Sutikku Opublikowano 10 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2021 W zasadzie to tylko drobnostka, ale taka tu cisza, że nowy temat nie zaszkodzi. Któryś już raz podchodzę do networkingu, tylko tym razem UDP i zastanawiam się, jaką strategie wysyłania pakietów obrać? 1. Wysyłam pozycje graczy, co jakiś czas wysyłam informacje o położeniu jakichś przedmiotów, wysyłam pakiet do obliczania pingu i co nowa rzecz, to wysyłam ten pakiet niezależnie od innych. 2. Wysyłam np. co 10ms jeden wielki pakiet zawierający wszystkie informacje (a zapewne w tym również te, niekoniecznie potrzebne). Jak tak czytam w internecie czasem, to mam wrażenie, że czytam o tym 2 sposobie, ale jakoś nie wydaje mi się, żeby to tak miało wyglądać? Czy może jest tak, że GM sam łączy te małe pakiety w jeden duży, jeśli naraz jest pare wysyłanych? Mam nadzieję, że wiadomo o co mi chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 10 Lutego 2021 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2021 O UDP mówią, że jest jak krzyczenie na ulicy. Wiesz, że krzyknąłeś, ale nie wiesz, czy ktoś słyszał NIe bawiłem się w obecny gmowy networking, ale wątpię, żeby pakiety były łączone - wtedy byśmy je nazwali buforem, a nie pakietami. Kiedyś obieraliśmy wersję, że pozycję można wysyłać przez UDP, bo utracenie pakietu niewiele zmieni, natomiast itemy, czy fakt np. użycia umiejętności wysyła się TCP. Możesz połączyć pomysły i np. wysyłać pozycję + jakiś zakres danych które nie muszą być tak często odświeżane (np. jakąś strefę mapy widocznej przez gracza), zapewne jeśli jest tam sporo nieruchomych przedmiotów, to nawet wysłanie raz na 1-3 sekundy synchronizacji skrawka mapy nie będzie powodować po stronie gracza jakichś zauważalnych problemów. Można też wtedy ustawić, że jak przez np. 5 sekund nie przyszły dane, to się dana rzecz sama usunie. Zawsze jednak wszystko wychodzi dopiero w praniu i przy obciążeniu, więc testy to najlepsze rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się