Skocz do zawartości

WYBICIE


Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanko jak zrobic takie cos jak ktos grał w Sonica to wie

a wiec tak:

jak zrobic takie cos ze jak sie na to wejdzie to od tego odbije sprubuje to narysowac w poscie:

 

 

\

\ HERO

\

\

 

czy li tak jak jest takie cos przechylone to aby hero sie odbił pod kontem jakim jest to:

\

\

\

\

 

nie wiem czy to dobrze wyjasniłem jak cos to napisze dokładniek

mozecie mi napisac jak zmieniac ten kat ze aby jak sie tego dotknie t a jest stawione ze poprasu wybije cie do gury a i jak zmienic tego wybicia siłe ??

 

a i mam pytanko mam obrazki i one sa koloru czarnego a ja robie all z titelsetow a jak nalorze klocek na ttle to zostaje czarny kawdrat jak to zmienic????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obj_wybijak:

colision z obj_player:

obj_player.dir=point_direction(x,y,obj_player.x,obj_player.y)

obj_player.speed=10 //lub inna wartosc

//dir - kierunek wybicia bohatera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ok on wybija teraz pod kątem poziomym a ja chce aby walił na UKOS tak jak by chciał wielka przepasc przeskoczyć :thumbsup: i jescze cos on zmienia ten speed bochatera to trzaba jakis pod koniec punkt kontrolny do zmniejszenia tego speeda>>>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

on wybija teraz pod kątem poziomym

O żesz. O takim kącie jeszcze nie słyszałem.

 

ok ok on wybija teraz pod kątem poziomym a ja chce aby walił na UKOS tak jak by chciał wielka przepasc przeskoczyć :thumbsup: i jescze cos on zmienia ten speed bochatera to trzaba jakis pod koniec punkt kontrolny do zmniejszenia tego speeda>>>

Więc zwiększ mu direction? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli co tak:

 

obj_player.45=point_direction(x,y,obj_player.x,obj_player.y)

obj_player.speed=10

 

tak?

nie

bo z tego by wychdziło że hera 45 jest równa point_direction(x,y,obj_player.x,obj_player.y)

powinno być:

 

obj_player.direction=45

obj_player.speed=10

 

chyba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrva! Masz direction, jest to kąt nachylenia, nie musi być 45, dałem go jako przykład, może być 1, 2... 360 (360 = 0 jakbyś tego nawet nie kapował). Jeśli chcesz aby obj_player miał ustalony direction, to piszesz obj_player.direction = np. 50 (np. ma oznaczać "na przykład" a nie kawałek kodu, jakbyś nie kapował :P ), albo w samym obiekcie obj_player piszesz direction=50. Skoro już napiszesz direction = 50, to po co pisać point_direction? Point_direction ustala kierunek między dwoma punktami (pierwszy punkt to pierwsz x i y, a drugi punkt to drugi x i y), więc skoro już napisałeś że direction = 50, to po co określać jeszcze raz kierunek kodem point_direction? Myśl logicznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...