Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Stycznia 2018 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 Hej. Bawiłem się przykładem masek z tutoriala YYG - https://www.yoyogames.com/blog/430/dynamic-rendering-masks i przerobiłem go tak, że jak ustawimy na layerze jakieś sprity, to w ich miejscu będzie się rysowała wybrana przez nas tekstura (za pomocą draw_sprite_tiled). Link do pobrania: https://gmclan.org/up23_18_layers_alpha.html W teorii GMS sam odrzuca sprity z layerów które są poza ekranem, a draw_sprite_tiled rysuje też tylko w widocznej częsci więc powinno to być optymalne - nie rysować wiele więcej niż widać. Poniżej zrzut pokazujący o co chodzi - z lewej mamy room, w którym są dwa layery typu asset (do ustawiania spritów), a z prawej jak to wygląda jak gra ruszy - w miejscu tych spritów pojawia się tekstura, zachowując parametry alpha layera. Nie do końca rozumiem czemu to działa (metodą prób i błędów zaczęło), polecam więc oryginalny przykład, może ogarniecie bardziej niż ja - wygląda to po prostu tak, że mnożymy kanały alpha w pamięci przy rysowaniu. W przykładzie można PPM i LPM tworzyć obiekt na jednym z dwóch layerów, który po czasie zanika. Uzjel 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 To jest fantastyczne! Daje to bardzo dużo możliwości. Czy tekstura może być animowana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 4 Stycznia 2018 Autor Administratorzy Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2018 Wydaje mi się, że tak, trzeba by jednak w globalnej zmiennej trzymać numer klatki i ręcznie go zwiększać. Można też zrobić shader, trzeba tylko wtedy ten skrypt kończący przepisać (dookoła draw_sprite_tiled) - niestety tutaj jest problem, bo w skrypcie nie da się odczytać na jakim layerze jesteśmy, żeby zrobić jakiegoś fajnego switcha (albo auto animację) i trzeba kopiować skrypty, więc jest lekki bałagan Ale już to zgłosiłem. Uzjel 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się