MrJuliusz Opublikowano 21 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2023 Witam, Jestem w trakcie tworzenia gry point-and-click i jestem ciekaw czy jest sens używania opcji room'u "Persistent" do zachowania w pamięci stanu obieków/gry zamiast jakiegoś loop'a i zapisanie wszystkiego manualnie w formie pliku json,yml ect. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy Rozwiązanie gnysek Opublikowano 22 Marca 2023 Administratorzy Rozwiązanie Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2023 Dobrze przeczuwasz, że raczej nie zda to egzaminu. Jak wyjdziesz z gry to i tak te dane utracisz, i tak będziesz musisz je więc zapisywać, żeby gracz po ponownym odpaleniu gry wrócił do ostatniego miejsca, więc generalnie - i tak będzie jakiś system do przemycania tych danych inaczej niż przez "persistent". Używanie "Persistent" przy roomach prowadzi też do wielu problemów, bo jak masz np. Creation Code, to niektóre rzeczy mogą się ponownie tworzyć, a jak do tego masz jeszcze jakiś obiekt który jest persistent, no to zaczną się tworzyć duplikaty - co gorsza, jak taki obiekt będzie dokładnie nad drugim, to tego nawet nie zauważysz. Moim zdaniem jedyne "persistent" jakiego można używać, to jakiś globalny obiekt który kontroluje grę, oraz ewentualnie gdy coś przenosisz z roomu do roomu (ja korzystam z tego tylko w obiekcie który przyciemnia/rozjaśnia ekran, oraz w przypadku komunikatu o odblokowaniu achievementu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 22 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2023 Ja tego tylko używam do obiektów które mają być w każdym roomie, więc w sumie to co wyżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 23 Marca 2023 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2023 15 godzin temu, Adriann napisał(a): do obiektów które mają być w każdym roomie, ale obstawiam, że tworzysz je w roomie, do którego nie wracasz, właśnie żeby zapobiegać duplikatom? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 23 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2023 Tak, mam room w którym zaczynamy grę, wczytuje on wszelkie podstawowe zmienne i więcej do niego nie wracamy gnysek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się