Skocz do zawartości

Problem z grą FPP


Rekomendowane odpowiedzi

Witam All :lol2:

 

Mam spory problem zastosowałem do gry FPP tutorial z gamemaker.in czy cos takiego i gdy sobie szedłem nagle pojawił mi sie błąd że w kodzie w objekcie IBJ_WALL_BASIC oto kod:

 

{

if (point_distance(x,y,global.camx,global.camy) > 240) exit;

d3d_draw_wall(x1,y1,z1,x2,y2,z2,tex,1,1);

}

jest to w evencie draw oto link do gry obczajcie plz: Company Of Monsters

 

 

Pozdrawiam Force :bye1: :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za pomoc moze cos z tego bedzie :lol: :lol: :twisted: :twisted: :thumbsup:

 

a i napisze jaki błąd wyskakuje

 

ERROR in action namber 1 or Draw Event for object obj_wall_basic d3d_draw_wall(x1,y1,z1,x2,y2,z2,tex,1,1);

code line 4 at position 18 unkown voriable x1

 

nie wem o co chodzi?? :crying:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo nie możesz skopiować sobie kodu, tylko musisz wstawić tam odpowiednie wartości za te x1, y1, z1 itd. Jak domniemam, te z 1 to współrzędne miejsca skąd ma się zaczynać ściana, a te z 2, gdzie ma się kończyć. W GM nie wystarczy skopiować kodu, trzeba go rozumieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dark: to zależy od przyzwyczajenia :P .

Przyzwyczajenia? ;) To w jakimś języku jest taka konstrukcja? Serio się pytam :)

Imo, gdy używa się nawiasów, kod jest o wiele czytelniejszy.

 

sorki ale zabardzo nie kapuje :D
Ta funkcja rysuje ścianę od punktu o x = x1, y = y1, z = z1, do punktu o x = x2, y = y2, z = z2, o podanej teksturze.

Jaki z tego wniosek?

To samo co napisał Marmot - podstaw wartości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dark: z tego co wiem, to w bodaj każdym języku można nie używać ograniczników (czy jak to się tam zwało) gdy do if chcemy dać tylko jedną funkcję czy cokolwiek innego... Na przykład w Pascal zamiast pisać:

if zmienna = 0 then
begin
writeln('hello world');
end;

można napisać:

if zmienna = 0 then writeln('hello world');

Tak samo jest w GM i chyba w innych językach też, ale nie mam co do tego 100% pewności ;p .

 

EDIT: Jeszcze co do posta Micansera - średnika nie dajemy tylko bezpośrednio przed else, chociaż i to też często nie jest przestrzegane :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dark: z tego co wiem, to w bodaj każdym języku można nie używać ograniczników (czy jak to się tam zwało) gdy do if chcemy dać tylko jedną funkcję czy cokolwiek innego... Na przykład w Pascal zamiast pisać:

if zmienna = 0 then
begin
writeln('hello world');
end;

można napisać:

if zmienna = 0 then writeln('hello world');

Tak samo jest w GM i chyba w innych językach też, ale nie mam co do tego 100% pewności ;p .

Piszę trochę w Pascalu, ale przyznam się, że o tym nie wiedziałem :) Ale i tak czuję się "bezpieczniej" używając nawiasów (bądź begina i enda) :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...