b4rt3k Opublikowano 14 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2006 Chce zrobic prosta gre, cos w rodzaju tankow na pegasusa :) 1.Nie wiem jak zrobic zeby moj czolg strzelal (w czterech kierunkach) 2.Jak zrobic wroga ktory sam strzela i jezdzi 3.Chce zrobic zeby przeszkody byly rozwalane po trzech strzalach Na niektore pytania dostalem juz odpowiedz ale nic z nich nie rozumiem, jestem calkiem nowy w te klocki. Jak ktos moze mi poswiecic czas to PLZ HELP ME Warn (9. punkt regulaminu). Patrysław Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 14 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2006 Raczej nie znając podstaw nic takiego nie zrobisz ;) Skoro nawet nie potrafisz gotowego kodu skleić do kupy ... Czytałeś FAQ na stronie? Tam masz wszystko pięknie opisane o strzelniu chodzeniu id :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b4rt3k Opublikowano 14 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2006 To moze mi powiesz jak zrobic takie cos: (o strzelaniu znalazlem thx) 1.jak czolg jedzie do gory to pocisk leci do gory 2.jak skreca w lewo to pocisk leci w lewo i zmienia sie jego ustawienie 3.tak samo w prawo i na dol i jeszcze zeby przy jednym nacisnieciu (przytrzymaniu) klawisza tylko jeden pocisk wylecial (bo ciagle leci ich masa). Jak trzymam przycisk strzalu to czolg nie jedzie. Da sie to jakos zrobic? Kolejna seria pytan: 4.Mam przeszkode i chce ja zniszczyc. Jak zrobic zeby po 3 strzalach zniknela? 5. Pocisk tez ma zniknac :) 6. Za kazdym uderzeniem kamien ma zmieniac wyglad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b4rt3k Opublikowano 15 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 jak w grze platformowej zrobic zeby przy wlaczeniu gry nie pokazywala sie cala plansza tylko kawalek wokolo bohatera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 Ustawić viewy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b4rt3k Opublikowano 15 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 gdzie sie to ustaiwa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 W zakładce Views. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b4rt3k Opublikowano 15 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 a jak zrobic z tym obracajacym sie przedmiotem-nie wiem jak moj bohater ma trzymac bron ktora sie bedzie obracac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adster Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 Ja polecam Ci lekturę FAQ: Fakjuł :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b4rt3k Opublikowano 15 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 twoje lektury nic mi nie pomagaja czytalem to i kod mam wkleic do obiektu ktory sie obraca ale nie wiem jak zrobic zeby moj bohater trzymal ten obiekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adster Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 twoje lektury nic mi nie pomagaja czytalem to i kod mam wkleic do obiektu ktory sie obraca ale nie wiem jak zrobic zeby moj bohater trzymal ten obiekt ŻEBY TRZYMAŁ TEN OBIEKT??? CZY JA JESTEM NIENORMALNY, CZY GŁUPI, ALE NIE ROZUMIEM!!! :) Chyba miało być "żeby trzymał ten kod" czy jakoś tak... Powiedz mi, który to artykuł w FAQ, to ci powiem, co i (sr)/jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b4rt3k Opublikowano 15 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 chodzi mi o to: mam bohatera on trzyma w rece bron ta bron ma sie kierowac do gory i w dol w zaleznosci gdzie znajduje sie kursor myszy bohater ma sie nie ruszac tylko sama bron o to mniejwiecej mi chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adster Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 Chrzaniłeś coś o czołgach, a teraz o kolesiu z bronią-zdecyduj się!!! Ps. Wykorzystaj point_direction(mouse_x,mouse_y). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 Poprzeglądaj przykłady na stronie i w uploaderze np.Bigsharka,on zawsze robił dużo przykładów. P.S: 200 post! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b4rt3k Opublikowano 15 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 No to decyduje!!!!: jak mozesz to powiedz mi jak zrobic kolesia ktory trzyma obracajaca sie bron ??????? to nie ma nic wspolnego z tankami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 Naucz się czytać ze zrozumieniem, albo sam pobaw się metodą prób i błędów. Takie pytania były wielokrotnie, więc wiedz że jest takie coś jak opcja szukaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 Zgadzam się z Micanserem.Dam linka jak byś nie trafił https://forum.gmclan.org/index.php?act=search Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b4rt3k Opublikowano 15 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 spoko dzieki, ale raczej wiem gdzie sie szuka na forum. Ten link chyba tobie sie bardziej przyda. Jak zaczynales to tez taki cfaniak byles i wszystko wiedziales?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 Nie,ale ja zaczynalem od prostrzych gier żeby sie uczyć podstaw,najpierw robiłem na klockach,potem GML. P.S: I tak w GM narazie nie robie gier bo się ucze obsługiwać silnik fizyczny GMPsycics(nie wiem może jaka gra wyjdzie :P) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cobra Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 B4rt3k zacznij od podstaw, przejrzyj przykłady i poczytaj arty. Co z tego że ktoś Ci da ten kod, jak zaraz zadasz pytanie "jak zrobić aby pociski leciały z lufy" albo coś podobnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 a ja np nigdy nie robiłem na klockach xD nawet nie wiem jakie tam są. A co do GMP. To jest nowa wersja pod GM6.1 i jest funkcja ktora buduje polygona na podstawie sprita :D :D :D. Jak chcesz obracający siępistolet to pistolet powinien być oddzielnym obiektem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 16 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2006 Tutaj masz MÓJ PRZYKŁAD mam nadzieje że ci się przyda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b4rt3k Opublikowano 18 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 Dzieki Mam takie pytanie. Jak na klockach zrobic zeby przy jednym nacisnieciu klawisza wyleciala tylko jedna kula?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 Najprościej? Tworzenie kuli dać w Key pressed albo released :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b4rt3k Opublikowano 18 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 sry za niedokladne sformulowanie pytania. Chodzilo mi o to zeby nastepna kulke mozna bylo wystrzelic kiedy tamta zniknie i jeszcze zeby przy zebraniu czegos mozna bylo wystrzelic 2 kulki itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 Tam gdzie masz wystrzał dajesz klocek If the number of instances coś tam. W nim ustawiasz obiekt z nabojem i cyfrę zero. Niżej zostawiasz EQUAL TO. Dajesz Start Of A Block. W nim dajesz akcję wystrzału. Dajesz End Of A Block. Możesz też dać klocek ELSE i w nim, między Start Of A Block, a End Of A Block dajesz np. odtworzenie dźwięku informującego o niemożności strzału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b4rt3k Opublikowano 19 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 dzieki !! a mozna zrobic na klockach cos takiego zeby poruszajacy sie objekt(bohater) nie skrecal na ukos tylko jezdzil po kratkach - w liniach prostych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Taki problem chyba był wyjaśniany nawet chyba masz objaśnione w fakju. FAQ Ale nie wiem czy da się na samych klockach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b4rt3k Opublikowano 19 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 15. Jak zrobić aby postać przeskakiwała o 24 pixele w prawo, lewo, górę i dół? W "step" postaci, która ma się poruszać: kod: if keyboard_check_pressed(vk_left)x-=24 if keyboard_check_pressed(vk_right) x+=24 if keyboard_check_pressed(vk_up)y-=24 if keyboard_check_pressed(vk_down) y+=24 To jest to ?? Dobra jak wyszlo tak wyszlo Zrobilem swoja pierwsza gre !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Nie do końca o to mi chodziło lecz możesz zrobić tak że przy naciśnięciu klawisza np. lewo kod: x-=6 i masz zbliżony efekt. Edit: wrzuć na serwer chciał bym zobaczyć jak ci wyszło :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się