LolikZabójca Opublikowano 18 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2021 Witam Was kochani. Szukam jak zrobić fizykę jazdy pojazdu w grze top-down(klasyka chyba marzeń każdego chcę zrobić krzyżówkę simsów z GTA w której będą pojazdy). Fizyka powinna w łatwy sposób edytować mi pojazdy poprzez wczytywanie wartości takich jak skrętność, przyśpieszenie, vmax, hamowanie, przyczepność(tendencja do wpadania w poślizg) i fajnie gdyby jakoś dało się symulować tył, przód napęd i 4x4(ale tego już nie musi być). Znalazłem przykład z rajdem, który kojarzy chyba już każdy co szukał czegoś w tym temacie, ale tam auta driftują jakby jeździły po lodzie. Próbowałem go przerobić na swoje potrzeby, ale przerosło mnie to. Znalazłem też na YYG jak ktoś polecił tutorial który miał kilka części po 20-parę minut każda, żeby robić proste autko. Nie podjąłem, więc rękawicy(tym bardziej że moja znajomość angielskiego ogranicza się do zrozumienia dokumentacji, a nie jak gościu dokładnie tłumaczy jak się dodaje jakieś połączenia specjalne w fizyce 2d.. Zrobienie po prostu lewo/prawo => -/+ direction i przód => speed++(<vmax) daje bardzo mizerny efekt i nie ma szansy nawet na delikatny poślizg i ogólnie nie ma się poczucia prowadzenia auta w żadnym stopniu. Próbowałem zrobić to sam. Nigdy nie byłem dobry z matmy czy fizyki, ale przypomniałem sobie, że było coś takiego jak wektory. Doszedłem do wniosku że wektor poruszania powinien w momencie poślizgu rozjeżdżać się z obrotem obrazka(image_angle). W ten sposób mógłbym osiągnąć o wybranym przez siebie stopniu efekt ślizgu w wybranym przez siebie momencie. Tylko musiałbym jeszcze przemyśleć kiedy takie auto może wpaść w poślizg. Nie wiem czy to dobry trop, ale uświadomiłem sobie, że będę musiał zrobić też jakieś proste chociażby kolizję z autami i budynkami(gdzie kolizja może dotyczyć np.: auta które wpadnie w auto które wpadnie w budynek). Pytanie brzmi jak to zrobić aby auto w sytuacji kolizyjnej zachowywało się względnie normalnie? Opcje są trzy: 1) Jest jakiś przykład którego nie znalazłem, albo prosty do zrozumienia tutorial. 2) Muszę rozwinąć swój pomysł, tylko bez Waszej pomocy chyba utknę w miejscu. 3) Jest jakieś jeszcze lepsze rozwiązanie i podejście do problemu którego nie znam. Używam GMS 1.4(znam i posiadam wykupiony), ale fajnie gdyby rozwiązanie było kompatybilne również z 2ką, bo docelowo i tak jeśli projekt by się udał trzeba by go potem przenieść na 2. Podejrzewam, ze sprawa wygląda identycznie w 1.4 i w 2, chociaż jeśli się coś zmieniło od wersji 1.4 to chętnie posłucham i być może spróbuję nawet przenieść się specjalnie na 2.0 jeśli rozwiązanie będzie na tyle ciekawe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Grudnia 2021 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2021 Nigdy nie podejmowałem tematu, ale wydaje mi się, że to co mówisz, to może... siła odśrodkowa lub przeciążenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabójca Opublikowano 18 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2021 Możliwe, tylko jak to ugryźć, żeby ktoś taki jak ja był to w stanie napisać, albo skąd wziąć odpowiednie materiały do przerobienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się