Skocz do zawartości

3D


Rohan

Rekomendowane odpowiedzi

ja nic nierozumiemz tych artykułów morzesz dac srypt bo chciałem wybrubowac tego zajerestrowanego GM

 

W helpie jest ładnie opisane o 3d:

 

If you want to use 3D mode you first need to set Game Maker in 3D mode. You can later switch back to 2D mode if you want. The following two functions exist for this.

 

d3d_start() Start using 3D mode.

d3d_end() Stop using 3D mode.

 

Note that all functions related to 3D mode start with d3d_.

 

Starting 3D mode will result in the following changes. First of all hidden surface removal is switched on (using a 16-bit z-buffer). This means that for each pixel on the screen only the drawing with the smallest z-value (= depth value) is drawn. If instances have the same depth it is unclear what will happen and you can get ugly effects. Make sure instances that might overlap do not have the same depth value!

 

Secondly, the normal orthographic projection is replaced by a perspective one. This means the following. Normally the size of instances on the screen is independent on its depth. With a perspective projection instances that have a greater depth will appear smaller. When the depth is 0 it is equal to the old size (unless you change the projection; see below). The viewpoint for the camera is placed at a distance above the room. (This distance is equal to the width of the room; that gives a reasonable default projection.) Only instances in front of the camera are drawn. So don't use instances with a depth smaller than 0 (or at least not smaller than -w where w is the width of the room or the view).

 

Thirdly, the vertical y-coordinate is reversed. While normally the (0,0) position is at the top-left of the view, in 3D modo the (0,0) position is at the bottom-left position, as is normal for 3-dimensional views.

 

You can actually switch hidden surface remove and perspective projection on or off using the following functions.

 

 

d3d_set_hidden(enable) Enables hidden surface removal (true) or disables it (false).

d3d_set_perspective(enable) Enables the use of a perspective projection (true) or disables it (false

 

Reszta jest tam jeszcze piękniej opisana, więc polecam zajrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umiesz obliczyć punk przecięcia płaszczyzny przez jakąś prostą? Umiesz przeliczyć współrzędną 3D na 2D? Umiesz wyliczyć współrzędną punktu na podstawie podanych kierunków i długości? Umiesz... jak nie to zapomnij o 3D.

 

I nie znasz angielskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na twoim miejscu ściągnąbym sobie plik GM z http://www.gamemaker.nl/tutorial.html . Jak nie chce ci się robić gry od nowa, zmień grafę i tyle

 

pozatym jak twierdzi bilogia: im częściej się na coś patrzy, tym brdziej się utrwala! im więcej zrobisz takich gierek 3d przerobionych przez ciebie, to się więcej nauczysz i może zaczniesz robić gry 3d od podstaw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie chce ci się robić gry od nowa, zmień grafę i tyle
AAAAAAAAA... ZGIŃ, PRZEPADNIJ :angry: !!! i co, zrobi tak i stanie się noobem mówiąć że zrobił gre zmieniająć grafike?! Aby można było uznać że gra jest zrobiona przez kogoś, nie wystarczy tylko zmienić grafiki, trzeba dodać kilka bajerów, albo zmienić częściowo silnik gry.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca mnie zrozumiałeś. Ja robię grę 3d w gm, na podstawie pliku w gm ściągniętego ze str. MO. Mam zamiar oczywiście zmienić grafikę bo to byłby kompletny plagiat, ale dodam coś takiego jak dom (czyli miejsce do zapisywania gry) i zrobię dwie postaci (jedna, którą będzie się chodziło w budynkach, a drugą, na dworze). Zmienię też broń. Ściągnę lub zrobię model 3d. Dodam też tajne przejcia (w ścianach). O takie żeczy mi chodziło. A temu kolesiowi narazie polecam robienie gier 2d. A potem niech się weźmie za gry w rzucie isometrycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ze sie wtrace ale

O takie żeczy mi chodziło
.

 

Rzeczy sie pisze :P

 

 

A co do gier 3D. Rohan mysle ze powinienes zrobic najpierw kilka (jak nie kilkanascie) gierek w 2D... Jezeli bedziesz juz do perfekcji umial robic gry w 2D to bezproblemowo mozesz sie zabrac za gry w 3D. Jednak rob co chcesz, to jest tylko taka porada :)

 

PSSSS. A tak w ogole to ktos kiedys zrobil gre 3D w GM (chodzi mi o uzytkownikow gmclana)? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli ty potrzeba wobec używać 3D tryb ty pierwszy potrzebować wobec umieszczać Gra Producent w 3D tryb. Możesz późniejszy trzasnąć batem w tył wobec 2D tryb jeśli ty potrzeba. Ten kolejne dwa funkcja istnieć pod kątem ten. d3d_start() Wzdrygnąć się przy pomocy 3D tryb. d3d_end() Zatykać przy pomocy 3D tryb. Skrypt dłużny ów wszystko funkcja pokrewny wobec 3D tryb zacząć się od d3d_. Rozpoczęcie 3D tryb wola skończyć się czymś ten kolejne zmiany. Przede wszystkim ukryty zewnętrzna strona usuwanie jest trzasnąć batem u ( przy pomocy pewien 16- kąsek z - bufor ). Ten oznacza ów pod kątem każdy piksel od tęcza tylko ten rysunek rezygnować ten najmniejszy z - wartość (= głębokość wartość ) jest ciągnąć. Jeśli przykłady mieć ten sam głębokość to jest niejasny co wola zdarzyć się i możesz dostać brzydki walory. Zrobić pewny przykłady ów mogą zachodzić czynić nie mieć ten sam głębokość wartość! Po drugie , ten normalny ortograficzny projekcja jest wymienione przy pewien perspektywa jeden. Ten oznacza ten kolejne. Normalnie ten rozmiar od przykłady od tęcza jest niezawisły u jego głębokość. Rezygnować pewien perspektywa projekcja przykłady ów mieć pewien większy głębokość wola ukazywać się mniejszy. Podczas ten głębokość jest 0 to jest równy do stary rozmiar ( jeżeli nie jesteś zmieniać ten projekcja ; zobaczyć poniżej ). Ten punkt widzenia pod kątem ten aparat fotograficzny jest umieszczony w pewnej odległości powyższy ten pokój. ( ten rezerwa jest równy do szerokość od ten pokój ; ów daje pewien sensowny nie wykonać projekcja ) Tylko przykłady wobec ten aparat fotograficzny jesteście ciągnąć. Tak don't używać przykłady rezygnować pewien głębokość mniejszy niż 0 ( albo przy najmniejszy nie mniejszy niż w gdzie w jest ten szerokość od ten pokój albo ten widok ). Po trzecie , ten pionowy y - koordynować jest odwrócony. Chwila normalnie ten (0,0) położenie jest przy ten szczyt - zostawiać od ten widok , w modo ten (0,0) położenie jest przy ten spód - zostawiać położenie , równie jest normalny pod kątem 3- wymiarowy poglądy. Możesz rzeczywiście trzasnąć batem ukryty zewnętrzna strona usunąć i perspektywa projekcja u albo od przy pomocy ten kolejne funkcja. d3d_set_hiddenenable() Umożliwia ukryty zewnętrzna strona usuwanie ( prawdziwy ) albo czyni niezdolnym ono ( fałszywy ). d3d_set_perspectiveenable() Umożliwia ten używać od pewien perspektywa projekcja ( prawdziwy ) albo czyni niezdolnym ono ( fałszywy

 

Próby tłumaczenia w translatorze nie przejdą tu potrzeba English Translator XD. I popieram Dangon zacznij robić małe gierki na początku nawet te z kulką XD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...