przykład nad silnikiem że jest skupiony na określonym aspekcie gry i tak zaprojektowany żeby na jego podstawie użytkownik coś podpatrzył i zrobił. (Nie mylić z przekopiowaniem przykładu tudzież przerabianiem) :]

 

i nie powinno się dawać obrażeń w postaci samego random(), trzeba dodać ceil lub floor (albo oba - round), bo wtedy mamy jakieś ułamkowe zdrowie.

 

A czemu nie? :) Wtedy jest bardziej realistycznie :))))). Po za tym to przykład pokazujący jak robić rpg'i a nie zaawansowany engine obliczający ilość obrażeń na podstawie wiatru, składu chemicznego pocisku i układu gwiazd na niebie.

 

siła się ciągle się zmienia

 

Kompleks Kononowicza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiła się nowa wersja przykładu. Zawiera ona modyfikatory parametrów, dzięki którym łatwo można dorobić bronie i czary usprawniające naszą postać. Co więcej, dodałem przykładowo właśnie bronie, pancerz i bronie magiczne pozostałe po wrogach abyście mieli przykład zastosowania modyfikatorów.

 

Po za tym zaraz zuploaduję ukomentowaną wersję bo zapomniałem dorobić komentarzy w nowościach. :P (Link oczywiście w pierwszym poście tematu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że ktoś zaczyna zabierać się za te tematy, jak doczekam ferii (koniec lutego), to zabiorę się już porządnie za przykład RPG, jak w grach final fantasy itp. czyli bardziej turowo, może nawet z ATB :P
Nie chcę być niemiły, ale ty już lepiej nic nie obiecuj, gnysek. :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiła się jeszcze nowsza, ostateczna wersja przykładu, zawierający drobne poprawki oraz logi, dzięki którym dowiemy się np. ile zadaliśmy ran przeciwnikowi lub jak mocną broń właśnie zebraliśmy (Przy okazji może pokazać jak działają Scripts i jak używać ich z argumentami).

 

...a Patrysław niech sobie sam znajdzie lepsze sprite'y bo tsukuru.pl padło ;3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...