Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Moje dzieła pomocne przy robieniu gier RPG.

ExEquipment - https://gmclan.org/up1096_11_ExEquipment_alfa.html

ExDialog - https://gmclan.org/up1096_11_ExDialog_alfa.html

Są to wersje Alfa, bo w ekwipunku brakuje wyświetlania ilości przedmiotów (zamiast wyświetlać każdego osobno), a w dialogu nie ma możliwości wyboru (ew. mogę zrobić wyświetlanie portretu autora).

 

Oceniajcie i informujcie o błędach i bugach.

 

Przykłady wymagają umieszczenia w creditsach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Z racji że nie jesteś już początkującym nie będę Cię oszczędzał.

 

Napisałeś się jak głupi, można było to zrobić prościej i dużo ciekawiej - nie będę Ci mówił jak, sam myśl! :P Equipment jest niewygodny np. nie można wybierać przedmiotu myszą. Dialog... naprawdę banalny i nie wymaga rozbudowanego komentarza. No i jeszcze ogólny nieład w kodzie - wybacz, ale jeśli chcesz brać się za to na poważnie to powinieneś porządkować swój kod tak aby był czytelny i dla Ciebie i dla innych - szczególnie gdy chcesz udostępniać źródło. Poza tym, komentarze! Nie mam ochoty analizować całego kodu żeby tylko wprowadzić linijkę modyfikacji. ;)

 

Matthew, jestem naprawdę zadowolony z Twojej twórczości i widzę że reprezentujesz już dość wysoki poziom (który też dość szybko uzyskałeś). Jednak widzę też że ciągle powtarzasz to samo i się nie rozwijasz, więc powiem Ci jak najlepszemu przyjacielowi: weź tyłek rusz i spróbuj czegoś nowego :D GM ma dużo funkcji z których nawet nie kożystasz ;)

 

Myślę że nie odbierzesz to jako akt agresji ;P Trzymaj się i keep it up!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GM ma dużo funkcji z których nawet nie kożystasz

to znaczy jakich? kolejki?

 

Ja wcale się nie powtarzam. Tamte przykłady były słabe, więc chciałem je ulepszyć. Nie wiem czy da się prościej. Przynajmniej działa. A kodu nie trzeba rozumieć, wystarczy, użyć skryptów. Wiem, że mało (LOL "mało" to mało powiedziane) komentarzy ale mam dokładnie opisywać co się dzieje? Jeśli ktoś jest noobem to przekopiuje bezmyślnie i nie zrozumie, a doświadczony GMaster przeanalizuje i będzie wiedział co przestawiać. U ciebie w przykładach też jest mało komentów, a jeśli są to ubogie w informacje.

Nie wiem czy banalny. Też tak mogę powiedzieć o twoich przykładach, że są banalne, bo sam bym zrobił. A, i to są wersje alfa. Jeśli banalne to czemu tak mało osób miało je w grze (oprócz tych którzy je wykorzystali te przykłady) no i kto zrobił przykład dialogu z:

- wyświetlaniem prostokąta rosnącego i malejącego w czasie przechodzenia do następnej wypowiedzi

- z wyświetlaniem autora

- fajnym kolorowaniem i czcionką ala Gothic2?

A ekwipunek z:

- używaniem przedmiotów

- wyświetlaniem info przedmiotów

- rysowaniem powiększonego wybranego przedmiotu?

Czy to się nie liczy? Badziewne było by wtedy gdyby było same wyświetlanie lub wyświetlaniem jednej wypowiedzi.

 

BTW.

Matthew, jestem naprawdę zadowolony z Twojej twórczości i widzę że reprezentujesz już dość wysoki poziom (który też dość szybko uzyskałeś).

Zarumieniłem się.

 

Jednak widzę też że ciągle powtarzasz to samo i się nie rozwijasz, więc powiem Ci jak najlepszemu przyjacielowi: weź tyłek rusz i spróbuj czegoś nowego

Co to ma znaczyć? >.< że ciągle siedzę nad tym RPG?

Nie mam się za co zabierać nowego. Daj pomysł to spróbuję go zrealizować.

 

PS. Ale się rozpisałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnąłem przykłady, przejrzałem ( choć tylko powierzchownie , bez grzebania w kodzie - bo brakło czasu ) no to teraz je skomentuję ( mam nadzieję, jak najobiektywniej ).No to może powiem tak : ocena przykłądu zależy od tego kto go testował.Dla jednych coś może okazać się nieprzydatnym śmieciem dla innych skarbem.Zaawansowany gm-owiec powie "eee, to to ja dawno umiem - i lepiej to zrobię!" a początkujący czy średniozaawansowany będzie się cieszył z tego przykłału ( "tego mi właśnie było potrzeba!" ).Faktem jest, że jest to najlepszy przykład na ekwipunek jaki ktokolwiek tu zamieścił ( gier nie liczę ).Autorowi należy się pochwała za sam fakt, że poświęcił część swojego czasu i stworzył coś dla innych którzy czegoś takiego nie umieli(by) jak na razie zrobić - za to plus.Moim zdaniem tylko te poszerzające się okienko od dialogów nie jest dobrym pomysłem ( lepiej jest jak raz się pojawi i do końca dialogu nie będzie się przemieszczać - ale to moje subiektywne zdanie ).

