dyzmek Opublikowano 15 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2020 Witam , mam dla was małą niespodziankę ale i pytanie dlatego piszę właśnie tutaj . Seid Chronicles powstanie jednak przed tą że grą postanowiłem odświeżyć , zrobić remake mojej ostatniej gry z przed 8 lat ,,Seid-Znalezisko ,, według mnie gra która dostała 2 i pół gwiazdki wśród ocen użytkowników naszego szanownego gmclanu , może powrócić w lepszej , dopracowanej odsłonie , staram się zadbać o wszelakie szczegóły . Teraz do rzeczy Mam Animacje Seida biegającego w lewo oraz w prawo . Mam ogólnie 4 animacje Run_left , run_right , od poruszania oraz dwie od tego jak postać stoi bez ruchu i sobie oddycha w lewo i w prawo . Znalazłem na GMC przykład ruchu platformowego , jednak nie działa on u mnie . Chciał bym osiągnąć to że jak postać przestanie iść np w prawo to by Sprite zmienił się z run_right na postoj_prawo oczywiście w lewą stronę tak samo , proszę o pomoc bądź jakiś prosty przykład , powrót do Game Makera po kilku latach daje się we znaki , muszę wiele sobie przypomnieć i nauczyć dwa dni próbowałem sam zrobić ta animacje metoda prób i błędów ale chce ruszyć z grą dalej i to nie daje mi spokoju Za pomoc oczywiście obecność w napisach (Creditsach) Za pomoc z góry wielkie dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 15 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2020 Zostaw animacje w jedną stronę, najlepiej w prawo i w zależności od kierunku ustawiaj jej image_xscale na 1 (prawo) lub -1 (lewo) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SimianVirus7 Opublikowano 15 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2020 Dokładnie tak jak powiedział @adam014, użyj image_xscale, zaoszczędzi Ci to czasu i miejsca związane z tworzeniem sprite'ów. Pamiętaj tylko, żeby każdy sprite patrzył domyślnie w prawo. Co do kodu, będzie to mniej więcej coś takiego: Jeśli naciśniesz strzałkę w lewo to: - ustaw sprite na bieganie - ustaw image_xscale = -1 - ustaw prędkość poruszania się (np. hspeed = -4); Jeśli naciśniesz strzałkę w prawo to: - ustaw sprite na bieganie - ustaw image_xscale = 1 - ustaw prędkość poruszania się (np. hspeed = 4);(tutaj różnica jest tylko taka, że wartości są dodatnie) Jeśli nie naciskasz ani strzałki w lewo ani w prawo to: - ustaw sprite na stanie w miejscu - ustaw prędkość poruszania się na zero(image_xscale nie zmieniasz, tak, aby została wartość ostatnio obrana, czyli w lewo albo w prawo) W kodzie będzie to wyglądać mniej więcej tak: if(keyboard_check(ord("A"))) //jeśli strzałka w lewo { sprite_index = sHero_run; //ustaw odpowiedni sprite image_xscale = -1; //ustaw obrót w którą stronę patrzeć hspeed = -4; //ustaw prędkość } if(keyboard_check(ord("D"))) //jeśli strzałka w prawo { sprite_index = sHero_run; //ustaw odpowiedni sprite image_xscale = 1; //ustaw obrót w którą stronę patrzeć hspeed = 4; //ustaw prędkość } if(!keyboard_check(ord("D")) and !keyboard_check(ord("A"))) { sprite_index = sHero_idle; //ustaw odpowiedni sprite hspeed = 0; //wyzeruj prędkość aby postać zatrzymała się } A wynik powinien wyjść mniej więcej taki: grafika: https://opengameart.org/content/forest-boy-platformer-animated-character-24x24 edit: Z tego co się orientuje maziasz gry w game maker 8.1 więc chyba trudno będzie o jakikolwiek przykład projektu :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 16 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2020 Tak pracuję na starszej wersji na wspomnianym GM 8.1 PRO , jednak sam kod w zupełności wystarczy , bardzo dziękuję za pomoc , pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się