Ice Cube Opublikowano 19 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2019 jest żołnierz, pociski którymi strzela i 3 potwory -zombi -szkielet -trup jeżeli podejdzie do żołnierza potwór <250 żołnierz strzela w niego zolnierz /step: if distance_to_object(obj_zombi)<250 potwor=instance_nearest(x,y,obj_zombi) instance_create(x,y,obj_pocisk) pocisk:/create speed=10 potwor=instance_nearest(x,y,obj_zombi) direction=point_direction(x,y,potwor.x,potwor.y) ale jak dodac kolejne potwory szkielet i trup tak by zolnierz wybierał tego najblizej przed oddaniem nastepnego strzalu i jeszcze jedno jak zrobic by nie strzelał jak potwor jest blisko niego,ale dzieli ich obj_mur ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 19 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2019 1. Użyj "dziedziczenia" (ustaw parent w GMie), w sensie dodaj obiekt obj_enemy i obiektom m. in. obj_zombi ustaw parent = obj_enemy (zrób to dla wszystkich wrogich jednostkach), wtedy wystarczy Ci tylko jedna funkcja od sprawdzania najbliższej instancji obj_enemy: if distance_to_object(obj_enemy)<250 { var potwor = instance_nearest(x,y,obj_enemy) var pocisk = instance_create(x,y,obj_pocisk) pocisk.direction = point_direction(x,y,potwor.x,potwor.y) } obj_pocisk Create Event: speed = 10 2. Sprawa się komplikuje, musisz pobrać wszystkie obiekty obj_enemy o dystansie < 250 i sprawdzać, od najbliższego, czy przypadkiem nie ma kolizji między obj_zolnierz a obj_sciana np. funkcją collision_line. (może ktoś ma lepszy pomysł nawet, ja nie bardzo ) Threef 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się