 

Trzeba też wziąść pod uwagę, że jest to alfa - a alfa od bety może się niejednokrotnie diametralnie zmienić, więc autor może jeszcze ten przykład świetnie udoskonalić.Co bym jeszcze w tym przykładzie chciał zobaczyć :

 

- wybieranie przedmiotów myszą ( można by je też 'zażywać' np. dwukrotnym kliknięciem lewego przycisku myszy a wyrzucać z plecaka prawym przyciskiem )

- przenoszenie myszą przedmiotów z jednej części okienka do drugiej

- jakiś przedmiot który by zajmował więcej niż 1 kratkę ( po co patrz wyżej, żeby gracz musiał kombinować jak efektywnie rozmieścić ekwipunek )

- wyrzucanie przedmiotów z plecaka ( jeżeli już jest to przeoczyłem )

 

I to w zasadzie tyle co przychodzi mi teraz na myśl.Jak sobie coś przypomnę to dopiszę do posta.

 

Ogólnie mówiąc Matthew, tylko tak dalej a będzie super :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaawansowany gm-owiec powie "eee, to to ja dawno umiem - i lepiej to zrobię!"
A tym to mnie obraziłeś.

 

to znaczy jakich? kolejki?
Niekoniecznie, choć mogłeś.

 

Przynajmniej działa.
I bardzo dobrze, ale można zrobić to tak żeby działało szybciej i mogę się nawet o to założyć. Prosty test, ustaw room_speed na 9999 i odczytaj FPS przy kolejnych akcjach (najlepiej w debug mode).

 

A kodu nie trzeba rozumieć, wystarczy, użyć skryptów. Wiem, że mało (LOL "mało" to mało powiedziane) komentarzy ale mam dokładnie opisywać co się dzieje? Jeśli ktoś jest noobem to przekopiuje bezmyślnie i nie zrozumie, a doświadczony GMaster przeanalizuje i będzie wiedział co przestawiać.
No i tu masz też rację, tylko że nie każdy jest GMaster i nie każdy chce tylko skopiować czyjś przykład. Ale to raczej zbędnie poruszony temat.

 

U ciebie w przykładach też jest mało komentów, a jeśli są to ubogie w informacje.
|Hm, zawsze mi się wydawało że opisanie kolejnych akcji wykonywanych przez kod wystarczy. :D Każdej funkcji nie opłaca się opisywać bo jest napisane o tym w manualu. ;)

 

Co to ma znaczyć? >.< że ciągle siedzę nad tym RPG?

Nie mam się za co zabierać nowego. Daj pomysł to spróbuję go zrealizować.

Nie, nie o to mi chodziło :) Widziałem już chyba 2 albo 3 przykłady dialogu napisane przez Ciebie. Dodam że w kodzie wyglądały prawie identycznie, a można było dodać np. możliwość wyboru odpowiedzi - czyli rozbudowany dialog!

 

Jeśli banalne to czemu tak mało osób miało je w grze (oprócz tych którzy je wykorzystali te przykłady)...
Wiesz jaka jest polska scena GM :P

 

...no i kto zrobił przykład dialogu z:

- wyświetlaniem prostokąta rosnącego i malejącego w czasie przechodzenia do następnej wypowiedzi

- z wyświetlaniem autora

- fajnym kolorowaniem i czcionką ala Gothic2?

A ekwipunek z:

- używaniem przedmiotów

- wyświetlaniem info przedmiotów

- rysowaniem powiększonego wybranego przedmiotu?

Czy to się nie liczy? Badziewne było by wtedy gdyby było same wyświetlanie lub wyświetlaniem jednej wypowiedzi.

Oczywiście że się liczy. Jednak w tego typu przykładach jest to nawet wymagane, bo po co mi inwentarz jeśli nie mogę nim zarządzać? :>

 

Kurcze, znowu wychodzi że "mam konkurencję - tempie ją". Irytujące xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, znowu wychodzi że "mam konkurencję - tempie ją". Irytujące xD

Nie gniewam się :)

 

Heh, próbowałem zrobić z wyborem wypowiedzi ale to wcale nie jest łatwe. Wkrótce się za to zabiorę. Muszę usprawnić ekwpiunek o wyświetlanie ilości przedmiotów i przesuwanie ekwipunku, a dialog o ten wybór.

 

Wiem, że zrobiłem ekwipunek, ale tamten nie miał np. wyświetlania info.

