kartofelek007 Opublikowano 30 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2023 jak właściwie poprawnie podejść do tworzenia np. surface albo bufferów. Do tej mialem taki kod: create event: buffer = false w innym evencie jak cos sie dzialo: if (!buffer_exists(buffer)) { buffer = buffer_create(...) } w cleanup: if (buffer_exists(buffer)) buffer_delete(buffer) Ale feather wskazuje mi tutaj blad, bo buffer_exists oczekuje id bufferu nie false. Jak podchodzić do poprawnego inicjowania zmiennych?. gnysek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 2 Grudnia 2023 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2023 buffer = undefined; Feather zwraca uwagę, bo od wersji 2023.11 która wyjdzie za kilka dni bufory już nie będą zwracać id liczbowego, a "referencję". Co prawda za pomocą real(buffer) nadal można dostać po staremu ID, a większość funkcji poradzi sobie jak takie ID podasz, żeby ten bufor odnaleźć, ale w nowym runtime, przy wyłączonym trybie kompatybilności na pewno będą problemy. Ogólnie to chyba wszystkie zasoby będą od grudnia referencjami, bo sprite i inne w 2023.8 tak zmieniono. Feather zawczasu zwraca uwagę na niektóre rzeczy, które YYG planuje w ciągu następnych 10-20 miesięcy zmienić, ale często gry mimo to się kompilują "po staremu". Warto jednak stopniowo zmieniać stare, niekoniecznie dobre nawyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się