Skocz do zawartości

Jeżdżące szczątki


Mario

Rekomendowane odpowiedzi

Mam jeszcze prośbe:

Jak zrobić,że jak zabijesz 2 gosci albo 3 to sie pojawia na ekranie napis np.EXELENT, GREATE itd...

:sp_ike: :sp_ike: :sp_ike: :sp_ike: :sp_ike: :sp_ike: :sp_ike: :sp_ike:

 

 

Będę wdzięczny za odpowiedź... :>

 

 

 

 

Acha i sorry za to moje "gocanko w tym poście" to mój pierwszy więc nic dziwnego....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że jak to zrobisz w określonym czasie?

Więc tak:

ustawiasz Alarm i zmienną z liczbą zabitych (ja będę pisał ją jako zabici).

Robisz też objekty z napisami Excellent albo Great, albo objekty generujące te napisy przez Draw.

Dajesz później tak:

if zabici=3 {
instance_create(x,y,nazwa_objektu);
}

Oczywiście zmienne X i Y zastępujesz pozycją na której ma być objekt. Nazwę objektu też podmieniasz :thumbsup: . Masz wtedy to co chciałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, zrobiłem co kazałeś i wszystko jest OK. :P

Wiesz może jak zrobić żeby stworki cały czas były na planszy?

Bo czasem udaje im się "uciec".

Ja zrobiłem przy wyjściu z pokoju odbicie i zamiane w chodzenie w odwrotną stronę :unsure: Jednak to nie zabardzo działa... <_<

Proszę o szybką odpowiedź.... :(

Przydałoby się też coś takiego, że jak sie stworka zabija to na planszy pojawia się nowy(na losowo wybranej pozycji różnej od bohatera) :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

w eventach bierzesz On destroy i taqm dajesz Instance create objekt_cośtam x=random(ile) y=random(ile)

Możesz też użyć bardziej zaawansowanych regułek typu y=(25+random(room_height-25))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki gnysek jest ok. :thumbsup:

Działa sprawnie... :)

Ale możesz mi pomóc w czymś jeszcze? :o

Jeśli tak to oto moje pytanka:

Co zrobić żeby ludki chodziły cały czas po roomie???

Co zrobić żeby ich sie nie mnożyło aż tyle??? :unsure:

Proszę podać kilka sposobów.. :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do poruszania. Jak chcesz żeby się ciągle poruszały po planszy, to ustawiasz start direction. Dajesz event Outside Room, a w nim kod:

{
 if (other.x < x)
   { other.direction = 110 + 80*(x-other.x)/sprite_width;}
 else
   { other.direction = 70 + 80*(x-other.x)/sprite_width;}
 if (other.y > y) other.direction := 360-other.direction;
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...