 

PS. Aua! Prawa stopa mnie boli (naprawdę). Idę do łóżka wykurować się (i'm angry, mama nie chciała mnie zwolnić, bo powiedziała "Trzeba płacić za głupstwa" :[)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Takie średnie te skrypty bym powiedział, a do tego ja już podobne robiłem

tekst - https://gmclan.org/index.php?sciagnijplik=84

inventarz - https://gmclan.org/index.php?sciagnijplik=76

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, próbowałem zrobić z wyborem wypowiedzi ale to wcale nie jest łatwe. Wkrótce się za to zabiorę.
Można to zrobić za pomocą tabeli drzewiastej (nie wiem jak to inaczej nazwać, można to porównać z drzewkiem katalogów na dysku), tylko jest problem bo nie można w GMie zapisywać tablicy w tablicy, ale jest ds_map więc warto użyć.

 

Muszę usprawnić ekwpiunek o wyświetlanie ilości przedmiotów i przesuwanie ekwipunku
Ilość wszystkich przedmiotów w ekwipunku? To możesz zrobić w draw przed pętlami for zmienna = 0; i w pętli która wyświetla wszystkie przedmioty zmienna+=1;. W taki sposób uzyskasz ilość wszystkich przedmiotów. Można też zrobić dla tego oddzielną pętlę. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilość wszystkich przedmiotów w ekwipunku? To możesz zrobić w draw przed pętlami for zmienna = 0; i w pętli która wyświetla wszystkie przedmioty zmienna+=1;. W taki sposób uzyskasz ilość wszystkich przedmiotów. Można też zrobić dla tego oddzielną pętlę.

Nie o to mi chodziło. Ilośc danego przedmiotu:

zamiast:

Ser|Masło|Masło|Masło|Bułka|Bułka

pisać:

Ser|Masło3|Bułka2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Zrobić pytania jest stosunkowo prosto. Ja zrobiłem zmienną global.answer którą ustalam na -1 przed zadaniem pytania i potem tworzę obiekt podobny do tego z tekstem, z tym, że posiada on 3 zmienne: pytanie, odpowiedź a i odpowiedź b. Obiekt zachowuje się trochę jak menu - strzałkami wybierasz odpowiedź, i gdy naciśniesz zatwierdzenie (enter czy tam spacja czy co tam chcesz), do zmienna global.answer ustala się na 0 lub 1 (odpowiedź 1 lub 2, albo tak lub nie). Teraz jak to działa:

 

W farmerze franie mam takie skrypty:

add_text('tresc'); dodaje do kolejki kolejną wiadomość

add_query('tresc','odp_a','odp_b'); zadaje pytanie

no_text(); zwraca true, jeżeli kolejka z tekstami jest pusta i nie ma obiektu ani wyświetlającego tekst, ani zadającego pytanie

 

Cały myk polega na tym, że w create daję zmienną step i ustalam ją na 0

w step daję tak:

if step=0
{
add_text('sdfdfs');
add_test('sadasdasd');
add_text('sasasasaa');
step=1;
}
else if step=1 and no_text()
{
add_query('Czy masz długie wąsy?','Nie mam','A jak! Do kolan!');
step=2;
}
else if step=2 and no_text()
{
if global.answer==0 {step=10;} else {step=20;}
}
else if step=10
{
...

Po kolei: najpierw dodajemy 3 teksty i zmieniamy step na 1. W step=1 kod sprawdza, czy kolejka jest już pusta i czy nie istnieje obiekt od tekstu. Jeżeli nie, to wywołuje zadanie pytania i zmienia step na 2. Po tym jak 3 tekst zostanie zdjęty z kolejki, jest ona pusta, dlatego właśnie dodatkowe sprawdzanie czy istnieje obiekt wyświetlający tekst. W step=2 czekamy aż nie będzie obiektu zadającego pytanie i wtedy przechodzimy do kroku 10 jeżeli wybrano odpowiedź pierwszą albo 20 jak drugą.

 

Jak widać, nie jest to takie trudne, ale siedziałem nad wymyśleniem tego i zabezpieczaniem, przed ewentualnymi błędami, spory czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gnysek, ale to niewygodne :/

 

Mat, to jeszcze inaczej. Zrób sobie tablicę pomocniczą która będzie miała:

[n,0] - typ przedmiotu.

[n,1] - ilość przedmiotu.

gdzie n to poszczególne wpisy. Teraz sprawdzasz główną tablicę i jeśli natrafia na jakiś przedmiot to:

for( n = 0; n <= tempNsize; n += 1 )
{
   if( temp[n,0] = przedmiot )
      temp[n,1] += 1;
   else
   {
      if( n = tempsize )
      {
         tempsize += 1;
         temp[tempsize,0] = przedmiot;
         temp[tempsize,1] = 1;
      }
      else
         continue;
   }
}

I za pomocą takiej tablicy możesz wszystko rysować :3 Oczywiście to nie jest dobre bo ma kilka błędów ale chyba zasadę da się zrozumieć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...