Temporal Opublikowano 7 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2018 Jako początkujący użytkownik game makera przerabiam sobie różne tutoriale i sprawdzam różne możliwości napisania danego kodu. Oglądałem ostatnio takie jeden tutorial i na jego podstawie napisałem kod, który jednak nie działa tak jak trzeba. Kod: hit = instance_place(x,y, obj_enemy) if(hit != noone){ instance_destroy(); hit.hp-=1; } To zdarzenie powoduje, że zamiast jednego punktu życia wrogowi zostaje odebrane dużo więcej, tak jakby obiekt nie został od razu niszczony podczas kontaktu z wrogiem, tylko trwał trochę dużej, zabierał cały czas życie i znikał później. Pewnie to jakaś błahostka, ale w tutorialu nic więcej się w kodzie nie pojawiało co mogłoby naprawić ten problem. Patrząc na debugera, to za każdym razem inna ilość życia jest zabierana. Przeciwnik ma ustawione hp = 5. Czasami jeden atak zabije wroga, a czasami zada 3 obrażenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy Rozwiązanie gnysek Opublikowano 7 Grudnia 2018 Administratorzy Rozwiązanie Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2018 1) w jakim evencie obiektu jest ten kod ? 2) jaki jest event klikniecia myszką/klawiszem, żeby zadać atak ? może zamiast pressed/released masz po prostu event i tworzy się tyle obiektów zabiereających energię ile klatek obrazu trzymasz przycisk ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Temporal Opublikowano 8 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2018 gnysek, królu złoty, niech Ci bóg w dzieciach wynagrodzi :). Zamiast keyboard_check_pressed(vk_space) miałem keyboard_check(vk_space) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się