Force Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 Witam All :lol2: Mam spory problem zastosowałem do gry FPP tutorial z gamemaker.in czy cos takiego i gdy sobie szedłem nagle pojawił mi sie błąd że w kodzie w objekcie IBJ_WALL_BASIC oto kod: { if (point_distance(x,y,global.camx,global.camy) > 240) exit; d3d_draw_wall(x1,y1,z1,x2,y2,z2,tex,1,1); } jest to w evencie draw oto link do gry obczajcie plz: Company Of Monsters Pozdrawiam Force :bye1: :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 w linijce z if nie powinno być chyba ; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 Poza tym, lepiej pisać if (warunek) { akcja } zamiast if (warunek) akcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 @Dark: to zależy od przyzwyczajenia :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Force Opublikowano 15 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 dzieki za pomoc moze cos z tego bedzie :lol: :lol: :twisted: :twisted: :thumbsup: a i napisze jaki błąd wyskakuje ERROR in action namber 1 or Draw Event for object obj_wall_basic d3d_draw_wall(x1,y1,z1,x2,y2,z2,tex,1,1); code line 4 at position 18 unkown voriable x1 nie wem o co chodzi?? :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 Za te wszystkie x1, y1 itd. musisz podstawić wartości :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Force Opublikowano 15 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 sorki ale zabardzo nie kapuje :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 No bo nie możesz skopiować sobie kodu, tylko musisz wstawić tam odpowiednie wartości za te x1, y1, z1 itd. Jak domniemam, te z 1 to współrzędne miejsca skąd ma się zaczynać ściana, a te z 2, gdzie ma się kończyć. W GM nie wystarczy skopiować kodu, trzeba go rozumieć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 ERROR in action namber 1 or Draw Event for object obj_wall_basic d3d_draw_wall(x1,y1,z1,x2,y2,z2,tex,1,1); code line 4 at position 18 unkown voriable x1 Błąd w akcji Draw w obiekcie obj_wall_basic, nie znana wartość x1. Czy tak trudno przetłumaczyć?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 @Dark: to zależy od przyzwyczajenia :P . Przyzwyczajenia? ;) To w jakimś języku jest taka konstrukcja? Serio się pytam :) Imo, gdy używa się nawiasów, kod jest o wiele czytelniejszy. sorki ale zabardzo nie kapuje :DTa funkcja rysuje ścianę od punktu o x = x1, y = y1, z = z1, do punktu o x = x2, y = y2, z = z2, o podanej teksturze. Jaki z tego wniosek? To samo co napisał Marmot - podstaw wartości :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 @Dark: z tego co wiem, to w bodaj każdym języku można nie używać ograniczników (czy jak to się tam zwało) gdy do if chcemy dać tylko jedną funkcję czy cokolwiek innego... Na przykład w Pascal zamiast pisać: if zmienna = 0 then begin writeln('hello world'); end; można napisać: if zmienna = 0 then writeln('hello world'); Tak samo jest w GM i chyba w innych językach też, ale nie mam co do tego 100% pewności ;p . EDIT: Jeszcze co do posta Micansera - średnika nie dajemy tylko bezpośrednio przed else, chociaż i to też często nie jest przestrzegane :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 @Dark: z tego co wiem, to w bodaj każdym języku można nie używać ograniczników (czy jak to się tam zwało) gdy do if chcemy dać tylko jedną funkcję czy cokolwiek innego... Na przykład w Pascal zamiast pisać: if zmienna = 0 then begin writeln('hello world'); end; można napisać: if zmienna = 0 then writeln('hello world'); Tak samo jest w GM i chyba w innych językach też, ale nie mam co do tego 100% pewności ;p . Piszę trochę w Pascalu, ale przyznam się, że o tym nie wiedziałem :) Ale i tak czuję się "bezpieczniej" używając nawiasów (bądź begina i enda) :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się